Kakao

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skurken
    Master Brewer
    • Jun 2008
    • 1985

    Kakao

    De af jer der har koner/kærester der ikke kan li\' kaffe kender det sikkert godt - man gør alt muligt for at retfærdiggøre den massive økonomiske investering i kaffegrej.

    Min kone elsker god the, så da jeg købte min HX\'er forklarede jeg hvor smart det var at man kunne tappe varmt vand fra varmtvandshanen. Det viste sig selvfølgelig hurtigt at det er den ikke egnet til.

    Nå, den anden dag var vi så på en café og min kone bestilte noget andet hun rigtig godt kan lide - varm kakao. Baristaen steamede mælk på espressomaskinen og hældte det derefter i et glas hvor hun forinden havde fyldt ca en dl chokoladesovs (lignede sådan noet man kan bruge på is...). Det smagte rigtig godt.

    Nå, det blev en lidt lang forklaring. Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan noget til at lave kakao med?
    Mvh. Anders


    Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.
  • tyfon
    Mørkristet
    • Jul 2008
    • 309

    #2
    Re:Kakao

    Jeg har nu aldrig set den \"Sovs\"
    Men har en hjemmestrikket du kunne prøve.
    Rør 3-4 teskefulde Nesquik Kakaopulver op med lidt mælk [Gerne Varm] den skal egentlig være lidt Sovseagtig i konsistens, Steam en passende mængde mælk og hæld i, det er ikke nædvendigt at røre rundt. Smag derefter på drikken
    Måske skal den være stærkere eller lidt mildere, smag dig frem.
    Astoria Sibilla
    Bestmax Filter
    Mazzer Major Electronic
    JURA X9

    Comment

    Working...
    X