Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • J.M.H
    Grøn bønne
    • Feb 2009
    • 4

    Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

    Hej

    Jeg er semi ny indenfor espresso verdenen, hvilket vil sige at jeg har haft en Francis Francis maskine før, men solgte den igen efter få måneder, da den slet ikke opfyldte mine behov.

    Jeg har siden været ude og købe en seriøs kværn - Rancilio Rocky - og skal nu ud og se på maskine.

    I den forbindelse har jeg set, at KaffeMekka kører tilbud på Izzo Vivi\'en til 8.000 kr., hvilket er det samme som Bezzera BZ07 S, som er den maskine jeg først havde i tankerne.
    Så nu er jeg godt og grundigt i tvivl og vil enormt gerne høre nogle meninger på området, da jeg gerne skulle undgå et fejlkøb og gerne skulle ende ud med en maskine der kan tilfredstille mine behov lang tid fremover.

    Jeg går ud fra at begge maskiner er rigtigt gode, men vil bare gerne være sikker på, at jeg får købt den bedste af de to.

    Jeg håber, at der er nogle der vil hjælpe mig.

    Med venlig hilsen
    J.M.H
  • Sonne
    Master Brewer
    • Jul 2007
    • 1641

    #2
    Re:Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

    Hej og velkommen til Espressobar.
    Hvis ca. 8.000 er dit budget ville jeg se på det supertilbud Emofabrik har på den gamle Giotto model. http://emofabrik.dk/espressomaskiner...-model-63.html
    Den har lige lidt mere power end de to du nævner samt no-burn steam/varmtvandsarm. ...og så er den smuk! Jo, jeg har selv en:laugh:
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

    Comment

    • Kleen™
      Espresso
      • Jan 2009
      • 511

      #3
      Re:Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

      Jeg synes både Vivi\'en og Giotto\'en er to SUPER gode tilbud, og ville selv være (læs: VAR) i tvivl om hvilken jeg skulle vælge. Begge er angiveligt supersolide og kapable maskiner med en kampklar vægt >20kg og et klassisk italiensk chrombombedesign.

      Jeg har set Vivi\'en hos KaffeMekka samt Zachos Giotto IRL og de ser begge tæskesolide ud. Jeg ville nok købe den jeg synes var \"pænest\" og ikke fortryde eet sekund...;-)
      Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
      Mario: Mahlkönig Vario, the Third
      Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
      Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

      Comment

      • J.M.H
        Grøn bønne
        • Feb 2009
        • 4

        #4
        Re:Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

        Først og fremmest mange tak for de utroligt hurtige svar - jeg har ikke set giotto\'en før men hold da op en flot maskine.

        Dette er nok et dumt spørgsmål - men uanset hvilken jeg vælger får man vel en maskine der uden problemer lever op til forventningerne og en maskine man uden problem kan bruge i lang tid frem...

        Hvad med bezzera\'en - kender i noget til den.

        Comment

        • Brownie
          Stamgæst
          • Jul 2007
          • 765

          #5
          Re:Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

          Jeg har nu haft 1½ uges særdeles godt bekendtskab med en \"dame\" der hedder Valentina. Meget høj byggekvalitet og finish. Laver super god espresso meget konsistent. Et forholdsvis lille footprint på trods af de 22 kilo - Risteriet har nogle brugte og en ny til gode priser!. Da Risteriet solgte dem var nyprisen > 11.500 (for 1½ år siden). De virker som noget der kører og kører og kører i mange år.
          Vibiemme Domobar Inox
          Baratza Sette 270

          ...when the pupil is ready, the teacher will appear...

          Comment

          • EPO
            Coffeeholic
            • Oct 2007
            • 1151

            #6
            Re:Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

            J.M.H wrote:
            Hvad med bezzera\'en - kender i noget til den.
            Bezzera\'en er efter min menig ikke på niveau me de to andre (Izzo\'en og Giotto\'en) den er umiddelbar rigtig solidt bygget, men det er de andre også, men der hvor jeg syntes den falde igennem er på temp/tryk stabilitet. Mit vurderings grundlag er dog forholdvis spinkelt da jeg kun har haft mulighed for at lave 20-25 skud på Bezzera\'en (på en studenter café i Chicago) men Jeg ville uden et sek. tøven købe enten Izzo\'en eller Giotto\'en hvis valget stod mellem de 3 maskiner.
            Michael EPO Rasmussen

            Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

            Comment

            • Kleen™
              Espresso
              • Jan 2009
              • 511

              #7
              Re:Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

              Bezzera\'en gør sig vel egentlig primært bemærket på grund af følgende to \"features\":
              1) Brandet var (angiveligt) de første i verden med en serieproduceret maskine dedikeret til espresso.
              2) BZ07 har elektrisk opvarmet bryghoved for (igen angiveligt) bedre termisk stabilitet.

