Hjemmerister mailingliste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sarbaek
    Lysristet
    • Sep 2009
    • 145

    Hjemmerister mailingliste

    Hejsa hjemmeristere,

    Jeg har en ide til at få mere feedback og erfaringsdeling imellem de hjemmeristere der anvender forummet her. Jeg foreslår vi laver en mailingliste man kan tilmelde sig her på forummet hvor man så en gang om måneden sender en pose hjemmeristet kaffe til en anden på mailinglisten (forskellig fra måned til måned, så man får sin kaffe udbredt). Man er selvfølgelig velkommen til at sende hjemmelavede blends også hvis man ønsker feedback på dem. Så kan modtagere poste deres \"cupping notes\" her på boardet og måske komme med forslag. I samme forbindelse er det nok smart at sende en lille seddel med kaffen om hvordan den er ristet og hvad man ønsker at frembringe i kaffen.

    Er det noget folk kunne være interesseret i ? Kom også gerne med forslag til hvordan konceptet kan forbedres. I bund og grund er tanken jo bare at vi skal blive bedre hjemmeristere.
    Izzo Vivi m. PID
    Mazzer Mini Electronic A
    Hottop 8828P - nu ombygget til 8828 B-2
  • Wrisberg
    Mørkristet
    • Sep 2010
    • 330

    #2
    Re:Hjemmerister mailingliste

    smart idé.

    Når jeg er blevet bedre til at riste, og frembringe de noter jeg vil er jeg klar!

    Jeg kan kun riste ud fra tider og grader endnu, kan ikke frembringe de ting 100% som jeg gerne vil.
    - Ascaso Dream SOON TO BE - PID´ed og OPV´ed
    - Ascasco Mini
    - KnockBox - AKA Skraldespand.
    - Diverse tampere - flade og konvekse.
    - Brita Elemaris Cool Memo 2.4
    - Behmor 1600 - Modded
    - Siemens EQ7

    Comment

    • MoBak
      Administrator
      • May 2007
      • 3610

      #3
      Re:Hjemmerister mailingliste

      Sarbaek wrote:
      Er det noget folk kunne være interesseret i ? Kom også gerne med forslag til hvordan konceptet kan forbedres. I bund og grund er tanken jo bare at vi skal blive bedre hjemmeristere.
      Vi forsøgte faktisk engang at starte en lignende idé op. Altså at vi skulle smage mere på hinandens kaffer. Dertil oprettede vi forummet \"Kaffebørsen\".

      Hvis de interesserede folk brugte Kaffebørsen ville der også komme noget mere åbenlyst feedback på kafferne, så andre også kan følge med.
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

      La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter


      1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

      Comment

      • Sarbaek
        Lysristet
        • Sep 2009
        • 145

        #4
        Re:Hjemmerister mailingliste

        Tanken var nok at sætte noget op med lidt mere faste rammer. Men det kan da godt være jeg rammer ved siden af
        Izzo Vivi m. PID
        Mazzer Mini Electronic A
        Hottop 8828P - nu ombygget til 8828 B-2

        Comment

        • MoBak
          Administrator
          • May 2007
          • 3610

          #5
          Re:Hjemmerister mailingliste

          Sarbaek wrote:
          Tanken var nok at sætte noget op med lidt mere faste rammer. Men det kan da godt være jeg rammer ved siden af
          Det er jeg med på, og jeg synes ideen er god.

          Jeg tænkte bare, at det kunne være meget fedt, hvis det foregik lidt mere synligt med offentlige kommentarer til kafferne, så dem der ikke deltager også kan følge med - det kunne jo nok også lokke flere med i ordningen
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

          La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter


          1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

          Comment

          • Sarbaek
            Lysristet
            • Sep 2009
            • 145

            #6
            Re:Hjemmerister mailingliste

            Ah på den måde. Ja, det er jeg sådan set enig i.

            En sidegevinst er at man får mulighed for at prøvesmage forskellig kaffe uden at skulle spænde for bredt i sit udvalg af grønne bønner.
            Izzo Vivi m. PID
            Mazzer Mini Electronic A
            Hottop 8828P - nu ombygget til 8828 B-2

            Comment

            • Kjeldsen
              Coffeeholic
              • Feb 2010
              • 1086

              #7
              Re:Hjemmerister mailingliste

              Godt at det bliver bragt op igen, LARZ! Jeg er klar på at trade noget coffee.

              Comment

              Working...
              X