Copenhagen Coffee Crawl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skurken
    Master Brewer
    • Jun 2008
    • 1985

    Copenhagen Coffee Crawl

    BDk og jeg snakkede om at det kunne være hyggeligt med en god gammeldags coffee crawl rundt på de bedste kaffe steder i København.

    Vi skal selvfølgelig være nogle stykker, så tænkte at jeg lige ville lave en tråd hvor vi kan finde en passende dato.

    Hvis du er interesseret i at deltage så meld lige ind. Så kan vi altid blive enige om hvilke kaffe steder der er vores besøg værdig.
    Mvh. Anders


    Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.
  • DAV
    Lysristet
    • Nov 2008
    • 146

    #2
    Re:Copenhagen Coffee Crawl

    Super ide - man kunne endda være heldig at nogle af steder gøre lidt ekstra ud af det, hvis man anmeldte sin ankomst i god tid...
    Izzo Alex Duetto
    Casadio

    Comment

    • MoBak
      Administrator
      • May 2007
      • 3610

      #3
      Re:Copenhagen Coffee Crawl

      Skurken wrote:
      BDk og jeg snakkede om at det kunne være hyggeligt med en god gammeldags coffee crawl rundt på de bedste kaffe steder i København.

      Vi skal selvfølgelig være nogle stykker, så tænkte at jeg lige ville lave en tråd hvor vi kan finde en passende dato.

      Hvis du er interesseret i at deltage så meld lige ind. Så kan vi altid blive enige om hvilke kaffe steder der er vores besøg værdig.
      Skidegod idé. Jeg kommer nok desværre ikke selv, da det er en lidt lang tur fra Århus, men mon ikke man ligefrem kunne kontakte nogle af caféerne og lave en aftale med dem om at man kommer og måske kan opnå lidt rabat, eller få dem til at snakke lidt om deres kaffe. Så der er lidt mere i det, end bare at komme derind som almindelige kunder. EspressoBar navnet plejer at kunne åbne dørene for lidt af den slags, så hvis I siger, at I har lavet en tråd om det herinde, så det er en flok af byen entusiaster, så kunne det jo være...
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

      La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter


      1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

      Comment

      • Hobzon
        Coffeeholic
        • Dec 2007
        • 1426

        #4
        Re:Copenhagen Coffee Crawl

        Ind.... meld..... interesseret.... Ikke helt sikker på hvad det var man skulle gøre, men jeg er meget interesseret i en gang Kaffe Crawl her i København ;-)
        Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
        Østerbro

        La Marzocco GS3
        Mahlkönig K30 Vario


        Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

        Comment

        • MoBak
          Administrator
          • May 2007
          • 3610

          #5
          Re:Copenhagen Coffee Crawl

          DAV wrote:
          Super ide - man kunne endda være heldig at nogle af steder gøre lidt ekstra ud af det, hvis man anmeldte sin ankomst i god tid...
          LOL - er vi afsløret i at være jyske krejlere nu, Dion?
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

          La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter


          1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

          Comment

          • BaristaDK
            Master Brewer
            • Nov 2007
            • 1643

            #6
            Re:Copenhagen Coffee Crawl

            Jeg er også klar hehe!

            Det der med at melde sin ankomst kan selvfølgelig både være godt og dårligt. Min idé med det, var lidt at finde de steder hvor enhver kan gå hen og få en god kop kaffe og så ryger idéen jo lidt hvis man hver gang skal melde sin ankomst først.

            Nå men mht. tid og mødested... er der nogle forslag? Jeg tænker en lørdag i den nærmeste fremtid under uret? kl.????
            \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

            Comment

            • MoBak
              Administrator
              • May 2007
              • 3610

              #7
              Re:Copenhagen Coffee Crawl

              BaristaDK wrote:
              Jeg er også klar hehe!

              Det der med at melde sin ankomst kan selvfølgelig både være godt og dårligt. Min idé med det, var lidt at finde de steder hvor enhver kan gå hen og få en god kop kaffe og så ryger idéen jo lidt hvis man hver gang skal melde sin ankomst først.

