en stolt far

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPO
    Coffeeholic
    • Oct 2007
    • 1151

    en stolt far

    Jeg har i en ande tråd skrevet at mine kære børn var så betænksomme at give mig en kaffe gave til jul, hvilket jeg selfølgelig var meget glad for. Jeg havde dog deres mor mistænkt for at så bag, det viste sig dog at det var min yngste (på 4) som havde fået idéen. Jeg var selfølgelig temlig stolt over at drengen havde fanget at de far ville blive mest glad for var noget med kaffe :P .
    Men her til formiddag overgik den ældste (6 år) så sin lille bror, da jeg midt i et rist var lidt uopmærksom, udbrød han pludselig "far bønnerne er altså begyndt at knække 2. gang!!"
    Hvad skal jeg sige andet end at jeg sku er en stolt far
    Michael EPO Rasmussen

    Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
  • ChrZacho
    Master Brewer
    • May 2007
    • 1580

    #2
    Re:en stolt far

    Så blir det vist ikke meget bedre ...
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

    Comment

    • Hobzon
      Coffeeholic
      • Dec 2007
      • 1426

      #3
      Re:en stolt far

      EPO wrote:
      "far bønnerne er altså begyndt at knække 2. gang!!"
      Det kan man godt forstå. Jeg kan desværre ikke være med på dén vogn. Det højeste mine børn kan svinge sig op til at sige der relaterer til kaffe er: "Har vi mælk nok" når der skal handles ind, eller et let bebrejdene "Far, nu er det din 6. kop i dag"
      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
      Østerbro

      La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario


      Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

      Comment

      • EPO
        Coffeeholic
        • Oct 2007
        • 1151

        #4
        Re:en stolt far

        Hobzon wrote:
        Det højeste mine børn kan svinge sig op til at sige ..... "Far, nu er det din 6. kop i dag"
        De holder da øje med hvor meget du drikker, det er da et godt tegn på at de ikke er helt lige glade
        Michael EPO Rasmussen

        Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

        Comment

        • Hobzon
          Coffeeholic
          • Dec 2007
          • 1426

          #5
          Re:en stolt far

          Korrekt - men det er nu alligevel ikke så sødt som 6-åriges evne til at skelne 1. fra 2. knæk :-)

          Der må bestemt være en kommende Barista skjult í det barn.

          Kan dine børn så også lide smagen af kaffe?
          Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
          Østerbro

          La Marzocco GS3
          Mahlkönig K30 Vario


          Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

          Comment

          • EPO
            Coffeeholic
            • Oct 2007
            • 1151

            #6
            Re:en stolt far

            Hobzon wrote:
            Kan dine børn så også lide smagen af kaffe?
            Det kan du bande på han kan :woohoo:
            Det kan de iøvrigt begge to, specielt is-kaffe da vi var i spanien her i sommers levede de nærmest af kaffe med vanilie is i som de fik charmede den lokale bartenter til at lave til dem
            Michael EPO Rasmussen

            Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

            Comment

            • ordo.dk
              Espresso
              • Dec 2007
              • 514

              #7
              Re:en stolt far

              hahah sejt mine børn kan kun lide "børnekaffe" som er kamillethe med honning/sukker og skummet mælk ;P Begge påstod faktisk at kunne lide den latte med sukker som min kone drikker ;P
              Sort som en panter, sort som slanter
              Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
              Sort som piloten I en Tie Fighter
              Sort som pletterne på Pongo
              Sort som alle andre end Tintin I Congo
              Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

              Comment

              • Hobzon
                Coffeeholic
                • Dec 2007
                • 1426

                #8
                Re:en stolt far

                Min yngste datter (13 år) bryder sig ikke meget om kaffe. Det samme gælder min mellemste datter (19 år). Min ældste datter (21 år) er dog rimelig glad for kaffe og har her i juledagene nydt når jeg laver kaffe til hende. Børnenes mor (min hustru) er heller ikke så vild med kaffe, men synes dog godt at kunne nyde en Latte en gang imellem.

                Så jeg må være ærlig og sige, at jeg er en smule misundelig på dig Michael... Hvis ens 6-årige kan lide kaffe - hvad kan det så ikke føre til! :woohoo:
                Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                Østerbro

                La Marzocco GS3
                Mahlkönig K30 Vario


                Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

                Comment

                • EPO
                  Coffeeholic
                  • Oct 2007
                  • 1151

                  #9
                  Re:en stolt far

                  Jeg tror det ligger i generne, både min søster og jeg begynte at drikke kaffe som 3-4 årige.
                  Det skal så også lige sige at min farfar, som vi boede sammen med ind til vi flyttede hjemme fra, var mega kaffe (espresso) nørd så vi er nok blevet præget hjemme fra.
                  Jeg lærte eksempelvis at lave espresso på min farfars gamle Gagia lever maskine som 6-7 årrig, men det har nu ikke ført til noget særligt

