Prober reagerer underligt, mange spikes, upræcise målinger, rist til rist mv.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • -E*
    Master Brewer
    • Apr 2013
    • 1949

    Prober reagerer underligt, mange spikes, upræcise målinger, rist til rist mv.

    Mine prober (omega) reagerer underligt, de laver mange uregelmæssigheder under rist pludselig (efter vi er flyttet). Efter som jeg antager huset ikke er forbandet, det er en nyere lejebolig, forbandelser hviler vidst mest over gamle herremandssteder og slotte, så antager jeg problemet er omkring risteren.
    Mine overvejelser er so far at det kan være noget så simpelt som snavs eller måske at noget er blevet lidt løst selvom jeg har passet godt på den under flytning. Nogen der har oplevet noget lignende?
    -Sune

    Mahlkönig Kenia / OE Lido3
    Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
    Computerstyret Hottop
    Instagram
  • SuneZA
    Mørkristet
    • Sep 2009
    • 331

    #2
    Jeg kan ikke få mine prober til at makke ret medmindre alt er sat til jord. Inklusiv opladeren til computeren, som IKKE må være en fancy aluminiums-fræset model. Men i en nybygget lejlighed er det vel ikke et problem? Altså at skaffe ordentlig jord til sine el-apparater?

    Comment

    • Lav
      Coffeeholic
      • Dec 2014
      • 1213

      #3
      Jeg havde SuneZA's HT til rep en gang og det var den nøgne BT probe der var bukket så meget under bønnepresset at målepunktet kortsluttede mod stel en gang i mellem.... det gav nogle grimme spikes som helt forsvant når den blev rettet ud.
      Men Omega proberne er vel indkapslede ikke?


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Venligste hilsner, Steffen

      Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

      Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
      Sort:
      Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
      Rister: 2x
      Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
      Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

      Comment

      • frachlitz
        Stamgæst
        • Jul 2013
        • 936

        #4
        Det er disse:

        HTTC36-K-116U-2,5"
        Hollow tube TC,




        Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
        LMWDP #422
        La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
        Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
        Aillio Bulet R1 Pre-order
        BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

        Comment

        • SuneZA
          Mørkristet
          • Sep 2009
          • 331

          #5
          Det er rigtigt, det var sådan det var. ☺️ Jordforbindelse er dog stadig fuldstændig essentielt, og det var derfor jeg tænkte at dette faktisk kunne skyldes den nye beliggenhed.

          Comment

          Working...
          X