Gene Café og røg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • grabow
    Grøn bønne
    • Jan 2010
    • 12

    Gene Café og røg

    Jeg overvejer meget kraftigt, at erhverve mig en rister og har derfor Gene Café i tankerne. Derfor er jeg interesseret i at høre, om nogen herinde kan fortælle mig, hvordan mht til røg.

    Hvor meget røg kommer der undrer ristningen, og er det nødtvendigt med en slange til udsugning, eller er det nok hvis jeg placerer risteren under min emhætte og tænder den.
  • ChrZacho
    Master Brewer
    • May 2007
    • 1580

    #2
    Re:Gene Café og røg

    grabow wrote:
    Hvor meget røg kommer der undrer ristningen, og er det nødtvendigt med en slange til udsugning, eller er det nok hvis jeg placerer risteren under min emhætte og tænder den.
    Et godt spørgsmål .. som faktisk kun du selv kan svare på ... men det er ikke \"vildt\" meget røg der kommer fra den, bliver det for meget kan du altid lave \"slange\" løsningen.
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

    Comment

    • bjerner
      Lysristet
      • Mar 2009
      • 54

      #3
      Re:Gene Café og røg

      Som sagt ikke meget røg og med en ordenlig udsugning har jeg aldrig oplevet problemer med hverken røgalarmer eller kæreste (opererer begge på nogenlunde samme Db niveau).

      Dog skal emhætte nok være med udtræk ud af huset og ikke af den slags som cirkulerer luften igennem et filter - ligesom det at stille maskinen op til et åbent vindue ikke virker. Det er afprøvet i sommerhus.

      Bortset fra lige i disse dage eller hvis der er stormende kuling rister jeg tit udendørs i sæsonen. Hvis man har adgang til læ og en stikkontakt fungerer det fint.
      /bjerner

      Carimali Eta Beta

      Comment

      • Ort
        Grøn bønne
        • Feb 2009
        • 9

        #4
        Re:Gene Café og røg

        Her er vordan jeg har løst røg problemet.
        Rancilio Silvia med Auber Instruments PID Retrofit KIT w/ pre-infusion
        La Pavoni Prof.
        ECM K2
        Gene Café

        Comment

        • grabow
          Grøn bønne
          • Jan 2010
          • 12

          #5
          Re:Gene Café og røg

          Okay. Tak for svarene. Ser ud til at det ikke er helt umuligt at riste i en lille lejlighed :cheer:

          Btw... vil vove at påstå, at brandalarmen har et langt lavere db niveau :P

          Comment

          • Roed
            Administrator
            • May 2007
            • 1016

            #6
            Re:Gene Café og røg

            Jeg har også været på Gene \"bølgen\", og den kan altså sagtens producrer røg.
            Her er en lille video der viser fænomenet...

            [youtube:http://uk.youtube.com/watch?v=p4TlmGrbfLo]

            Til Genens forsvar skal dog siges at det er en espressorist på vej i 2. crack.

            P.S. Ja, ristelokalerne ser herrens ud, men de er i mellemtiden lavet om :-)
            Administator på espressobar
            Izzo Alex Duetto
            Toper Cafemino
            Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
            Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

            Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

            Comment

            Working...
            X