E61 - Pakning.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChrZacho
    Master Brewer
    • May 2007
    • 1580

    E61 - Pakning.

    Hvor ofte skal man forvente at skifte pakning i gruppehovdet??
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic
  • Mils
    Grøn bønne
    • Jan 2008
    • 18

    #2
    Re:E61 - Pakning.

    Afhængig af brug selvfølgelig.

    Godt fingerpeg er at kigge lidt på den, hvis den er begyndt at få små sprækker er den ved at være mør og skal skiftes.

    Desuden, hvis du oplever at filterhåndtaget skal drejes længere til f.eks. højre (forestil dig viseren på et ur) end kl. 5 så er det vist også tid til at skifte.

    Og sidst men ikke mindst - hvis du oplever at der pibler lidt vand ud ved bryghovedet uanset hvor meget du strammer til, så er det tid!

    Når du skifter pakningen kan du med fordel købe en pro pakning som oftest er lavet af lidt hårdere gummi - den vil holde længere.


    Rune / Mils

    Comment

    • ChrZacho
      Master Brewer
      • May 2007
      • 1580

      #3
      Re:E61 - Pakning.

      Mils wrote:
      Og sidst men ikke mindst - hvis du oplever at der pibler lidt vand ud ved bryghovedet uanset hvor meget du strammer til, så er det tid!
      Det er lige nøjagtig hvad der sker ... men reservedele til E61 ... passer de på alle maskiner ... jeg har fx ikke en skrue i min screen??
      Administrator på EspressoBar
      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
      Mazzer Kony Electronic

      Comment

      • E61
        Grøn bønne
        • Jan 2008
        • 31

        #4
        Re:E61 - Pakning.

        EDIT: Jeg har lige checket ECM Giotto og det er en standard pakning 8 mm.


        Lad mig debutere her med et svar på et emne, der ligger mit brugernavn naturligt :-)

        Ja, i princippet er det samme pakning til alle E61 hoveder - vær dog opmærksom på at de typisk kan fåes i tre tykkelser 8, 8,5 og 9 mm. Hvis du har en nyere og ikke særlig slidt maskine og pf skal du bruge 8 mm. Har du en brugt kommerciel maskine med orignalt pf kan du med fordel bruge et af de tykkere.

        Hvis du har en maskine med et modificeret E61 kan du være uheldig at skulle bruge en anden pakning

        Poul
        Faema E61 med oversize bryghoved
        Faema E61 Ariete
        Isomac Tea
        HotTop Analog rister
        IRoast
        Rossi RR45
        San Marco SM90

        Comment

        • ChrZacho
          Master Brewer
          • May 2007
          • 1580

          #5
          Re:E61 - Pakning.

          E61 wrote:
          Hvis du har en maskine med et modificeret E61 kan du være uheldig at skulle bruge en anden pakning
          Hmmm ... mailede sammen med kafferisterne.dk for noget siden, han fortalte at man ikke kan få screen ef min maskine uden at ødelægge den og den skal vel af for at skifte pakning, derud over har han pakning og sereen mærket til Giotto\'en ... hvodden finder man ud af om den er modificeret??
          Administrator på EspressoBar
          Nuova Simonelli Appia 1.GR.
          Mazzer Kony Electronic

          Comment

          • E61
            Grøn bønne
            • Jan 2008
            • 31

            #6
            Re:E61 - Pakning.

            Nu ndrømmer jeg blankt at jeg ikke er ekspert i ECM (men er ret godt bekendt med E61 :-) ), men som det ser ud her eller på den følgende side (manuel eller automatisk) er det en \"original\" E61 og der kan man efter min erfaring uden problemer få pakningen af uden at beskadige \"screen\".

            Det er rigtigt at den holdes på plads af pakningen, men med en smal skruetrækker eller en syl kan du nemt vrikke pakningen ud.

            Poul

            P.S. Jeg kan se at det er standardmål ved at kigge på bestilingsnummeret for pakningen
            Faema E61 med oversize bryghoved
            Faema E61 Ariete
            Isomac Tea
            HotTop Analog rister
            IRoast
            Rossi RR45
            San Marco SM90

            Comment

            • ChrZacho
              Master Brewer
              • May 2007
              • 1580

              #7
              Re:E61 - Pakning.

