Støj: Compak K3 vs Mazzer Mini Electronic B

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • WiLa
    Grøn bønne
    • Mar 2009
    • 29

    Støj: Compak K3 vs Mazzer Mini Electronic B

    Jeg er den lykkelige ejer af en Compak K3 Touch, men overvejer en Mazzer Mini Electronic B :woohoo: , dels for at få en endnu bedre kværn og måske bruge min Compak til stempel, dels for at få en kværn, der støjer mindre end min Compak. Men gør Mazzeren det? Nogle erfaringer med de to kværne rent støjmæssigt?
    Nuova Simonelli Oscar
    Compak K3 Touch
  • Botnakken
    Mellemristet
    • Jun 2008
    • 249

    #2
    Re:Støj: Compak K3 vs Mazzer Mini Electronic B

    Jeg har haft en K3 Touch, men er skiftet til en Mazzer Mini Electronic B da jeg skiftede espresso maskine.

    Jeg var meget glad for K3\'eren - men den passede ikke ind i det nye setup - hvilket som udgangspunkt var grunden til den blev skiftet, og altså ikke at den kværnede godt nok. Tværtimod - så overvejede jeg faktisk at bruge den til stempel, men den var lidt for stor til det hvor den kunne stilles.
    En sort kværn i en masse rustfrit syntes jeg heller ikke var en god blanding ;-)

    Men - K3 og Mini\'en er vidt forskellige - både i konstruktion og ikke mindst i pris.

    Som sammenligning vil jeg sige at K3\'eren kværner utrolig stabilt, men slet ikke på højde med Mazzeren og pga. Mini\'ens hus, fordi kaffen slåes i stykker klumper Mazzeren overhovedet ikke. K3\'eren som kun har en tud ud klumper en lille smule.

    Den største forskel synes jeg dog er at Mazzer har et langt lavere støjniveau - nu har jeg ikke et måleinstrument, men jeg gætter på ½ - 1/3 i niveau af K3\'eren.

    Og ... det er da dejligt bare at kunne sætte PF i kværnen og sætte den til at kværne en dobbelt, mens man henter mælken i køleskabet og gør klar til brygningen.

    På K3 skal man selv holde PF.

    Summa summarum - jeg vil af mange årsager anbefale en Mazzer Mini Electronic B, fremfor en K3 - hvoraf støjen kun er en del af grunden.
    Også det at der kan fås La Tweak (træ og glas fra KaffeMekka) til Mazzeren gør at jeg synes at bare det at bruge den gør det til en fornøjelse.

    Det er altså noget andet at røre ved træ end plastik.
    /Anders
    Lidt fattigere - men meget rigere

    La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
    Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
    Hario Siphon
    HotTop 8828B
    Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

    Comment

    • tyfon
      Mørkristet
      • Jul 2008
      • 309

      #3
      Re:Støj: Compak K3 vs Mazzer Mini Electronic B

      Det man kan sige er vel også at man ikke rigtigt kan sammenligne de 2 kværne, et eller andet sted koster Mazzer min B vel ca. 2000.- mere en compak k3. Og snakker man LA tweak er det da vel omkr. 15-1700 oveni Mazzer`s pris. K3 er garanteret en glimrende kværn i prisklassen op til 3000.-
      just my 10 cent
      Astoria Sibilla
      Bestmax Filter
      Mazzer Major Electronic
      JURA X9

      Comment

      • WiLa
        Grøn bønne
        • Mar 2009
        • 29

        #4
        Re:Støj: Compak K3 vs Mazzer Mini Electronic B

        Tak for gode og uddybende input. Det var lige, hvad jeg havde brug for. Mazzeren bliver købt på fredag. :woohoo:
        Nuova Simonelli Oscar
        Compak K3 Touch

        Comment

        Working...
        X