interesse for mazzer super jolly timer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • villads
    Grøn bønne
    • Jan 2009
    • 41

    interesse for mazzer super jolly timer.

    Jeg får måske såddan en i overskud. Den er stort set ny, og står i original embalage. i øvrigt er den sølvfarvet. prisen bliver ca. 4000. Er nogen interesseret i såddan en?
    Bezzera BZ10
    Electronic A - med display
  • Sonne
    Master Brewer
    • Jul 2007
    • 1641

    #2
    Re:interesse for mazzer super jolly timer.

    Dejlig kværn
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

    Comment

    • el jefe
      Mellemristet
      • Oct 2008
      • 251

      #3
      Re:interesse for mazzer super jolly timer.

      Hvad er forskellen på den her og en mini electronic? Har de ikke samme størrelse knive?

      Og kan der evt. eftermonteres en tragt som på mini\'en der altså gør den doserless?

      Sidst men ikke mindst, hvor befinder den sig?
      Mazzer Mini E mod. B
      Mahlkönig K30
      Izzo Alex Duetto II
      Behmor 1600
      Torr Classic Tamper Grenadill

      Comment

      • villads
        Grøn bønne
        • Jan 2009
        • 41

        #4
        Re:interesse for mazzer super jolly timer.

        Hej. Den er noget større end mini electronic. kværnbladene er hhv. 58mm for mini, og 64mm for super jolly. vedr. dozer, så ved jeg ikke om der findes et konverteringskit. Den befinder sig i hellerup nord for kbh.
        Bezzera BZ10
        Electronic A - med display

        Comment

        • el jefe
          Mellemristet
          • Oct 2008
          • 251

          #5
          Re:interesse for mazzer super jolly timer.

          villads wrote:
          Hej. Den er noget større end mini electronic. kværnbladene er hhv. 58mm for mini, og 64mm for super jolly. vedr. dozer, så ved jeg ikke om der findes et konverteringskit. Den befinder sig i hellerup nord for kbh.
          Knivene på jolly\'en er samme størrelse som på Mini E\'en. begge er 64mm
          Mazzer Mini E mod. B
          Mahlkönig K30
          Izzo Alex Duetto II
          Behmor 1600
          Torr Classic Tamper Grenadill

          Comment

          • villads
            Grøn bønne
            • Jan 2009
            • 41

            #6
            Re:interesse for mazzer super jolly timer.

            Det er korrekt- sorry. Havde ikke set at der var forkel på mini og mini electronic.
            Bezzera BZ10
            Electronic A - med display

            Comment

            • Sonne
              Master Brewer
              • Jul 2007
              • 1641

              #7
              Re:interesse for mazzer super jolly timer.

              el jefe wrote:
              Hvad er forskellen på den her og en mini electronic? Har de ikke samme størrelse knive?

              Og kan der evt. eftermonteres en tragt som på mini\'en der altså gør den doserless?
              Blot et input selvom det ikke er mig der er sælger Jeg har selv en Super jolly og den er bestemt ikke til salg.
              Super Jolly knivene er samme diameter som Mini E, men så hører ligheden også op. SJ kværner til en dobbelt espresso (17-18 g kaffe) på 8-9 sekunder med standard kværnblade. Jeg har udskiftet mine kværnblade til de titaniumbelagte Duramill kværnblade og så går det endnu stærkere (18g på 7,5 sek). En super kværn der slår langt dyrere kværne - læs f.eks. i HB\'s Titan Grinder Project hvor den klarer sig særdeles godt eller bedre end de meget dyrere kværne fra Mazzer og Compak.




              Man kan sagtens ombygge SJ til doserless med tragten fra Mini E og disse sæt kan købes løst på nettet. De er dog forholdsvis dyre. Hvis man synes at standard SJ bønnebeholderen er for høj, kan man med fordel udskifte denne til den lille Mini bønnebeholder.
              La Marzocco GS/3 AV
              Mahlkönig K30 Vario
              Mahlkönig Vario Home m/stålknive
              La Pavoni Professional
              Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
              BLOG

              Comment

              • villads
                Grøn bønne
                • Jan 2009
                • 41

                #8
                Re:interesse for mazzer super jolly timer.

                Nå, det ser sku ud som om jeg får lov at beholde min kværn. Den skulle oprindelig sælges fordi konen mildest talt røg bagover da hun så den installeret hmy: Efter et par dage med kværnen på bordet er hun blødt op, og har måtte indrømme kværnens fortræffeligheder.

                Kværnen er hermed ikke til salg længere.
                Bezzera BZ10
                Electronic A - med display

                Comment

                • el jefe
                  Mellemristet
                  • Oct 2008
                  • 251

                  #9
                  Re:interesse for mazzer super jolly timer.

                  Hvad er forskellen i grunden på automatic og timer modellen?

