Barista DM 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • klaus
    Mørkristet
    • Oct 2007
    • 318

    Barista DM 2008

    Hej alle.

    Jeg har fået mail fra SCAE and årets Barista DM, og vil hermed gerne opfordre Jer til at fortælle Jeres lokale baristaer om arrangementet - og opfodre dem til at stille op! Det er jo sjovt og lærerigt at være med, men nogle gange har baristaerne på caféerne og kaffebarerne rundt om i landet brug for et lille skub. Og det tænkte jeg Espressobar brugerne kan give

    Sjælland mesterskabet (herunder Fyn og øerne) afholdes den 17. februar på Det Ny Teater, København

    Det jyske mesterskab afholdes den 3. marts på FoodExpo i Messecenter Herning

    Danmarksmesterskabet afholdes den 4. marts på FoodExpo i Messecenter Herning


    Der vil blive afholdt Barista Jam / Infomøde om konkurrencen for interesserede i København d. 7. januar. Jam/Infomøde i Århus var der ingen dato eller sted på i mailen.

    Der vil (forhåbentligt) kommer mere info på www.scae.dk > Aktiviteter og på www.worldbaristachampionship.com kan man downloade regler og dommerskemaer, se mere om konkurrencen generelt samt kigge på videoklip af tidligere konkurrencer.

    Fra SCAE's mail

    Kære Cafeejere, medarbejdere og medlemmer af SCAE

    Den nye bestyrelse i SCAE, Special Coffee Ass. Of Europe glæder sig til at invitere jer til Barista mesterskaberne 2008.

    Dette er et specielt år for Danmark i år, da vi er værter for.:

    Wonderful Copenhagen ”World Barista Championship 2008”

    - som afholdes d. 19-22 Juni, 2008 i Øksnehallen, sammen med verdensmesterskabet i.:

    World Latte Art Championship
    Coffee in good Spirit
    Cupping

    Vi håber derfor, at du har lyst til at prøve dine kaffeevner af ved at deltage i de Danske Barista Mesterskaber 2008. Måske er det dig, der skal repræsentere Danmark ved verdensmesterskabet, 2008.
    Klaus Thomsen
    World Barista Champion 2006
    Kig ind på vores Blog her
    The Coffee Collective
  • MoBak
    Administrator
    • May 2007
    • 3610

    #2
    Re:Barista DM 2008

    Deltager du i år, Klaus? Eller er det slut for dit vedkommende?

    Når nu Klaus har bragt konkurrencerne på banen kan jeg da i øvrigt oplyse om, at vi på EspressoBar er i dialog med SCAE DK. Vi vil være til stede og lave en pressedækning af de omtalte begivenheder. I hvert fald JM og DM. Forhåbentlig også SM og WBC. Som konsekvens af dette samarbejde, vil man nu også kunne finde vores side på SCAE DK's linkliste
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

    La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter


    1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

    Comment

    • Hobzon
      Coffeeholic
      • Dec 2007
      • 1426

      #3
      Re:Barista DM 2008

      MoBak wrote:
      Vi vil være til stede og lave en pressedækning af de omtalte begivenheder. I hvert fald JM og DM. Forhåbentlig også SM og WBC.
      Hvis der er brug for en fotograf med godt udstyr til disse begivenheder må i sige til, så stiller jeg gerne op.
      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
      Østerbro

      La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario


      Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

      Comment

      • klaus
        Mørkristet
        • Oct 2007
        • 318

        #4
        Re:Barista DM 2008

        Det lyder super med dækning af arrangementerne her på Espressobar.
        Jeg tror mine konkurrence-dage er ovre. Synes jeg har deltaget nok gange og fået det ud af det jeg kunne drømme om. Nu er mit fokus mere på at hjælpe andre med deres konkurrencer.
        Klaus Thomsen
        World Barista Champion 2006
        Kig ind på vores Blog her
        The Coffee Collective

        Comment

        • Søren Wolder
          Administrator
          • May 2007
          • 613

          #5
          Re:Barista DM 2008

          Hobzon wrote:
          Hvis der er brug for en fotograf med godt udstyr til disse begivenheder må i sige til, så stiller jeg gerne op.
          Roed og jeg er godt i gang med at planlægge det - men nu sidder du jo i Kbh, så det kan sagtens være der er brug for nogen billeder der.

          Jeg er også i Kbh til SJ, men ved ikke om jeg har hele dagen til rådighed.
          Administrator på EspressoBar

          Black coffee rules...

          Comment

          • Hobzon
            Coffeeholic
            • Dec 2007
            • 1426

            #6
            Re:Barista DM 2008

            Måske der kunne laves nogle små "presskort", eller i det mindste nogle ID-kort som os der kommer fra espressobar.dk kan bære... det kan jo godt blive til lidt billig reklame?
            Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
            Østerbro

            La Marzocco GS3
            Mahlkönig K30 Vario


            Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

            Comment

            • klaus
              Mørkristet
              • Oct 2007
              • 318

              #7
              Re:Barista DM 2008

              Har lige fået en mail fra den gode Lene i Ålborg, som er i SCAE bestyrelsen.
              Jyder, så er det nu!

              Nu nærmer tiden sig for årets barista mesterskaber, så derfor afholdes SCAE info-møder herom. I sidste uge skete det i København og nu er tiden kommet for det jyske møde.

              Det sker tirsdag den 22. januar kl. 19.00 hos Sigfreds Kaffebar (Vangsgaards), Ryesgade 3, 8000 Århus C

              Her vil du kunne få svar på dine spørgsmål angående mesterskaber.

              Vi glæder os til at se dig.

              Med venlig hilsen

              SCAE

              PS. Husk at følge med på vores hjemmeside: www.scae.dk

              Sæt endelig skub i alle baristaer i kender, så vi sammen kan løfte kaffe-niveauet i Danmark!

              Vh Klaus
              Klaus Thomsen
              World Barista Champion 2006
              Kig ind på vores Blog her
              The Coffee Collective

              Comment

              Working...
              X