Compak k3 elite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaffebønne
    Mellemristet
    • May 2010
    • 183

    Compak k3 elite

    Hej.

    Jeg vil ikke starte en religionskrig omkring doser eller ikke doser, men sagen er at jeg har kigget på en K3 kværn. Den kan fås både med og uden doser til samme pris. - 2800,-

    Jeg har egentlig bestemt mig for dosermodellen da jeg ikke bryder mig om klumper i kaffepulveret.

    Inden jeg slår til vil jeg lige høre hvad forum mener om K3 og om i ellers har et par gode råd omkring indkøb af kværn.

    kaffebønne
    Rocket Cellini
    Compak K3 Elite
    Alt muligt andet der kan laves kaffe på
  • Kjeldsen
    Coffeeholic
    • Feb 2010
    • 1086

    #2
    Re:Compak k3 eliteat

    Jeg har ikke selv en K3, men har været med til at indstille en K3 Touch. Jeg ved ikke om det er generelt for Compak kværne (Deriblandt elite modellen), men jeg brød mig ikke om K3-touch. Den virker meget klodset og dens trinløse indstilling var meget stram, hvilket gjorde det svært at indstille den præcist. Den stoppede desuden til, så vi måtte skille den ad.

    Kvaliteten af de espressoer vi lavede var dog fine, og det er en god kværn! Men jeg tror hellere jeg ville smide lidt flere penge efter en Mazzer Mini.

    Her er en utrooooligt detaljeret sammenligning af Mazzer Mini og Compak K3 Elite: http://www.coffeetamper.com.au/kb/reviews/mini-k3/

    Snippet: \"Performance-wise the Mazzer Mini wins the race in the areas that really count. If you\'re a function over form person and can justify the extra money then the Mazzer will definitely give you a good return on your investment and the sort of clinical precise control in the areas that really matter. While both units will perform extremely well, the Mini lands those few blows that really count and push it over the line, even if only by the slightest of margins. \"

    Comment

    • bss
      Mørkristet
      • Jun 2008
      • 314

      #3
      Re:Compak k3 eliteat

      Jeg har en K3\'er. Synes ikke den virker mere klodset end så mange andre kværne? Og den trinløse indstilling fungerer fint på min - men der kan jo være forskel fra kværn til kværn.

      Når du er ligeglad med om der er doser eller ej på, så ville jeg se om ikke jeg kunne finde en brugt super jolly istedet, den performer virkeligt godt, og du kan få den til omtrent samme pris som en ny k3\'er. Det kan være sonne herinde stadig har en enkelt eller to stående han vil af med - han plejer at shine dem op så de er super lækre.
      Hvis du kan få fat i en brugt super jolly til 2700-2800 så findes der imho ikke rigtigt noget alternativ til prisen der er på så højt et niveau.
      Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
      Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

      Comment

      Working...
      X