Indstillig af ascaso i-steel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • micko
    Grøn bønne
    • Feb 2010
    • 29

    Indstillig af ascaso i-steel

    Nu har jeg modtaget min kværn, og den ser jo rigtig lækker ud
    Jeg har et spg. omkring indstillingen som jeg håber nogle kan være behjælpelige med. Knappen hvor jeg indstiller kværnen har ikke nogen yderpositioner, dvs. jeg kan bare dreje og drejer. Kan jeg komme til at indstille den således at jeg ødelægger noget (bladene går mod hinanden eller andet)? vil jo nødig lave ulykker allerede får den første kop er brygget ;-)
    La Pavoni Professional
    Ascaso I-Steel
    Reg Barber stamper
  • lbvanting
    Grøn bønne
    • Oct 2009
    • 3

    #2
    Re:Indstillig af ascaso i-steel

    Hej! Ja, den er pæn og skulle være et godt køb til prisen.
    Jeg havde dog et problem med at min Ascaso i-steel ikke kunne fastholde justeringen. Indstillingen blev simpelthen påvirket af vibrationerne og håndtaget drejede sig af sig selv.
    Det endte med at jeg byttede den til en (fantastisk) Mazzer Mini kværn.
    Såvidt jeg husker er den meget fin i indstillingen og der skal drejes en del og jeg mener ikke at du kan ødelægge noget (jeg kom aldrig selv ud i yderpositionerne). Vær lige opmærksom på om din Ascaso også er \"løs\" i indstillingen.
    /Lars Bo

    Comment

    • micko
      Grøn bønne
      • Feb 2010
      • 29

      #3
      Re:Indstillig af ascaso i-steel

      hej, og mange tak for dit svar. Jeg har nu kværnet ca 1 kg bønner og har ikke oplevet min kværn som værende løs i indstillingen. Hvor grelt var det med din kværn og var det der fra begyndelsen eller var det noget der kom senere?
      La Pavoni Professional
      Ascaso I-Steel
      Reg Barber stamper

      Comment

      • lbvanting
        Grøn bønne
        • Oct 2009
        • 3

        #4
        Re:Indstillig af ascaso i-steel

        Hej - jeg tror det har været der fra starten og at det har været en \"mandagsudgave\". Men da det var min første kværn og jeg var nybegynder med min Izzo AlexII tænkte jeg nok ikkke så meget over det før efter nogle uger. Jeg lagde så mærke til at man kunne se håndtaget bevæge sig imens den kværnede. Jeg viste dette til forhandleren, som heldigvis også kunne se problemet med egne øjne.
        Jeg valgte så et helt andet fabrikat i stedet for at bytte til en anden i-steel, da jeg fik Mazzer anbefalet af en bekendt.

        Comment

        Working...
        X