En god nyhed!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • klaus
    Mørkristet
    • Oct 2007
    • 318

    En god nyhed!

    En rigtig god idé!
    Tænk hvad det ville betyde for den almene brugers kaffenydelse, hvis deres vand til stempelkanden pludseligt var fri for al den kalk! Jeg tror seriøst på at det vil give et skub for udviklingen af specialkaffemarkedet (spørg os bare om vores teori om hvorfor Norge er så langt foran i kaffeudviklingen).
    Klaus Thomsen
    World Barista Champion 2006
    Kig ind på vores Blog her
    The Coffee Collective
  • Rocco
    Espresso
    • Jan 2009
    • 503

    #2
    Re:En god nyhed!

    Jeg finder det grotesk at; \"Kommunerne er skeptiske\", som det fremgård af artiklen udtales der:\"Hvis den høje hårdhed ikke har helbredsmæssige konsekvenser for vandforbrugerne, skal der være andre tungtvejende grunde til at gå ind og ændre på vandets naturlige kemiske sammensætning\"

    For mig er den udtalelse uden egentlig fornuftig substans. Hvis man som jeg bor i København, hvor der bruges overfladevand til drikkevand. Overfladevand gennemgår i forvejen en kemisk rensning for at kunne leve op til kravene om rent drikkevand. Andre steder i landet, hvor grundvandet er af en sådan kvalitet, der gør at det ikke kan leve op til kravene udsættes grundvandet også for kemisk rensning.

    Det vil sige at kemisk rensning allerede finder sted, men i den proces bliver vandet samtidig ikke renset for kalk, fordi at vi skal bevare det ”naturlige” drikkevand.

    Det virket lidt som om at det er vedtaget nogle værdi beslutninger om drikkevandet, som i praksis bliver tilsidesat, da virkeligheden ikke helt lever op til idealet.

    Øv
    Izzo Alex Duetto III
    Mazzer Major E

    Comment

    • klaus
      Mørkristet
      • Oct 2007
      • 318

      #3
      Re:En god nyhed!

      Er det rigtig Rocco? Jeg har tidligere fået at vide at vandet i Danmark, som et af de eneste lande i verden efterhånden ikke bliver kemisk renset. Der er dog dispensation nogle steder omkring hovedstadsområdet, hvor de bruger klor i rensningen. Der er dog installeret end form for kulfiltre, som skulle ta bi-smagen af kloren, men det virker som bekendt ikke 100%. Men du har nok ret i at den \'dispensation\' sikkert er temmelig udbredt efterhånden. Og jeg kan kun være enig med dig i at det de nævnte kommuners argument ikke holder. Og så synes jeg virkelig at argumentet omkring energiforbuger er rigtig stærkt. Tænke på hvor mange vandvarmere, elkedler, opvaksemaskiner osv. der står rundt omkring med et godt lag kalk på varmelegemet...
      Klaus Thomsen
      World Barista Champion 2006
      Kig ind på vores Blog her
      The Coffee Collective

      Comment

      • vanderlay
        Mellemristet
        • Jun 2008
        • 168

        #4
        Re:En god nyhed!

        A propos denne artikel i Politiken



        Fantastisk titel: \"Ultralyd fjerner kalk i lejeboliger\"!

        - det lyder som om lejlighederne er fyldt med kalk, og sært nok er det en metode, som ikke virker i en ejerlejlighed eller andel?

        Comment

        • Rocco
          Espresso
          • Jan 2009
          • 503

          #5
          Re:En god nyhed!

          Hej klaus jeg kan desværre ikke finde det oprendelige link hvor jeg fik mine oplysninger men se evt her.

          LINK


          Og en til eftertænksomheden:
          Izzo Alex Duetto III
          Mazzer Major E

          Comment

          • SørenJ
            Lysristet
            • Aug 2008
            • 62

            #6
            Re:En god nyhed!

            Yay - endelig er det slut med at den klor-vand man har fået siden man flyttede fra jylland..

            Slut med klor
            La Spaziale S1 Vivaldi Mini
            Macap M4
            Ascaso I-mini til stempel
            Gene Café
            Faema Faemina Anni 50

            Comment

            Working...
            X