Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Brownie
    Stamgæst
    • Jul 2007
    • 765

    Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

    Hej nørder,

    igen et indlæg omkring kværne. Jeg har lige nu en Ascasio I-2 der er godt og vel ½ år gammel. Den kværner faktisk ganske fint, men der er alligevel nogle irritationsmomenter. Ergo, en ny skal måske til.

    - Den skal have doser (bilder mig selv ind at det må være fedt at have, fordi doseringen er nemmere med mindre svineri!?...anyone?)
    - Skal være nem(mere) at stille over på filter end Ascasio'en er (her skal man lige dreje 60-70 gangehmy: ...meeen ved faktisk ikke engang om stepples maskiner kan gøre det hurtigt?)
    - Noget mere lydsvag end Ascasioen (der er her konen er enig i at skifteB) )

    Nå, men så længe jeg nok kan få noget for den gamle, og konen er "varm", så skal der jo nok "smedes".

    Derfor kigger jeg på:
    Rancilio Rocky SD. "Passer" jo fint til Silvia, men jeg får vel ikke meget bedre kvalitet end den jeg lige pt. har. Kunne jeg så ikke fortryde denne "billige" løsning?
    Compak K3 Elite. Ser på papiret ret idéel ud. Og hvad jeg læser er det en super maskine til prisen.
    Macap M4...eller M5? Her lidt DK beskrivelse. Top of the pops til under 4-5K?

    De 2 nederste er jeg dog i tvivl om hvordan de hurtigt stilles til stempel/filter...

    Synes ikke rigtig jeg kan finde nogle DK webshops / butikker der har disse med doser. Men er der så nogen der har en udenlandsk (EU!) shop i kan anbefale? Andre kommentarer er også velkomne. Budget omkring 4K:huh:

    Post edited by: Brownie, at: 2008/01/08 20:47
    Vibiemme Domobar Inox
    Baratza Sette 270

    ...when the pupil is ready, the teacher will appear...
  • EPO
    Coffeeholic
    • Oct 2007
    • 1151

    #2
    Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

    Jeg kan kun anbefale K3'er det er en fed kværn uden statisk elektrisitet og der med det helt store svieri, den er dog ikke super lydsvag, me absolut hellert ikke larmende- Hvis du kan leve med en kværn uden timer kan jeg også anbefael Espresso Coffee Machines Manufacture GmbH's Casa, den er temelig lydsvag og igen uden formeget statisk elektrisitet.
    Michael EPO Rasmussen

    Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

    Comment

    • ChrZacho
      Master Brewer
      • May 2007
      • 1580

      #3
      Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

      Er nu meget tilfreds med I2'eren hele vejen rundt ... på nær larmen og hastigheden.

      Så jeg er lige med på en lytter her ... B)
      Administrator på EspressoBar
      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
      Mazzer Kony Electronic

      Comment

      • EPO
        Coffeeholic
        • Oct 2007
        • 1151

        #4
        Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

        jeg er iøvrigt ikk helt med på hvorfor du vil ha' en kværn med doser, jeg har lige bestilt en Compak WBC og hvis jeg havde kunne få den uden doser så havde jeg købt den
        Michael EPO Rasmussen

        Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

        Comment

        • Brownie
          Stamgæst
          • Jul 2007
          • 765

          #5
          Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

          EPO wrote:
          ...Hvis du kan leve med en kværn uden timer...
          Mener du uden doser, eller hvad tænker du på?:huh:

          EPO wrote:
          jeg er iøvrigt ikk helt med på hvorfor du vil ha' en kværn med doser, jeg har lige bestilt en Compak WBC og hvis jeg havde kunne få den uden doser så havde jeg købt den
          Tja, men det er da primært for at dosere ensartet. Lige nu hælder jeg 2 skefulde (at et 7gr mål) i kværnen og kværner det ned i filteret. Men at måle hele bønner er lidt svært synes jeg...

          Ja, der er sikkert både for og imod...

          Post edited by: Brownie, at: 2008/01/08 20:35
          Vibiemme Domobar Inox
          Baratza Sette 270

          ...when the pupil is ready, the teacher will appear...

          Comment

          • Brownie
            Stamgæst
            • Jul 2007
            • 765

            #6
            Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

            ...se ovenfor...

            Post edited by: Brownie, at: 2008/01/08 20:35
            Vibiemme Domobar Inox
            Baratza Sette 270

            ...when the pupil is ready, the teacher will appear...

            Comment

            • EPO
              Coffeeholic
              • Oct 2007
              • 1151

              #7
              Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

              Der er helt sikker både argumenter for og imod doser, men jeg er ikke helt med på argumentet om mindre svineri. Jeg tror personligt at jeg vil svine præsis lige så meget med en K3 touch som med en K3 elite, men det kan godt værre at det bare er mig
              Michael EPO Rasmussen

              Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

              Comment

              • Brownie
                Stamgæst
                • Jul 2007
                • 765

                #8
                Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

                EPO wrote:
                Der er helt sikker både argumenter for og imod doser, men jeg er ikke helt med på argumentet om mindre svineri. Jeg tror personligt at jeg vil svine præsis lige så meget med en K3 touch som med en K3 elite, men det kan godt værre at det bare er mig
                ...næ...det var nu også bare en tanke. Doseringen er det primære...B)
                Vibiemme Domobar Inox
                Baratza Sette 270

                ...when the pupil is ready, the teacher will appear...

