La Pavoni Europiccola pakningsskift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • JanD
    Grøn bønne
    • Oct 2016
    • 3

    La Pavoni Europiccola pakningsskift

    Hej,

    Jeg er ny her på EspressoBar, så lige et lille vink her først

    Dernæst, jeg har "arkiveret" min Nuova Simonelli Oscar og har støvet min gode, gamle La Pavoni Europiccola af.
    Desværre er den læk i den nederste pakning omkring vandstandsglasset. Har søgt rundt omkring og der er masser, der viser udskiftning af gruppehovedpakninger og lign. men ingen omkring vandstandsglassset.
    Så vidt jeg kan se, sidder de to glasholdere fastmonteret igennem tanken, hvilket jeg antager betyder de nødvendigvis vil løsne sig sideværts - med risiko for glasset.

    Er der nogen, der har erfaring med denne lille "operation"

    På forhånd tak.

    /Jan
  • Billen
    Lysristet
    • Jun 2015
    • 86

    #2
    Det var godt nok en Professional jeg skiftede pakningerne og vandstandsglasset på, men jeg tænker at proceduren er den samme.
    Det lyder som om, at du har planer om at skrue de to glasholdere ud af kedlen og på den måde skifte pakningen? Det er slet ikke nødvendigt at gå så langt for at skifte den. Du kan nøjes med at løsne de to møtrikker der sidder rundt om glasset og så skulle glasset, møtrikkerne og pakningerne gerne kunne tages ud.

    Comment

    • JanD
      Grøn bønne
      • Oct 2016
      • 3

      #3
      Ah, fantastisk Det gør det aldeles nemmere. Tak for svaret.
      Hvor købte du for øvrigt pakninger/dele?

      Comment

      • Billen
        Lysristet
        • Jun 2015
        • 86

        #4
        Kaffemekka.dk brugte jeg da jeg manglede lidt småting til min maskine.
        Husk når du skifter dem at passe på med de møtrikker. Både når du løsner dem så værktøjet ikke smutter, men især når du strammer dem.

        Comment

        • JanD
          Grøn bønne
          • Oct 2016
          • 3

          #5
          Fundet, tak. Kan se glasset er relativt skrøbeligt, så godt tip med møtrikkerne.

          Comment

          Working...
          X