Cuppnig af kaffe fra fryser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FlemmingRiis
    Mellemristet
    • Jul 2008
    • 248

    Cuppnig af kaffe fra fryser



    ristet og 4 måneder i en fryser.

    There is absolutely nothing in the results that would suggest that the fresh coffee made better espresso.

    hmmm
  • Hobzon
    Coffeeholic
    • Dec 2007
    • 1426

    #2
    Re:Cuppnig af kaffe fra fryser

    Interessant resultat, som jeg bestemt ikke havde ventet. Tak for linket Flemming.
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

    La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario


    Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

    Comment

    • MoBak
      Administrator
      • May 2007
      • 3610

      #3
      Re:Cuppnig af kaffe fra fryser

      Hobzon wrote:
      Interessant resultat, som jeg bestemt ikke havde ventet. Tak for linket Flemming.
      Jeg kan huske jeg læste testen for længe siden. Nu har jeg ikke lige genlæst den, men mener at et par vigtige pointer er:

      1) Fryseren er sat MEGET koldt. Væsentligt koldere end de -18 grader som de fleste har deres fryser på. Det er hverken specielt godt for økonomien eller miljøet.

      2) Bønnerne sættes i fryseres efter rist, og tages først ud når de skal bruges, og BLIVER ude. De skal altså ikke tages ind og ud af fryseren, hver gang de skal bruges, da dette vil danne kondens på bønnerne. Det er ment som \"langtidsopbevaring\" indtil der tages hul på batch\'en.

      Bestemt interessant, men min egen konklusion da jeg læste testen var, at det var nemmere at købe/riste sine bønner efterhånden som man skal bruge dem.
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

      La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter


      1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

      Comment

      Working...
      X