LM Super Swift.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HenrikP
    Master Brewer
    • Jul 2008
    • 1593

    LM Super Swift.

    Nogen der kender La Marzocco\'s Super Swift kværn? Ville gerne høre mere om den, finder det er interesant hvis den, som jeg har hørt, dosere på vægt!

    Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj
  • BaristaDK
    Master Brewer
    • Nov 2007
    • 1643

    #2
    Re:LM Super Swift.

    Kender ikke til en Super Swift, men ved de har en Swift, men den kværner efter volumen... Hvor har du hørt om en Super Swift henne?
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

    Comment

    • HenrikP
      Master Brewer
      • Jul 2008
      • 1593

      #3
      Re:LM Super Swift.

      My bad, som de siger, den hedder åbenbart bare Swift, den var bare refereret på en hjemmeside som super !!!! Syntes også jeg forstod det som en vægt dosering, men jeg må jo have taget fejl Igen!!! hvordan volume dosere den???
      Henrik Palshøj

      Comment

      • BaristaDK
        Master Brewer
        • Nov 2007
        • 1643

        #4
        Re:LM Super Swift.

        Vel lige som en kværn med doser? Jeg ved faktisk ikke så meget om den. Men det er noget med at man skal bruge nogle specielle filtre til den, ikke engang LM\'s egne standard filtre passer, og så er den ret så stor og efter min mening ikke super køn...
        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

        Comment

        • HenrikP
          Master Brewer
          • Jul 2008
          • 1593

          #5
          Re:LM Super Swift.

          Ja det lyder ikke for smart, undre mig faktisk over hvorfor man ikke kan lave en kværn der kværner på vægt, specielt på en model hvor man montere porta i et greb svarende til gruppehoved, det må da kunne laves!!!!

          Nå men ingen træer vokser ind i himlen.... Det lød også for godt til at være sandt!!
          Henrik Palshøj

          Comment

          • BaristaDK
            Master Brewer
            • Nov 2007
            • 1643

            #6
            Re:LM Super Swift.

            Faktisk har James H lavet et indlæg på sin blog, hvor han også skriver om at lave den perfekte kværn, det kom der vist ret mange interessante forslag ud af, om nogle af dem er blevet til noget ved jeg ikke. Men det er lidt sjovt, at alle i kaffeverdenen er enige om, at kværnen er det vigtigste, men der er ikke sket den store udvikling på det område. Man kan sagtens få espressomaskiner der kan indstilles og bruges lige efter baristaens ønsker, men kværnene er stadig det samme som for 50år siden...
            \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

            Comment

            • HenrikP
              Master Brewer
              • Jul 2008
              • 1593

              #7
              Re:LM Super Swift.

              Fuldstændig enig! Men det kan jo kun skyldes at udviklings omkostningerne ikke vil modsvare indtjeningen!!! Måske er der basis for en niche hvis man er fingernem!!!
              Henrik Palshøj

              Comment

              Working...
              X