DeMoka M203 - Kværn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jazz
    Mellemristet
    • Feb 2009
    • 227

    DeMoka M203 - Kværn

    Nogen der har erfaringer med en DeMoka M203 kværn, de bliver også nogen gange kaldet MiniMoka så vidt jeg kan se.

    Den skal primært bruges til at male til espresso til en Silvia.
    85% of the worlds work is done by people who dont feel very well
    -- Winston Churchill
  • RuneL
    Espresso
    • Jun 2007
    • 576

    #2
    ReeMoka M203 - Kværn

    Kig på riktigtkaffe.se - så hut jeg viser er der en del derovre der har brugt den.
    Good, fast, cheap... Pick two!

    Comment

    • jazz
      Mellemristet
      • Feb 2009
      • 227

      #3
      ReeMoka M203 - Kværn

      Ja, har jeg kigget på, og de fleste er såvidt jeg kan se ganske positive (mit svenske kunne godt være bedre :P )

      Tænkte, om der var nogen her, der havde mere konkrete erfaringer.
      85% of the worlds work is done by people who dont feel very well
      -- Winston Churchill

      Comment

      • Kasper
        Lysristet
        • Jul 2007
        • 104

        #4
        ReeMoka M203 - Kværn

        Det er jo lige den jeg har :laugh: Den kan sgu\'t så meget men knuse kaffebønner kan den dog klare Ingen timer anordninger eller lignende!

        Jeg har haft den et par år og har været godt tilfreds også prisen taget i betragtning. Jeg har desværre ikke et sammenligningsgrundlag så derfor er det lidt svært at vurdere den så nøjagtigt.

        Har også brugt den til filter og stempel hvilket går glimrende men den er meget besværlig/langsommelig at indstille så bruger den helst kun til espresso. Også fordi den trinløse justering gør det lidt svært at ramme præcis tilbage på den rette espressoindstilling

        Bønnebeholderen er lidt skrøblig (plast) og min gik hurtig i stykker også selvom jeg ikke smed med den! Nu har jeg så fundet ud af hvis man fylder bønner i uden hopperen på passer det ca med 16 g. fyldt til randen. Egentlig meget smart B)

        Den larmer! Men gør alle ikke det??

        Den er ikke særlig hurtig. Når Silvia er varmet op skriver jeg lige igen herinde hvor lang tid det tog at kværne 16 g.

        I bund og grund synes jeg den passer godt til min Silvia men når jeg opgraderer med ny maskine vil jeg også have en bedre/smartere/hurtigere kværn. Men beholder demokkaen til filter og stempel!

        Det var så en meget uvidenskabelig basisvurdering. Konkrete spørgsmål besvares gerne!







        Mvh Kasper

        Comment

        • Kasper
          Lysristet
          • Jul 2007
          • 104

          #5
          ReeMoka M203 - Kværn

          Ja som jeg huskede tager det lidt tid at kværne til en dobbelt espresso. Regn med ca. 30 sekunder!

          Comment

          • jazz
            Mellemristet
            • Feb 2009
            • 227

            #6
            ReeMoka M203 - Kværn

            Ja, jeg er på jagt efter en kværn til min Silvia, og jeg kan se, der er en til salg. Gad vide hvad sådan en skal koste brugt.

            Men så længe den maler fint nok til espresso, så virker den jo. Jeg allerede en kværn til stempel, så den skal ikke bruges til andet end til espresso.
            85% of the worlds work is done by people who dont feel very well
            -- Winston Churchill

            Comment

            • Kasper
              Lysristet
              • Jul 2007
              • 104

              #7
              ReeMoka M203 - Kværn

              Tja har ikke så meget styr på afskrivningen af brugt kaffe udstyr, men jeg købte min kværn her: http://www.caffe-milano.de/wbc.php?s...&rid=4&recno=1

              Og som du kan se er prisen ca. 1350 kroner

              Jeg har ikke haft nogle problemer med at male fint nok til espresso. Og jeg tamper ikke vanvittigt hårdt

              Comment

              Working...
              X