EMC Botticelli 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lars.frederiksen
    Lysristet
    • Dec 2007
    • 141

    EMC Botticelli 2

    Hey,

    Har af en bekendt fået afvide at denne maskine skulle være lige en tand bedre en Silvia??

    Lad mig får jeres vurdering hvis i da kender den maskine altså :cheer:

    // Lars
    Med venlig hilsen

    Lars Ravnholdt Frederiksen


    - Izzo Vivi PID IV
    - Mito istantaneo 75
    - BestMax filter
  • EPO
    Coffeeholic
    • Oct 2007
    • 1151

    #2
    Re:EMC Botticelli 2

    det er en super flot maskien, og den lader til at være rimelig solid bygget (jeg overvejede at købe en som kontor maskine og havde den derfor på prøve i en uge) jeg kan dog ikke kommentere på kvaliteten af maskine set over en længere periode. Men alt i alt en cool maskine, men at påstå den er bedre end silvia er måske lige at tage munden for fuld.


    PS jeg ente iøvrigt med ikke at købe maskine, da jeg besluttede mig for at skifte arb
    Michael EPO Rasmussen

    Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

    Comment

    • MoBak
      Administrator
      • May 2007
      • 3610

      #3
      Re:EMC Botticelli 2

      Jeg kender ikke maskinen, men hvis du er villig til at ofre lidt mere en på en Silvia, skulle du tage at kigge lidt på en Vibiemme Domobar.

      Jeg så lige på en forhandlerside, at én af de ting de fremhæver ved ECM'en er:

      ECM har fuldstændig kompromisløst placeret en gruppe af 1,2 kg solid messing i Botticelli II.
      E61 bryghovedet som bl.a. sidder på Domobaren består af over 4 kg. messing. Det er godt for temperaturstabiliteten. Derudover får du på Domobaren også en væsentlig større kedel end på en Silvia og botticelli (750 ml vs 300ml/400 ml).
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

      La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter


      1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

      Comment

      • ChrZacho
        Master Brewer
        • May 2007
        • 1580

        #4
        Re:EMC Botticelli 2

        Bottcelli'en var mit første valg ... men det blev Giotto'en ..

        At den skulle være i bedre kvalitet ... det har jeg ikke svært ved at tro på.

        Men Miss silvia .. er jo solgt i hobetal ... så med den er du nok bedst stillet mht vejledning og reservedele.

        Så mit råd er .. hvis du vil "nørde" med kaffe .. køb Silvia'en.

        hvis du derimod vægter en lidt pænere maskine og måske osse bedre kvalitet... køb Botticelli'en.
        Administrator på EspressoBar
        Nuova Simonelli Appia 1.GR.
        Mazzer Kony Electronic

        Comment

        • EPO
          Coffeeholic
          • Oct 2007
          • 1151

          #5
          Re:EMC Botticelli 2

          ChrZacho wrote:
          Bottcelli'en var mit første valg ... men det blev Giotto'en ..

          At den skulle være i bedre kvalitet ... det har jeg ikke svært ved at tro på.

          Men Miss silvia .. er jo solgt i hobetal ... så med den er du nok bedst stillet mht vejledning og reservedele.

          Så mit råd er .. hvis du vil "nørde" med kaffe .. køb Silvia'en.

          hvis du derimod vægter en lidt pænere maskine og måske osse bedre kvalitet... køb Botticelli'en.
          Helt enig, jeg ville også klar vælge en Botticelli frem for en silvia, hvis jeg ikke skulle tænke på prisen for som MoBak skriver så er der nok andre maskiner jeg ville overveje hvis jeg alligevel skulle bruge det extra frem for en silvia
          Michael EPO Rasmussen

          Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

          Comment

          • Søren Wolder
            Administrator
            • May 2007
            • 613

            #6
            Re:EMC Botticelli 2

            Jeg overvejede selv Botticelli 2 meget dengang jeg skulle købe og kender faktisk en, som har maskinen og har derfor også prøvet den af i praksis.