                  Post edited by: EPO, at: 2008/01/02 13:24
                  Michael EPO Rasmussen

                  Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                  Comment

                  • Hobzon
                    Coffeeholic
                    • Dec 2007
                    • 1426

                    #10
                    Re:en stolt far

                    Ja - kaffegenet må jeg nok vente med at få indpodet i arvemassen, til vi får de første børnebørn :whistle:
                    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                    Østerbro

                    La Marzocco GS3
                    Mahlkönig K30 Vario


                    Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

                    Comment

                    • EPO
                      Coffeeholic
                      • Oct 2007
                      • 1151

                      #11
                      Re:en stolt far

                      Hobzon wrote:
                      Ja - kaffegenet må jeg nok vente med at få indpodet i arvemassen, til vi får de første børnebørn :whistle:
                      lidt skremmende gen-projekt men så alligevel ret cool B) :laugh:
                      Michael EPO Rasmussen

                      Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                      Comment

                      • MoBak
                        Administrator
                        • May 2007
                        • 3610

                        #12
                        Re:en stolt far

                        EPO wrote:
                        Men her til formiddag overgik den ældste (6 år) så sin lille bror, da jeg midt i et rist var lidt uopmærksom, udbrød han pludselig "far bønnerne er altså begyndt at knække 2. gang!!"
                        Hvad skal jeg sige andet end at jeg sku er en stolt far
                        Hvor kært :P

                        Her er lidt inspiration til hans næste step: http://youtube.com/watch?v=C3ulh9Eu3Gg

                        Det er dyb respekt når han står på YouTube og siger på gebrokken "Dangelsk": "Hello, I'm from Denmark. I'm 6 years old. I'm Barista"
                        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                        La Marzocco GS/3
                        Baratza Forté
                        Bestmax filter


                        1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                        Comment

                        • EPO
                          Coffeeholic
                          • Oct 2007
                          • 1151

                          #13
                          Re:en stolt far

                          MoBak wrote:
                          EPO wrote:
                          Men her til formiddag overgik den ældste (6 år) så sin lille bror, da jeg midt i et rist var lidt uopmærksom, udbrød han pludselig "far bønnerne er altså begyndt at knække 2. gang!!"
                          Hvad skal jeg sige andet end at jeg sku er en stolt far
                          Hvor kært :P

                          Her er lidt inspiration til hans næste step: http://youtube.com/watch?v=C3ulh9Eu3Gg

                          Det er dyb respekt når han står på YouTube og siger på gebrokken "Dangelsk": "Hello, I'm from Denmark. I'm 6 years old. I'm Barista"
                          Jeg er godt klar over at kineserne gerne vil værre nr 1 i alt og at de derfor stater med at træne børn i en meget ung alder, specielt når der drejer sig om sport. Men det sku syret at starte barista træning for børn, på den anden side er det en rimelig cool indkøbs liste den børnehave har haft:

                          2 stk Faema 2 gr. E91 elite
                          2 stk Faema MD 3000 grinder
                          div. tamber

                          25m bænke til at stå på, så børnene kan nå baren. :whistle:

                          Jeg gad godt se den danske børnehave som fik godkendt sådan en liste :laugh:
                          Michael EPO Rasmussen

                          Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                          Comment

                          • Roed
                            Administrator
                            • May 2007
                            • 1016

                            #14
                            Re:en stolt far

                            EPO wrote:
                            Jeg har i en ande tråd skrevet at mine kære børn var så betænksomme at give mig en kaffe gave til jul, hvilket jeg selfølgelig var meget glad for. Jeg havde dog deres mor mistænkt for at så bag, det viste sig dog at det var min yngste (på 4) som havde fået idéen. Jeg var selfølgelig temlig stolt over at drengen havde fanget at de far ville blive mest glad for var noget med kaffe :P .
                            Men her til formiddag overgik den ældste (6 år) så sin lille bror, da jeg midt i et rist var lidt uopmærksom, udbrød han pludselig "far bønnerne er altså begyndt at knække 2. gang!!"
                            Hvad skal jeg sige andet end at jeg sku er en stolt far
                            Respekt!!
                            Administator på espressobar
                            Izzo Alex Duetto
                            Toper Cafemino
                            Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                            Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

                            Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

                            Comment

                            • MoBak
                              Administrator
                              • May 2007
                              • 3610

                              #15
                              Re:en stolt far

                              Hobzon wrote:
                              Så jeg må være ærlig og sige, at jeg er en smule misundelig på dig Michael... Hvis ens 6-årige kan lide kaffe - hvad kan det så ikke føre til! :woohoo:
                              Det kan nu godt føre til noget stort selvom de ikke kan lide kaffe. Lene Hyldahl (Dansk mester i barista) kunne ikke lide kaffe, da hun startede som barista
                              Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                              La Marzocco GS/3
                              Baratza Forté
                              Bestmax filter


                              1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                              Comment

                              Working...
                              X