silvia pumpe gået?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fatbass
    Grøn bønne
    • Jul 2008
    • 17

    silvia pumpe gået?

    hej jeg har en silvia som jeg er rigtig glad for, har ik haft noget kaffe til den julen men fik fat i noget i går, så her til morgen varmede den op og er klar til at skyde en espresso, den ryster og larmer som normalt men kort tid efter, kan man næsten ikke høre den og der kommer intet vand ud.
    er det pumpen? og hvor kan man købe en ny og hva koster de ?

    mvh
    Kristian
  • lsm
    Mellemristet
    • Jun 2007
    • 243

    #2
    Re:silvia pumpe gået?

    Hvis det er pumpen kan den fås ved kaffe-agenterne til 219 incl forsendelse.
    Men hvor gammel er maskinen og hvor længe siden er det du har bruge den?

    Har prøvet med en tilsvarende pumpe, ikke samme maskine, da jeg havde ladet den løbe lidt for længe uden vand og den derved var gået tør. Der danner sig vist et vacuum i slangerne og kan derved ikke suge vandet, da det er brudt af luften.

    Jeg tog så en stor sprøjte, tror det var 200ml og fyldte med vand og tog slangen af den ventil, hvorpå vandbeholderen er tilsluttet og satte sprøjten på. Tændte pumpen og trykkede sprøjten i bund og så var der vand i systemet igen og kunne samlede det igen og den virkede. Håber det der det... :unsure:

    Comment

    • fatbass
      Grøn bønne
      • Jul 2008
      • 17

      #3
      Re:silvia pumpe gået?

      kunne måske godt være, men stoppede din også med at larme og ryste? min summer meget svagt.

      Comment

      • lsm
        Mellemristet
        • Jun 2007
        • 243

        #4
        Re:silvia pumpe gået?

        Kan ikke helt huske det, men den blev ved med at køre, når pumpen var aktiveret. men der kom ikke noget vand ud.


        Stopper pumpen på et tidspunkt eller bliver den ved med at køre når den er aktiveret?

        Comment

        • fatbass
          Grøn bønne
          • Jul 2008
          • 17

          #5
          Re:silvia pumpe gået?

          den køre hele tiden , tror det er motoren til pumpen jeg kan høre svagt.
          men intet vand kommer ud

          Comment

          • kaffeagenten
            Lysristet
            • Jul 2007
            • 96

            #6
            Re:silvia pumpe gået?

            Hej Fatbass,

            Kan du tappe vand gennem steam-armen?
            I så fald - de denne tråd - med garanti samme problem - 3-vejs ventilen er tilstoppet.

            Thomas
            /Thomas
            kaffeagenterne.dk - onlinesalg af rå og ristet kaffe samt udstyr.

            [img size=300]http://www.kaffe-agenterne.dk/images/kaffeagenterne-logo_lille.gif[/img]

            Comment

            Working...
            X