              Nå men mht. tid og mødested... er der nogle forslag? Jeg tænker en lørdag i den nærmeste fremtid under uret? kl.????
              Det er rigtigt, det er jo et helt andet formål end at komme rundt at få en særlig kaffeoplevelse. Ikke en ringere eller bedre formål, bare et andet
              Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

              La Marzocco GS/3
              Baratza Forté
              Bestmax filter


              1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

              Comment

              • bss
                Mørkristet
                • Jun 2008
                • 314

                #8
                Re:Copenhagen Coffee Crawl

                Jeg er også klar !

                @MoBak, Vi andre har da lige været i århus, så det er da rent dårlig undskyldning, se så at få fyldt bilen med mennesker
                Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
                Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

                Comment

                • jazz
                  Mellemristet
                  • Feb 2009
                  • 227

                  #9
                  Re:Copenhagen Coffee Crawl

                  Hej,

                  Jeg er da også interesseret.
                  85% of the worlds work is done by people who dont feel very well
                  -- Winston Churchill

                  Comment

                  • Skurken
                    Master Brewer
                    • Jun 2008
                    • 1985

                    #10
                    Re:Copenhagen Coffee Crawl

                    Jeg ville også bedst kunne en lørdag. Så skal man nok starte sådan omkring frokosttid?

                    Lidt OT, men har I alle set denne: http://www.jimseven.com/2009/12/17/g...sloyalty-card/

                    TCC eller andre burde lave noget lignende, men kan godt være KBH er for småt til den slags. Idéen er i hvert fald fed! Så at der var en der havde klaret dem alle på én dag.
                    Mvh. Anders


                    Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

                    Comment

                    • BaristaDK
                      Master Brewer
                      • Nov 2007
                      • 1643

                      #11
                      Re:Copenhagen Coffee Crawl

                      bss wrote:
                      @MoBak, Vi andre har da lige været i århus, så det er da rent dårlig undskyldning, se så at få fyldt bilen med mennesker
                      Haha, der er jeg helt enig Bo!
                      \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

                      Comment

                      • Falckmanden
                        Coffeeholic
                        • Feb 2009
                        • 1370

                        #12
                        Re:Copenhagen Coffee Crawl

                        Fremragende initiv!!

                        Jeg er på, såfremt jeg ikke redder liv i nordsjælland..

                        Kunne man lige foreslå at snuppe en bette bajer det sidste sted, bare for hyggens skyld?

                        Kasper
                        Hjemme:
                        ECM MICHELANGELO 1grp, WeMo controlled
                        La Spaziale S1 Vivaldi II med LED-lys
                        Mazzer Robur E

                        Arbejde:
                        ECM Michelangelo 2grp
                        Mazzer Major

                        Comment

                        • Skurken
                          Master Brewer
                          • Jun 2008
                          • 1985

                          #13
                          Re:Copenhagen Coffee Crawl

                          Falckmanden wrote:

                          Kunne man lige foreslå at snuppe en bette bajer det sidste sted, bare for hyggens skyld?
                          Det gik jeg ud fra var en selvfølge... ;P
                          Mvh. Anders


                          Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

                          Comment

                          • MoBak
                            Administrator
                            • May 2007
                            • 3610

                            #14
                            Re:Copenhagen Coffee Crawl

                            BaristaDK wrote:
                            bss wrote:
                            @MoBak, Vi andre har da lige været i århus, så det er da rent dårlig undskyldning, se så at få fyldt bilen med mennesker
                            Haha, der er jeg helt enig Bo!
                            Jamen, hvis det er en lørdag og den fastsættes i god tid, er det ikke umuligt, jeg starter kareten op
                            Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                            La Marzocco GS/3
                            Baratza Forté
                            Bestmax filter


                            1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                            Comment

                            • BaristaDK
                              Master Brewer
                              • Nov 2007
                              • 1643

                              #15
                              Re:Copenhagen Coffee Crawl

                              MoBak wrote:
                              BaristaDK wrote:
                              bss wrote:
                              @MoBak, Vi andre har da lige været i århus, så det er da rent dårlig undskyldning, se så at få fyldt bilen med mennesker
                              Haha, der er jeg helt enig Bo!
                              Jamen, hvis det er en lørdag og den fastsættes i god tid, er det ikke umuligt, jeg starter kareten op
                              Er det så Audi\'en eller Kone-bilen? (Det skal lige siges at Mobaks \"kone-bil\" er en rimelig sprød BMW)
                              \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

                              Comment

                              Working...
                              X