Mazzer mini E A eller B

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • el jefe
    Mellemristet
    • Oct 2008
    • 251

    Mazzer mini E A eller B

    Hejsa

    Tænker lidt på at anskaffe mig en af de nye Mini E\'er.

    Hvordan er erfaringerne med A eller B ? Jeg kan ikke helt bestemme mig, så tænkte at nogen af jer der rent faktisk har prøvet at bruge de 2 forskellige kunne komme med et par gode råd.
    Mazzer Mini E mod. B
    Mahlkönig K30
    Izzo Alex Duetto II
    Behmor 1600
    Torr Classic Tamper Grenadill
  • Gunde
    Espresso
    • Mar 2008
    • 689

    #2
    Re:Mazzer mini E A eller B

    Jeg ved at Thybo har prøvet begge, men han vil anbefale dig at købe en Casadio Istantaneo. Den er lidt dyrere, noget grimmere og meget bedre (hvis du spørger Thybo). Søg evt. på forum.
    Mvh Morten

    --------------------
    Lelit Bianca
    Mazzer Major Electronic
    Mahlkönig Vario
    Hario V60
    Hario 3 kops Siphon
    Hario Skerton

    Comment

    • el jefe
      Mellemristet
      • Oct 2008
      • 251

      #3
      Re:Mazzer mini E A eller B

      Gunde wrote:
      Jeg ved at Thybo har prøvet begge, men han vil anbefale dig at købe en Casadio Istantaneo. Den er lidt dyrere, noget grimmere og meget bedre (hvis du spørger Thybo). Søg evt. på forum.
      Jeg har godt fulgt med i Casadio omtalen. Jeg tror ikke umiddelbart jeg kan holde til at have den stående i køkkenet. Den er dog ikke ikke lige med det første en kandidat pga. dens udseende.
      Mazzer Mini E mod. B
      Mahlkönig K30
      Izzo Alex Duetto II
      Behmor 1600
      Torr Classic Tamper Grenadill

      Comment

      • blade69
        Mørkristet
        • Jan 2008
        • 384

        #4
        Re:Mazzer mini E A eller B

        Jeg har Béren og er virkelig glad for den. Ultra let at justere den og ultra let lige at dobbeltklikke med portafilteret så den kværner til et dobbeltshot. Og den klumper ikke kaffen som min gamle rocky gjorde. Alt i alt en mega fed kværn.
        Nuova Simonelli Appia
        Compak K10
        Gene roaster

        Comment

        • vanderlay
          Mellemristet
          • Jun 2008
          • 168

          #5
          Re:Mazzer mini E A eller B

          Er det primært de praktiske fordele, du har oplevet ved skift fra Rocky til Mazzer Mini, eller oplever du også markant forbedring i kaffens smag?

          Comment

          • Thybo
            Mørkristet
            • Oct 2007
            • 307

            #6
            Re:Mazzer mini E A eller B

            Jeg har en mazzer mini eletronic B, oog har prøvet begge (både a og b) og kan slet ikke se fordelen ved a\'eren, syntes bare det gør det mere bøvlet, du skal jo aligevel have portafiltret ned i holderen. Som Gunde også skriver, ville jeg kraftigt overveje at købe en casadio. Du skal også tænke over at mazzeren tager omkring 20sec for 14g kaffe
            8270 Højbjerg

            Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

            Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
            og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

            Comment

            • el jefe
              Mellemristet
              • Oct 2008
              • 251

              #7
              Re:Mazzer mini E A eller B

              Thybo wrote:
              Jeg har en mazzer mini eletronic B, oog har prøvet begge (både a og b) og kan slet ikke se fordelen ved a\'eren, syntes bare det gør det mere bøvlet, du skal jo aligevel have portafiltret ned i holderen. Som Gunde også skriver, ville jeg kraftigt overveje at købe en casadio. Du skal også tænke over at mazzeren tager omkring 20sec for 14g kaffe
              Tak for svaret

              Casadioen er simpelthen bare ikke ret pæn. Mig og plastik er ikke gode venner. Metal, tak. Og jeg ser ikke de 20 sek som mazzer bruger på at kværne som et problem da den jo har en holder der rent faktisk fungerer, dvs at man kan lægge pf\'et ud at holde det.
              Mazzer Mini E mod. B
              Mahlkönig K30
              Izzo Alex Duetto II
              Behmor 1600
              Torr Classic Tamper Grenadill

              Comment

              • WiLa
                Grøn bønne
                • Mar 2009
                • 29

                #8
                Re:Mazzer mini E A eller B

                Hej, har fulgt lidt med på sidelinjen her. Er lidt nysgerrig for at høre om dine erfaringer med Compak K3 kværnen? Overvejer den selv. Og hvis andre læser med er jeg nysgerrig efter hvor meget mere jeg får for pengene ved at vælge en Mazzer Mini B i stedet? Anyone? )
                Nuova Simonelli Oscar
                Compak K3 Touch

                Comment

                • Thybo
                  Mørkristet
                  • Oct 2007
                  • 307

                  #9
                  Re:Mazzer mini E A eller B

                  Hay =) vil lige sige at hvis nogen ligger på valget mellem mazzer og casadio skal i være velkommen til at kigge forbi og prøve dem begge. også bare hvis i overvejer en mazzer. Bare tag en pose kaffe med =)
                  Send en Pm, hvis det er. Bor i højbjerg (Århus)
                  8270 Højbjerg

                  Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

                  Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
                  og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

                  Comment

                  Working...
                  X