compak K-10 WBC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPO
    Coffeeholic
    • Oct 2007
    • 1151

    compak K-10 WBC

    Hei Klaus og evt andre K-10 brugere

    Nu har jeg endelig fået bestilt min nye kværn, som nu står og venter på mig i Barcelona :woohoo:
    Jeg vil derfor lige høre om du/i har nogel go'e tips, jeg har læst om Teme's små tricks på hans hjemmeside (http://www.e61hx.com/) men er der andre??
    Michael EPO Rasmussen

    Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
  • klaus
    Mørkristet
    • Oct 2007
    • 318

    #2
    Re:compak K-10 WBC

    Tillykke! Den tror jeg du bliver glad for.
    Tips og tricks... hmmm... det er altid en god idé at kværne mens du indstiller. Der er en lille skrue, der skal løsnes for at du kan dreje skiven til indstilling. Den er heldigvis ikke så følsom som Mazzers kværne, så det er nemmere at ramme rigtigt. Husk at kværne ca. 10-15 gram kaffe ud, mellem indstillinger for at lade knivene sætte sig og få det gamle kaffe ud - der kan ligge en del i rummet mellem knivene og doseringsenheden. En lille børste/pensel kan være praktisk til rengøring her.
    Pas på med skruen der skal holde bønnereservoiret på plads! Hvis du spænder den for meget kan plasticen i den nederste del af bønnereservoiret knække.
    Har ikke lige læst Teme's tricks, men kan være jeg får tid senere. Og du må bare spørge hvis der er noget konkret, når du får den hjem.
    Klaus Thomsen
    World Barista Champion 2006
    Kig ind på vores Blog her
    The Coffee Collective

    Comment

    • EPO
      Coffeeholic
      • Oct 2007
      • 1151

      #3
      Re:compak K-10 WBC

      jeg takker forløbigt, det kan sagtes være at jeg vender tilbage med flere spørgsmål :whistle:
      Michael EPO Rasmussen

      Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

      Comment

      • EPO
        Coffeeholic
        • Oct 2007
        • 1151

        #4
        Re:compak K-10 WBC

        en lidt anden ting men så alligevel ikke, var det noget med at du havde priserne på la marzocco?? jeg har lidt kig på en ét gr. Linea.
        Men det kunne selvfølgelig være at du havde nogel andre 1. gr. maskiner som du kunne anbefael??
        Michael EPO Rasmussen

        Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

        Comment

        • klaus
          Mørkristet
          • Oct 2007
          • 318

          #5
          Re:compak K-10 WBC

          Hej igen.

          Ja, LM Linea EE-1 gruppe vejl. udsalgspris er kr. 31.000,- ex. moms. 2-gr kr. 35.500,-

          Det er en dejlig maskine synes jeg, og sammen med en K-10 er det et killer setup :woohoo:
          Klaus Thomsen
          World Barista Champion 2006
          Kig ind på vores Blog her
          The Coffee Collective

          Comment

          Working...
          X