Mazzer Robur electronic m. Grind on Demand?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamilton
    Mellemristet
    • May 2008
    • 167

    Mazzer Robur electronic m. Grind on Demand?

    Har hørt at TTC har fået nævnte maskine. Er der nogen herinde, der har hørt om de er tilfredse. Jeg har selv en K30 wbc, og finder kaffesmagen absolut fortrinlig, men den klumper meget, og der sidder altid gammel kaffe fast i tunnelen, og den sviner også meget. Om Roburen har jeg læst, der aldrig sidder gammel kaffe fast, og som det ses på youtube klumper den heller ikke, og kværner lige så hurtigt, måske også lige så\"smagfuldt\" som Mahlkönig? Mvh. Thomas
  • FlemmingRiis
    Mellemristet
    • Jul 2008
    • 248

    #2
    Re:Mazzer Robur electronic m. Grind on Demand?

    de virker meget glade for den , den har fået K10\'s plads.

    Men Klaus er forbi herinde tit det kan være han ser dette.

    Comment

    • Jacob
      Master Brewer
      • Feb 2008
      • 1600

      #3
      Re:Mazzer Robur electronic m. Grind on Demand?

      Jeg glæder mig også til at hører lidt!

      Mit gæt er jo at de med ét har halveret deres oplæsningstid af nye folk (for den parktiske del af det med at brygge espresso)
      \'Dosing-waste\' er selvfølgelig reduceret til nada
      Åh jo, og så kan de umuligt få brug for at stille på finheden ret meget oftere end de tager hul på en ny pose der er væsentligt yngre(/ældre) end den foregående. At de så sikkert skruer løs alligevel ...

      På den anden side kunne man frygte at de var lidt lådne ved smagen?
      Kunne den f. eks være lige lovlig \'kontrast udlignende\'?

      Comment

      • RuneL
        Espresso
        • Jun 2007
        • 576

        #4
        Re:Mazzer Robur electronic m. Grind on Demand?

        Jacob wrote:
        På den anden side kunne man frygte at de var lidt lådne ved smagen?
        Kunne den f. eks være lige lovlig \'kontrast udlignende\'?
        Er det noget du vil uddybe lidt? Jeg er ikke sikker på jeg forstår nogen af sætningerne :huh:
        Good, fast, cheap... Pick two!

        Comment

        • Jacob
          Master Brewer
          • Feb 2008
          • 1600

          #5
          Re:Mazzer Robur electronic m. Grind on Demand?

          At hvis de af den ene eller andengrund ikke er ovenud begejstrede for mosteret, så ville mit gæt være at det er smagsprofilen det kunne være galt med. Og mit gæt ville i så fald være at de måske fandt den \'kontrast udlignende\'. Hvordan skal jeg forklare det? At den favorisere balance frem for fremhævelse af enkelte smags-elementer.

          Mit første indlæg er skrevet med et glimt i øjet. Jeg har ingen ide om hvad TCC-folkene synes om deres nye kværn, så jeg foreslå bare nogle af de ting som jeg håber og frygter at de kunne have af indvendinger. Det er hverken sikkert at deres kværn opføre sig som min eller at jeg rent faktisk ved hvad min egen i virkeligheden kan og ikke kan.

          Comment

          Working...
          X