Råd ang. fuldautomatisk maskine søges.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rosendal69
    Grøn bønne
    • Jan 2009
    • 5

    Råd ang. fuldautomatisk maskine søges.

    Kæresten og jeg har besluttet at investere i en espressomaskine og den skal være fuldautomatisk. Jeg er fuldt ud klar over at vi går på kompromis med kaffekvaliteten men det må vi leve med. Nu er spørgsmålet blot, hvad skal vi købe? Budgettet er 5000-7000,- Vi har kigget på både Krups og Siemsns. Siemens er vældig udbredt og får rimelige anmeldelser, mens der om Krups er sparsomme anmeldelser at finde. Jeg er også lidt lun på Jura ENA5. Håber der er nogen der kan give mig deres mening og gode erfaringer.
  • lsm
    Mellemristet
    • Jun 2007
    • 243

    #2
    Re:Råd ang. fuldautomatisk maskine søges.

    Følg evt med her

    Comment

    • hjalle
      Espresso
      • Dec 2007
      • 546

      #3
      Re:Råd ang. fuldautomatisk maskine søges.

      Jeg har ikke en brik forstand på fulautomatiske maskiner, men hvis det er Krups du er ude efter, ved jeg ihvertfald hvor de fås til en god pris...

      Der ligger et Outlet center i Ringsted, hvor der bl.a. er en Krups forretning hvor der er ret fornuftige priser.... men som sagt, dette var bestemt ikke en reklame for Krups, men et hint om gode priser
      Miss Silvia m. Manometer & PID
      Rocky SD
      Xpressivo Barista stamper
      Behmor 1600

      Comment

      • Dante
        Grøn bønne
        • Jan 2009
        • 4

        #4
        Re:Råd ang. fuldautomatisk maskine søges.

        Hej Rosendal.

        Har arbejdet med næsten alle forskellige slags espressomaskiner. Det eneste i må købe er Jura. Der er et minus ved den der hedder Ena det er at du skal flytte dit glas hvis du eller kæresten skal have latte. Det der skal smage godt fra en espresso maskine, er selvfølgelig espressoen. Den får du ikke bedre end på en Jura. Det kan selvfølgelig aldrig blive så godt som på en traditionel espressomaskine. Der sidder ingen magnet kontakter i en Jura. Det gør der i næsten alle andre masiner der minder om en Jura. Det der sker det er at magnetten får kalk med tiden, så kan den ikke virke som en kontakt længere. Så får maskinen nogle fejl informationer, og så går der kuk i den.
        Hvis jeg var jer ville jeg købe en rigtig god stempelkande. Og så drikke kaffe fra den mens i fik fat i lidt flere penge. Og så købe en Jura Z5. Den laver ca. 20.000 stk. espresso inden den er færdig. Nogle af de andre maskiner kan ikke engang lave 2000 stk. så er de færdige.

        Held og Lykke.

        [Reklame fjernet af administrator]

        Venligst.

        PN.

        Comment

        • Rosendal69
          Grøn bønne
          • Jan 2009
          • 5

          #5
          Re:Råd ang. fuldautomatisk maskine søges.

          Comment

          • Rosendal69
            Grøn bønne
            • Jan 2009
            • 5

            #6
            Re:Råd ang. fuldautomatisk maskine søges.

            Til Dante.
            Jeg takker for det kyndige råd. En Z5 ligger dog noget over vores beregnede
            budget, så skal det være en Jura, bliver valget mellem ENA5 og C5. Begge fåes til en rimelig pris hos Pixmania, selvom jeg har hørt at folk har blandede oplevelser med at handle der.

            Med venlig hilsen..

            Comment

            Working...
            X