Et spørgsmål om bypass....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hobzon
    Coffeeholic
    • Dec 2007
    • 1426

    Et spørgsmål om bypass....

    Er ved at koble min nye maskine på fast vand, og med GS3'eren fulgte der et lille kit med, så man kan teste hårdheden på vandet, men der er kun en enkelt strip i kittet (såvel som andre strips, til klor, etc.).

    Jeg vil jo nødig bruge den ene strip, til at teste, for så at justere bypass og så skulle teste igen... så jeg tænker det ville være klogt at have en idé om, hvad BWT filterets bypas skal stå på som udgangspunkt.

    Jeg bor i København på Østerbro, så vores vand er som udgangspunkt ret hårdt.

    Nogen forslag til, hvad jeg skal stille Bypass på filteret til, i det mindste til at starte med?
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

    La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario


    Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)
  • skastdk
    Mørkristet
    • Aug 2008
    • 399

    #2
    Oprindeligt indsendt af Hobzon Se indlæg
    Er ved at koble min nye maskine på fast vand, og med GS3'eren fulgte der et lille kit med, så man kan teste hårdheden på vandet, men der er kun en enkelt strip i kittet (såvel som andre strips, til klor, etc.).

    Jeg vil jo nødig bruge den ene strip, til at teste, for så at justere bypass og så skulle teste igen... så jeg tænker det ville være klogt at have en idé om, hvad BWT filterets bypas skal stå på som udgangspunkt.

    Jeg bor i København på Østerbro, så vores vand er som udgangspunkt ret hårdt.

    Nogen forslag til, hvad jeg skal stille Bypass på filteret til, i det mindste til at starte med?
    Hvis det er bestprotect så burde der ikke være nogen form for bypass, den skal stå på 0
    SCAE certificeret kafferister & medejer af:
    https://holybean.dk Holy Bean coffeeroasters
    Cederfeldsgade 18A
    5560 Aarup (Fyn)

    Comment

    • skastdk
      Mørkristet
      • Aug 2008
      • 399

      #3
      Ps. jeg savner min gamle GS/3 , det er virkelig en god maskine
      SCAE certificeret kafferister & medejer af:
      https://holybean.dk Holy Bean coffeeroasters
      Cederfeldsgade 18A
      5560 Aarup (Fyn)

      Comment

      • Hobzon
        Coffeeholic
        • Dec 2007
        • 1426

        #4
        Oprindeligt indsendt af skastdk Se indlæg
        Hvis det er bestprotect så burde der ikke være nogen form for bypass, den skal stå på 0
        Det fandt jeg også ud af... alt vandet kører igennem filteret, uanset hvad den står på! ;-)
        Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
        Østerbro

        La Marzocco GS3
        Mahlkönig K30 Vario


        Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

        Comment

        Working...
        X