            Min umiddelbare vurdering er, at jeg foretrækker Miss Silvia og jeg ville i hvert fald ikke betale ekstra for en Botticelli 2. Så ville jeg som MoBak siger gå efter en Domobar i stedet.

            Den er pæn at se på, men funktionsmæssigt mener jeg Silvia er vinderen.
            Administrator på EspressoBar

            Black coffee rules...

            Comment

            • cuppajoe
              Grøn bønne
              • Dec 2007
              • 22

              #7
              Re:EMC Botticelli 2

              Steam armen på Botticelli II er helt håbløs. Den er for kort og den kan ikke drejes. Men hvis man syntes det er sjovt at danse rundt om maskinen for at se hvad der sker når man steamer mælk så kan den klart anbefales.

              Fordele: der følger 2 portafiltre med (men man bruger som regel kun en)

              Ulemper: håbløs steamer, placering af vandtanken under maskinen, kan ikke monteres med kalkfilter, der er monteret et termometer istedet for et manometer, knapper af svingende kvalitet.
              Et hjerte der banker for espresso...... og med al den koffein så banker det hurtigt!

              Comment

              • MoBak
                Administrator
                • May 2007
                • 3610

                #8
                Re:EMC Botticelli 2

                Hej cuppajoe.

                Velkommen til EspressoBar :silly:

                cuppajoe wrote:
                Steam armen på Botticelli II er helt håbløs. Den er for kort og den kan ikke drejes. Men hvis man syntes det er sjovt at danse rundt om maskinen for at se hvad der sker når man steamer mælk så kan den klart anbefales.
                LOL! Jeg kan lige se det for mig! :laugh:

                cuppajoe wrote:
                Fordele: der følger 2 portafiltre med (men man bruger som regel kun en)
                Kunne man lave det ene om til bundløst?

                cuppajoe wrote:
                Ulemper: håbløs steamer, placering af vandtanken under maskinen, kan ikke monteres med kalkfilter, der er monteret et termometer istedet for et manometer, knapper af svingende kvalitet.
                Jah, det var jo en del flere ulemper end fordele. Jeg kunne nu godt tænke mig et termometer på min maskine. Hvis ellers føleren sad det rigtige sted!
                Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter


                1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                Comment

                • EPO
                  Coffeeholic
                  • Oct 2007
                  • 1151

                  #9
                  Re:EMC Botticelli 2

                  nu drikker jeg ikke så pokkers meget kaffe med mælk i, så jeg havde lykklig glemt detaljen med den korte steam arm, men, og nu må i korigere mig hvis jeg husker forkert, jeg mener at kunne huske at Botticelli'en er mere tolerent over for mindre talentful betjening end silvia er, ikke at det absolut er et plus, men det er da noget man skal ta' med i overvejelserne inde man køber
                  Michael EPO Rasmussen

                  Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                  Comment

                  • cuppajoe
                    Grøn bønne
                    • Dec 2007
                    • 22

                    #10
                    Re:EMC Botticelli 2

                    Joohh, man kan vel "choppe" det ene portafilter med en vinkelsliber?!?! Det kunne egentligt være et sjovt projekt og så lige blokke det ud med et trippel-shot filter.

                    Bot'en er vel egentligt lidt mere tolerant overfor brugerfejl end Silvia men jeg syntes ikke det gør den til en bedre maskine.

                    Så er der også lige det med rygtet om ECM's tilstand - hvor lang tid kan man få reservedele endnu?!? Giotto & Cellini er nu officielt solgt til et andet selskab der efter eget udsagn skal "puste liv i brandet" og hvis i kigger ind på ECM's officielle hjemmeside er Bot'en ingen steder at finde?



                    Alt i alt - Viva La Silvia!
                    Et hjerte der banker for espresso...... og med al den koffein så banker det hurtigt!

                    Comment

                    Working...
                    X