Blonding... svært at se !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ejlemos
    Mellemristet
    • Oct 2009
    • 272

    Blonding... svært at se !

    Hej EspressoBar

    Jeg forsøger så vidt muligt at stoppe mit shot når det begynder at \"blonde\". Altså så strømmen af kaffen bliver lysere og lidt mere gennemsigtig i det. Tim Wendelboe\'s video viser flot hvordan det ser ud når den blonder... MEN jeg synes ikke at det er nær så tydeligt når jeg prøver. Det er en meget glidende overgang til det blonde, og jeg synes derfor det kan være ret svært at stoppe det samme sted hver gang...

    Andre som kender \"problemet\" og har I nogen gode råd til at blive lidt bedre til at finde det samme blonding-point hver gang ?
    /Emil Malling

    Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

    Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
    ... Og en ønskeseddel såå lang
  • Ejlemos
    Mellemristet
    • Oct 2009
    • 272

    #2
    Re:Blonding... svært at se !

    Jeg bruger lige nu det medfølgende PF fra Rancilio med dobbelt spout. Vil det evt. blive nemmere med et naked PF ???

    Anyone ?
    /Emil Malling

    Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

    Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
    ... Og en ønskeseddel såå lang

    Comment

    • uffehagen
      Grøn bønne
      • May 2009
      • 32

      #3
      Re:Blonding... svært at se !

      JEg tror kun der er en vej, prøv dig frem. Det kan være svært at se lige hvornår det sker, men med erfaringen kommer det
      Vibiemme Domobar
      Mahlkönig Vario
      Gene Café

      Comment

      • Skurken
        Master Brewer
        • Jun 2008
        • 1985

        #4
        Re:Blonding... svært at se !

        Har du set den her Ejlemos?
        When does it blond quiz

        Den kan man godt blive en smule klogere af, men jeg synes også det kan være svært at se.
        Mvh. Anders


        Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

        Comment

        • Ejlemos
          Mellemristet
          • Oct 2009
          • 272

          #5
          Re:Blonding... svært at se !

          uffehagen wrote:
          JEg tror kun der er en vej, prøv dig frem. Det kan være svært at se lige hvornår det sker, men med erfaringen kommer det
          Ja det har også været mit bud på det indtil videre, og er det også stadig. Jeg forsøger mig ind imellem med nogle forsøg for at se om jeg måske også kan smage mig lidt frem til \"mit\" ønskede blonding punkt, så jeg husker det på mere end kun farve

          Skurken wrote:
          Har du set den her Ejlemos?
          When does it blond quiz

          Den kan man godt blive en smule klogere af, men jeg synes også det kan være svært at se.
          HEHE jeg synes bare det er endnu sværere at se på den der video end hos mig selv Men tak alligevel.. Jeg vil lige læse tråden igennem når jeg har lidt bedre tåd

          DEJLIGT at der alligevel var nogen som have en mening, jeg var helt bange for ikke at få nogle replies
          /Emil Malling

          Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

          Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
          ... Og en ønskeseddel såå lang

          Comment

          Working...
          X