Fast vand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • el jefe
    Mellemristet
    • Oct 2008
    • 251

    Fast vand

    Hejsa

    Jeg kigger lidt på hvad der er af spændende nye maskinder og jeg kunne egentlig godt tænke mig at en ny maskine skulle have rotationspumpe. Rent ydelsesmæssigt skulle der efter sigende ikke ævre nogen særlig forskel(udover måske et lidt jævnere flow) , men de larmer mindre og det virker lækkert. Dog er det næsten kun maskiner med fast vand der giver mulighed for dette. Jeg har hvor jeg bor nu ret svært ved at lave fast vandtilslutning uden at sprætte køkkenbordet op hvilket jeg tvivler på at min udlejer synes er helt vildt spændende. Kan man evt stille et mindre reservoir bag maskinen og lade maskinen tappe herfra? Jeg er med på at det ikke er en 100 % optimal løsning, men det kunne være EN løsning.
    Mazzer Mini E mod. B
    Mahlkönig K30
    Izzo Alex Duetto II
    Behmor 1600
    Torr Classic Tamper Grenadill
  • MoBak
    Administrator
    • May 2007
    • 3610

    #2
    Re:Fast vand

    el jefe wrote:
    Hejsa

    Jeg kigger lidt på hvad der er af spændende nye maskinder og jeg kunne egentlig godt tænke mig at en ny maskine skulle have rotationspumpe. Rent ydelsesmæssigt skulle der efter sigende ikke ævre nogen særlig forskel(udover måske et lidt jævnere flow) , men de larmer mindre og det virker lækkert. Dog er det næsten kun maskiner med fast vand der giver mulighed for dette. Jeg har hvor jeg bor nu ret svært ved at lave fast vandtilslutning uden at sprætte køkkenbordet op hvilket jeg tvivler på at min udlejer synes er helt vildt spændende. Kan man evt stille et mindre reservoir bag maskinen og lade maskinen tappe herfra? Jeg er med på at det ikke er en 100 % optimal løsning, men det kunne være EN løsning.
    Izzo Alex Duetto har BÅDE indbygget tank og mulighed for direkte vand. Og den er med rotation.

    Ellers er der ingen problem i at have en beholder til at stå ved siden af maskinen, som den suger vandet fra. Dette har jeg stående ved den VBM Dual Boiler, som jeg pt har lånt. Jeg synes dog at have hørt om nogle maskiner, som kræver trykket fra vandværket for at fungere...
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

    La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter


    1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

    Comment

    • BaristaDK
      Master Brewer
      • Nov 2007
      • 1643

      #3
      Re:Fast vand

      gs 3\'eren har også rotationspumpe og vandtank hehe

      Og min Giotto har også Rotationspumpe

      Ja det kan sagtens lade sig gøre at trække fra en beholder og hvis den har lidt problemer, kan man få en booster hos Kaffemekka!

      Mvh
      Daniel
      \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

      Comment

      Working...
      X