              Om pkt 1) har andet end historisk/romatisk relevans skal jeg lade være usagt, medmindre man også synes at en Ford A alene a fsame årsag er den bedste bil at købe.
              Om pkt 2) er mere eller mindre temp. stabilt end et alm. termosyphon-hoved har jeg ingen holdning til eller erfaring med....
              Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
              Mario: Mahlkönig Vario, the Third
              Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
              Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

              Comment

              • Sonne
                Master Brewer
                • Jul 2007
                • 1641

                #8
                Re:Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

                Apropos pumpetryk på en Bezzera så hør lige pumpen i denne video. Jeg håber ikke det er generelt, for det lyder ikke godt.

                [youtube:http://www.youtube.com/watch?v=vxNEHgnYuEI][/quote]
                La Marzocco GS/3 AV
                Mahlkönig K30 Vario
                Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                La Pavoni Professional
                Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                BLOG

                Comment

                • J.M.H
                  Grøn bønne
                  • Feb 2009
                  • 4

                  #9
                  Re:Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

                  Mange tak for alle jeres inputs.-)

                  Sonne du har ert den pumpe lyder ikke godt....

                  Jeg tror jeg satser på Giotto\'en, da den har fået fantastiske anmeldelser alle steder og er en utrolig flot maskine.

                  Jeg synes dog ikke, at kunne se om det er en HX eller ? - Men den kan vel steame og lave espresso samtidig?

                  Vedr. temp. stabilitet må man vel gå ud fra at den er yderst stabil - den har, ligesom Vivi\'en, et Thermosyphon system?

                  mange tak

                  Comment

                  • Sonne
                    Master Brewer
                    • Jul 2007
                    • 1641

                    #10
                    Re:Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

                    J.M.H wrote:
                    Jeg synes dog ikke, at kunne se om det er en HX eller ? - Men den kan vel steame og lave espresso samtidig?

                    Vedr. temp. stabilitet må man vel gå ud fra at den er yderst stabil - den har, ligesom Vivi\'en, et Thermosyphon system?
                    Der må siges ja til det hele og det er en HX. Den maskine kan du ikke gå fejl af ...også til den pris!
                    La Marzocco GS/3 AV
                    Mahlkönig K30 Vario
                    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                    La Pavoni Professional
                    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                    BLOG

                    Comment

                    • ChrZacho
                      Master Brewer
                      • May 2007
                      • 1580

                      #11
                      Re:Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

                      Giotto er en HX ... og jeg har været MEGET tilfreds med min.
                      Administrator på EspressoBar
                      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                      Mazzer Kony Electronic

                      Comment

                      • J.M.H
                        Grøn bønne
                        • Feb 2009
                        • 4

                        #12
                        Re:Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

                        Mange tak - nu kan jeg næsten ikke vente til at løsne det første skud:-)

                        I skal virkelig have tak for hjælpen.

                        Comment

                        • EPO
                          Coffeeholic
                          • Oct 2007
                          • 1151

                          #13
                          Re:Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

                          Sonne wrote:
                          Apropos pumpetryk på en Bezzera så hør lige pumpen i denne video. Jeg håber ikke det er generelt, for det lyder ikke godt.
                          Jeg vil sige at den som jeg prøvede ikke lød helt så slem men så alligevel ikke så lang fra.
                          Michael EPO Rasmussen

                          Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                          Comment

                          • EPO
                            Coffeeholic
                            • Oct 2007
                            • 1151

                            #14
                            Re:Izzo Vivi eller Bezzera BZ07 S

                            EPO wrote:
                            Bezzera\'en er efter min menig ikke på niveau me de to andre (Izzo\'en og Giotto\'en) den er umiddelbar rigtig solidt bygget, men det er de andre også, men der hvor jeg syntes den falde igennem er på temp/tryk stabilitet. Mit vurderings grundlag er dog forholdvis spinkelt da jeg kun har haft mulighed for at lave 20-25 skud på Bezzera\'en (på en studenter café i Chicago) men Jeg ville uden et sek. tøven købe enten Izzo\'en eller Giotto\'en hvis valget stod mellem de 3 maskiner.
                            Jeg vil lige komme med en lille opdate på min holdning til Bezzera BZ07.
                            Som sagt var mit vurderings grundlag noget spinkelt (og det er det for så vidt stadig) og det har, heldigvis for Bezzera, vist sig at være en mandags model jeg prøvede. Jeg har siden haft mulighed for at prøve en igen og jeg må sige at jeg er imponeret.
                            jeg vil nok stadig heller have en Vivi eller en Giotto men de er altså også liiige et par kilo dyere end Bezzera\'en sååå...
                            Michael EPO Rasmussen

                            Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                            Comment

                            Working...
                            X