Silvia forstoppet...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kasper
    Lysristet
    • Jul 2007
    • 104

    Silvia forstoppet...

    Hej alle

    Miss Silvia har opført sig lidt mystisk de seneste dage. Når jeg har skummet mælk, og ved jeg skal have en til lidt senere, har jeg altid tændt for pumpen til der kommer masser af vand ud af brusehovedet, for at være sikker på kedlen er fyldt.

    Når jeg laver denne manøvre har maskinen de sidste dage bare ikke spyttet vand ud, og har lydt ligesom når man backflusher med et blindfilter. Altså ligesom om der er noget der blokerer for vandet. Der kommer masser af vand ud hvis jeg åbner for steameren så tror ikke det er pumpen der er noget i vejen med. Og når maskinen varmer op fra kold er der heller ingen problemer, og kan også sagtens brygge god espresso.

    Har haft skilt brusehovedet ad samt backflushet en del, men problemet er der stadig. MYSTISK

    Nogen som har nogle gæt på hvad der kan være galt?

    Mvh Kasper
  • Dang
    Grøn bønne
    • Jul 2008
    • 30

    #2
    Re:Silvia forstoppet...

    Den er højst sandsynligt tilkalket og så er der en flage kalk som er suget ind i \"nedløbsrøret\".

    Comment

    • Kasper
      Lysristet
      • Jul 2007
      • 104

      #3
      Re:Silvia forstoppet...

      Hej Dang, tak for svar

      Det lyder sandsynligt da jeg netop også har afkalket den. Men hvad mener du med nedløbsrøret? Altså mener du bare vandtilførslen i det hele taget? Nu vil jeg lige have mig en cappa og så vil jeg prøve at afkalke igen!

      Comment

      • Dang
        Grøn bønne
        • Jul 2008
        • 30

        #4
        Re:Silvia forstoppet...



        På tegningen er \"nedløbsrøret\" markeret som part 11. Det er til for at sikre at boileren altid er fyldt ved brygning. Sandsynligheden er, at du ved afkalkningen løsnede nogle belægninger, som blev suget derned. Det eneste du kan gøre udover at skille boileren ad, er vel at afkalke grundigt igen.

        Held og lykke
        Dang

        Comment

        • kaffeagenten
          Lysristet
          • Jul 2007
          • 96

          #5
          Re:Silvia forstoppet...

          Hej Kasper,

          Det er med 99% sikkerhed 3-vejs ventilen der er blokeret af kalk - markeret med 22 på tegningen.
          Fjern væggen bag gruppehovedet (2 skruer) og du kan komme til den - skal den evt. ad og afkalk den - eller køb en ny og udskift den.
          Forholdsvis simpel operation hvis man er handy med en skruetrækker og skiftenøgle :-)

          Har haft en del Silvia inde med kalkproblemer og det er altid 3-vejs ventilen der stopper til først....

          Håber du får gang i hende :-)

          Thomas
          /Thomas
          kaffeagenterne.dk - onlinesalg af rå og ristet kaffe samt udstyr.

          [img size=300]http://www.kaffe-agenterne.dk/images/kaffeagenterne-logo_lille.gif[/img]

          Comment

          Working...
          X