              Nice .. tekker E61 ... vender måske tilbage med fler ?? når det blir aktuelt.

              Hvis jeg bestiller på det link du sendte så er alt vel ok??
              Administrator på EspressoBar
              Nuova Simonelli Appia 1.GR.
              Mazzer Kony Electronic

              Comment

              • E61
                Grøn bønne
                • Jan 2008
                • 31

                #8
                Re:E61 - Pakning.

                Lige i øjeblikket har de ret lang leveringstid - jeg har selv en større ordre liggende, da begge mine E61\'er er på arbejdsbordet pt.

                Men en pakning burde du kunne få hos en af de danske butikker

                Poul
                Faema E61 med oversize bryghoved
                Faema E61 Ariete
                Isomac Tea
                HotTop Analog rister
                IRoast
                Rossi RR45
                San Marco SM90

                Comment

                • Sonne
                  Master Brewer
                  • Jul 2007
                  • 1641

                  #9
                  Re:E61 - Pakning.

                  ChrZacho wrote:
                  Hmmm ... mailede sammen med kafferisterne.dk for noget siden, han fortalte at man ikke kan få screen ef min maskine uden at ødelægge den og den skal vel af for at skifte pakning, derud over har han pakning og sereen mærket til Giotto\'en ... hvodden finder man ud af om den er modificeret??
                  Du kan sagtens få screen/pakning ud af Giotto\'en uden at ødelægge noget. Jeg plejer at bruge 2 teskeer - en på hver side af screen så højt oppe som muligt - og vrikker nedefter med gruppehovedet som modhold. Den kan godt være genstridig og da det lyder på dig som om du aldrig har haft den ude, sidder den sikkert godt fast. Tag bare godt fat og det gør ikke så meget at den bliver lidt bulet på siderne, men pas endelig på \"nettet\" i bunden. Jeg plejer at gøre den ren en gang om måneden (shower screen, altså). Du skulle kunne bruge standard e61 screen og pakninger, men jeg bestilte original ECM hos kafferisteren.dk.
                  La Marzocco GS/3 AV
                  Mahlkönig K30 Vario
                  Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                  La Pavoni Professional
                  Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                  BLOG

                  Comment

                  • Journey
                    Espresso
                    • May 2007
                    • 502

                    #10
                    Re:E61 - Pakning.

                    Hej..

                    Jeg har også købt min showerscreen og pakning ved kafferisteren.dk..

                    Men om den er 100% original ved jeg ikke. Den gamle showerscreen havde en nitte i midten som sad lige der hvor skruen sidder på f.eks. en silvia.
                    Det har den nye ikke.. Nu er desværre ikke lige hjemme så jeg kunne tage et billede. Men skal da gerne gøre det senere hvis det ønskes..

                    Men fakta er at før jeg skiftede showerscreen og pakning ( som forøvrigt var hård som glas ) kom vandet, når jeg bare flushede uden portafilter, løbende ud i 5-6 stråler. Efter jeg har skiftet kommer der kun en stråle i midten..
                    Ved ikke om det overhovedet har nogen betydning. Men når man ser andre maskiner flushe så kommer det også i 5-6 stråler..

                    Ang. afmontering så faldt det hele nærmest ud da jeg begynte og pille ved pakningen.. Da det gik 1000 stumper..
                    Hilsen Johnny

                    Faema Legend S1
                    Faema MD3000 Touch
                    Mahlkoenig Vario
                    Jura Ena 9 OneTouch

                    Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

                    Comment

                    • ChrZacho
                      Master Brewer
                      • May 2007
                      • 1580

                      #11
                      Re:E61 - Pakning.

                      Hmmm .. mere og mere tyder på at det nok er en god ide at have at par screens og pakninger liggende ...
                      Administrator på EspressoBar
                      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                      Mazzer Kony Electronic

                      Comment

                      Working...
                      X