                Comment

                • EPO
                  Coffeeholic
                  • Oct 2007
                  • 1151

                  #9
                  Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

                  Men du har da ret, jeg syntes også det kan værre svært at afmåle ex. 14g hele bønner af, med mindre man bruger en vægt, hvilket jeg ikke gør.
                  Men hvis kværne iøvrigt ikke har de store klump problemer kan jeg ikke se hvorfor man skal bruge doser, i hvert tilfælde ikke til hjemme brug
                  Michael EPO Rasmussen

                  Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                  Comment

                  • Brownie
                    Stamgæst
                    • Jul 2007
                    • 765

                    #10
                    Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

                    EPO wrote:
                    Men du har da ret, jeg syntes også det kan værre svært at afmåle ex. 14g hele bønner af, med mindre man bruger en vægt, hvilket jeg ikke gør.
                    Men hvis kværne iøvrigt ikke har de store klump problemer kan jeg ikke se hvorfor man skal bruge doser, i hvert tilfælde ikke til hjemme brug
                    ...tja, når jeg nu alligevel skifter kværn...:whistle: ...men har du i øvrigt et godt sted at købe...DK/EU?

                    Post edited by: Brownie, at: 2008/01/08 20:48
                    Vibiemme Domobar Inox
                    Baratza Sette 270

                    ...when the pupil is ready, the teacher will appear...

                    Comment

                    • EPO
                      Coffeeholic
                      • Oct 2007
                      • 1151

                      #11
                      Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

                      Brownie wrote:
                      EPO wrote:
                      ...Hvis du kan leve med en kværn uden timer...
                      Mener du uden doser, eller hvad tænker du på?:huh:
                      Nej jeg mener uden timer, casa'en har ingen timer imodsætning til K3 touch'en
                      Michael EPO Rasmussen

                      Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                      Comment

                      • EPO
                        Coffeeholic
                        • Oct 2007
                        • 1151

                        #12
                        Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

                        Brownie wrote:
                        ...tja, når jeg nu alligevel skifter kværn...:whistle: ...men har du i øvrigt et godt sted at købe...DK/EU?
                        Risteriet forhandler både Compak'en og Manufacture'en, jeg ved ikke med sidst nævnte men, med Compak'en er de absolut konkurrance dygtige med prise (ca samme pris som i spanien hvor de bliver produceret) og så er der den bonus at det er til at få service på skidtet uden at skulle sende den til udlandet.
                        Michael EPO Rasmussen

                        Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                        Comment

                        • Brownie
                          Stamgæst
                          • Jul 2007
                          • 765

                          #13
                          Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

                          EPO wrote:
                          Brownie wrote:
                          EPO wrote:
                          ...Hvis du kan leve med en kværn uden timer...
                          Mener du uden doser, eller hvad tænker du på?:huh:
                          Nej jeg mener uden timer, casa'en har ingen timer imodsætning til K3 touch'en
                          Aha....hvis der er timer til f.eks 7 gr så er der måske mindre (læs ingen) brug for doser. Tænke tænke tænke....

                          Bruger du også din til at kværne til stempel eller filter...og er det ok at skifte mellem finheden?
                          Vibiemme Domobar Inox
                          Baratza Sette 270

                          ...when the pupil is ready, the teacher will appear...

                          Comment

                          • EPO
                            Coffeeholic
                            • Oct 2007
                            • 1151

                            #14
                            Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

                            Brownie wrote:
                            [b]Aha....hvis der er timer til f.eks 7 gr så er der måske mindre (læs ingen) brug for doser. Tænke tænke tænke....

                            Bruger du også din til at kværne til stempel eller filter...og er det ok at skifte mellem finheden?
                            Nu har jeg desværre ikke min K3 mere, men ja jeg brugte den også til stempel etc, og ja jeg syntes den er rimelig nem at skifte. Fin instilling er også til at ha' med at gøre
                            Michael EPO Rasmussen

                            Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                            Comment

                            • Hobzon
                              Coffeeholic
                              • Dec 2007
                              • 1426

                              #15
                              Re:Udenlandske webshops...eller hvor skal kværnen købes?

                              EPO wrote:
                              Risteriet forhandler både Compak'en og Manufacture'en, jeg ved ikke med sidst nævnte men, med Compak'en er de absolut konkurrance dygtige med priser
                              Det er også mit indtryk at Risteriet er konkurrencedygtige på priserne, jeg kan dog kun huske at have set K3 Touch derind i dag - og det er også kun den de annoncerer på deres hjemmeside. Og den er som bekendt uden doser. Derimod er K3 Elite som Brownie nævner med doser.

                              Men prøv at ringe til dem, jeg er sikker på at de sikkert kan bestille en K3 Elite hjem, hvis man beder dem om det.
                              Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                              Østerbro

                              La Marzocco GS3
                              Mahlkönig K30 Vario


                              Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

                              Comment

                              Working...
                              X