                  Jeg er nu begyndt at se lidt på denne super jolly da den faktisk på nettet koster mindre end en almindelig mazzer mini e hvilket jeg da finder lidt besynderligt. Nogen der kan forklare?
                  Mazzer Mini E mod. B
                  Mahlkönig K30
                  Izzo Alex Duetto II
                  Behmor 1600
                  Torr Classic Tamper Grenadill

                  Comment

                  • Sonne
                    Master Brewer
                    • Jul 2007
                    • 1641

                    #10
                    Re:interesse for mazzer super jolly timer.

                    el jefe wrote:
                    Hvad er forskellen i grunden på automatic og timer modellen?

                    Jeg er nu begyndt at se lidt på denne super jolly da den faktisk på nettet koster mindre end en almindelig mazzer mini e hvilket jeg da finder lidt besynderligt. Nogen der kan forklare?
                    Automatic er modellen hvor doseren automatisk vil blive fyldt når en sensor aktiveres. Det kan du ikke bruge til noget derhjemme så det har jeg slået fra. Timer modellen der simpelthen bare at motoren aktivere ved at dreje kontakten der så virker ala æggeur.
                    Som ny er Super Jolly lidt dyrere og bedre end Mini E men grunden til at de findes billigere end Mini E som brugt tror jeg har noget med udbuddet at gøre. Der bruges simpelthen mange SJ\'er på cafe\'erne og når de udskiftes skal de som regel bare væk. Det er en fordel for os hjemmebrugere da man bare kan skifte kværnbladene og vupti er kværnen så god som ny.
                    La Marzocco GS/3 AV
                    Mahlkönig K30 Vario
                    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                    La Pavoni Professional
                    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                    BLOG

                    Comment

                    • Sonne
                      Master Brewer
                      • Jul 2007
                      • 1641

                      #11
                      Re:interesse for mazzer super jolly timer.

                      La Marzocco GS/3 AV
                      Mahlkönig K30 Vario
                      Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                      La Pavoni Professional
                      Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                      BLOG

                      Comment

                      • el jefe
                        Mellemristet
                        • Oct 2008
                        • 251

                        #12
                        Re:interesse for mazzer super jolly timer.

                        Sonne wrote:
                        el jefe wrote:
                        Hvad er forskellen i grunden på automatic og timer modellen?

                        Jeg er nu begyndt at se lidt på denne super jolly da den faktisk på nettet koster mindre end en almindelig mazzer mini e hvilket jeg da finder lidt besynderligt. Nogen der kan forklare?
                        Automatic er modellen hvor doseren automatisk vil blive fyldt når en sensor aktiveres. Det kan du ikke bruge til noget derhjemme så det har jeg slået fra. Timer modellen der simpelthen bare at motoren aktivere ved at dreje kontakten der så virker ala æggeur.
                        Som ny er Super Jolly lidt dyrere og bedre end Mini E men grunden til at de findes billigere end Mini E som brugt tror jeg har noget med udbuddet at gøre. Der bruges simpelthen mange SJ\'er på cafe\'erne og når de udskiftes skal de som regel bare væk. Det er en fordel for os hjemmebrugere da man bare kan skifte kværnbladene og vupti er kværnen så god som ny.
                        Det er fra ny at jeg sådan set kan få den billigere end mazzer mini e\'en hvilket jeg jo ikke helt kan forstå?
                        Mazzer Mini E mod. B
                        Mahlkönig K30
                        Izzo Alex Duetto II
                        Behmor 1600
                        Torr Classic Tamper Grenadill

                        Comment

                        • Wolff
                          Master Brewer
                          • Oct 2007
                          • 1577

                          #13
                          Re:interesse for mazzer super jolly timer.

                          Hey Sonne, hvad siger højden på superen med den hopper på ?
                          Fortid
                          La Marzocco GS3
                          Casadio Macinadosatore Istantaneo
                          Hottop KN8828-P

                          BWM S M/LCD på vandværket
                          Reg Barber 58mm Anodized/Stål
                          Pullman/Synesso ridgeless
                          Bumper TS
                          Motta Knockbox
                          Nutid
                          Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
                          French Press-Bodum 4 cup

                          Comment

                          • lsm
                            Mellemristet
                            • Jun 2007
                            • 243

                            #14
                            Re:interesse for mazzer super jolly timer.

                            Sonne wrote:
                            Jeg har udskiftet mine kværnblade til de titaniumbelagte Duramill kværnblade og så går det endnu stærkere (18g på 7,5 sek).
                            Hvor har du fået fat i sådan et sæt henne?

                            Comment

                            • Sonne
                              Master Brewer
                              • Jul 2007
                              • 1641

                              #15
                              Re:interesse for mazzer super jolly timer.

                              Wolff wrote:
                              Hey Sonne, hvad siger højden på superen med den hopper på ?
                              Den er 48 cm.

                              LSM wrote:
                              Hvor har du fået fat i sådan et sæt henne?
                              Dem købte jeg hos Phaelon Coffeee på eBay.
                              Jeg kan dog ikke se Duramill (Duranium) burrs på siden lige nu, men skriv til ham. Han svarer hurtigt. Hos Phaelon kan man også købe doserless ombygningssæt.
                              La Marzocco GS/3 AV
                              Mahlkönig K30 Vario
                              Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                              La Pavoni Professional
                              Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                              BLOG

                              Comment

                              Working...
                              X