Problemer med Compak K3!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rené_aarhus
    Grøn bønne
    • Feb 2009
    • 9

    Problemer med Compak K3!

    Hej allesammen.

    Har lige fået min k3\'er ind ad døren... men den vil ikke rigtig som jeg vil, jeg kan ikke få den til at kværne fint nok.

    Jeg er godt med på at man skal indstille kværnen mens den er i gang, men når jeg drejer fra grov (INGEN PROBLEMER)over mod fin kommer der ikke skyggen af kaffe ud ad tuden! maskinen snurre som den skal, ingen mis lyde..

    Hvad gør jeg forkert?
    Rancilio Silvia + Compak K3 Touch
  • BaristaDK
    Master Brewer
    • Nov 2007
    • 1643

    #2
    Re:Problemer med Compak K3!

    prøv at køre den tom for bønner inden du indstiller den finere... hvis der sidder lidt kaffe i din tud af det grove og der så kommer fint oveni kan det vel danne en total prop... eller hjælp det lidt på vej med en pind af en art....
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

    Comment

    • rené_aarhus
      Grøn bønne
      • Feb 2009
      • 9

      #3
      Re:Problemer med Compak K3!

      Det hjælper desværre ikke på problemet... Det er som den ikke kan få ved bønnerne..
      Rancilio Silvia + Compak K3 Touch

      Comment

      • Roed
        Administrator
        • May 2007
        • 1016

        #4
        Re:Problemer med Compak K3!

        Hopperen af, og så en støvsuger ned i dyret. Det lyder meget som om der er en bønne rest i klemme.

        Ellers bliver du nødt til at skille kværnen helt ad, og se om der sidder et eller andet og blokerer for knivene.

        Den er meget hurtigt at skille den fra hinanden, og lige så hurtigt at samle den igen.

        Det er mit bedste bud...
        Administator på espressobar
        Izzo Alex Duetto
        Toper Cafemino
        Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
        Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

        Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

        Comment

        • rené_aarhus
          Grøn bønne
          • Feb 2009
          • 9

          #5
          Re:Problemer med Compak K3!

          Ja det har jeg også prøvet, har snart prøvet alt, syntes jeg.. den vil bare ikke kværne til espresso! Kun stempel og filter...
          Rancilio Silvia + Compak K3 Touch

          Comment

          • MoBak
            Administrator
            • May 2007
            • 3610

            #6
            Re:Problemer med Compak K3!

            rené_aarhus wrote:
            Ja det har jeg også prøvet, har snart prøvet alt, syntes jeg.. den vil bare ikke kværne til espresso! Kun stempel og filter...
            Det er ikke bare fordi, du justerer den FOR fint? Går den direkte fra \"grov\" til \"ingenting\" ved en lille justering?
            Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

            La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter


            1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

            Comment

            • rené_aarhus
              Grøn bønne
              • Feb 2009
              • 9

              #7
              Re:Problemer med Compak K3!

              Den kan kværne fra grov forbi tuden (midten) hen til bønne-mærket fin, så stopper den med at tage mod bønner... det er da nok en \"slags\" espresso der kommer ud men den er bare lige grov nok..
              Rancilio Silvia + Compak K3 Touch

              Comment

              Working...
              X