Vis os din kransekage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BaristaDK
    Master Brewer
    • Nov 2007
    • 1643

    Vis os din kransekage

    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
  • BaristaDK
    Master Brewer
    • Nov 2007
    • 1643

    #2
    Re:Vis os din kransekage


    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

    Comment

    • Jacob
      Master Brewer
      • Feb 2008
      • 1600

      #3
      Re:Vis os din kransekage

      B) Det er altså lige mig :blush:
      Vis mig din opskrift på massen, please

      Comment

      • ChrZacho
        Master Brewer
        • May 2007
        • 1580

        #4
        Re:Vis os din kransekage

        Ser fanme godt ud ...
        Administrator på EspressoBar
        Nuova Simonelli Appia 1.GR.
        Mazzer Kony Electronic

        Comment

        • BaristaDK
          Master Brewer
          • Nov 2007
          • 1643

          #5
          Re:Vis os din kransekage

          Takker mange gange.

          @Jacob: Opskriften er: 2dele kranse xx fra odense marcipan, kan fås hos de fleste bagere i 1kg. pakninger. 1del sukker, gerne ½alm. hvid melis og ½ stødt melis. Past. æggehvider til passende konsistens. Kan godt være lidt svær at definere. Lad det gerne stå i køleskabet natten over.
          Bages ved 210-240grader i 8-12 minutter
          \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

          Comment

          • Jacob
            Master Brewer
            • Feb 2008
            • 1600

            #6
            Re:Vis os din kransekage

            Fugtig men ikke klæg, det med æggehviderne er sgu godt nok ikke nemt! Jeg starter normalt flere dage før med at smutte mandler så de lige kan dehydrere, senere skal massen ristes i en gryde og hvad har vi, men alligevel ender jeg med noget der istedet burde være købt hos en bager.
            - Lyder alt i alt noget nemmere det her, takker

            Hvad er alm. hvid melis forresten, det jeg kalder flormelis?

            Comment

            • BaristaDK
              Master Brewer
              • Nov 2007
              • 1643

              #7
              Re:Vis os din kransekage

              Jacob wrote:
              Fugtig men ikke klæg, det med æggehviderne er sgu godt nok ikke nemt! Jeg starter normalt flere dage før med at smutte mandler så de lige kan dehydrere, senere skal massen ristes i en gryde og hvad har vi, men alligevel ender jeg med noget der istedet burde være købt hos en bager.
              - Lyder alt i alt noget nemmere det her, takker

              Hvad er alm. hvid melis forresten, det jeg kalder flormelis?
              Fugtig men ikke klæg hehe hvis du har et råt træbord, skal massen kun lige hænge i når den rulles, det skal gerne være sådan at kører du en opvredet klud henover bordet, hænger massen ikke i mere. Det er bedre at lave den lidt for tør end fugtig, da den ellers falder sammen under bagning

              Hardcore at lave det helt fra bunden selv, men burde faktisk ikke være så svært. Men du skal nok ikke dehydrere mandlerne eller riste dem, men \"bare\" køre dem sammen med melis i en blender til det har en god konsistens. Ca. 60% mandler og 40% melis...

              alm. hvid melis = sukker
              \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

              Comment

              Working...
              X