Hvilken Super Jolly skal jeg købe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • grabow
    Grøn bønne
    • Jan 2010
    • 12

    Hvilken Super Jolly skal jeg købe

    Nu da jeg skal købe en kværn er jeg kommet frem til, at det bliver en Super Jolly (nok brugt). Under min research på diverse netsider kan jeg se, at der er flere modeller der hedder super jolly. Jeg har bla. fundet en Mazzer Super Jolly Drogheria som virker til at være billigere end andre modeller.

    Er der nogen der kan give mig et godt råd mht hvilken type super jolly jeg skal købe når den skal bruges til espresso.
  • Bebeto
    Mørkristet
    • Nov 2009
    • 455

    #2
    Re:Hvilken Super Jolly skal jeg købe

    Hej Grabow!

    En Drogheria er en posekværn, og ikke egnet til espresso, jeg ville bare gå efter en manuel SJ da dette skulle være den nemmeste at betjene.
    Har selv en SJ automatic, men her er den automatiske funtion fjernet (fylder doseren helt op) og bruger den som en manuel version nu...

    Mine sparsomme erfaringer med kværnen (3 dage) er kun positive, det er blevet så let at lave et ensartet og godt resultat :cheer:

    Men tror at der er mange herinde der har bedre råd og langt mere erfaring mht til SJ\'erne
    Hilsen Andreas

    Diverse....

    Comment

    • grabow
      Grøn bønne
      • Jan 2010
      • 12

      #3
      Re:Hvilken Super Jolly skal jeg købe

      Jeg er lidt i tvivl om det er den automatiske eller den manuelle der fylder doseren helt op. For det lyder umiddelbart ikke helt smart i mine ører, da man vel så får kværnet for meget kaffe som står og mister kraft.

      Comment

      • BaristaDK
        Master Brewer
        • Nov 2007
        • 1643

        #4
        Re:Hvilken Super Jolly skal jeg købe

        Det er den automatiske der fylder doseren helt op, men det kan tages fra så den virker som en manuel, hvilken klart er det smarteste!
        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

        Comment

        Working...
        X