Gene og Røgudvikling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FlemmingRiis
    Mellemristet
    • Jul 2008
    • 248

    Gene og Røgudvikling

    Hvor meget røg giver en gene \"normal\" ristning til espresso , bor i lejlighed uden udsugning i emhætten så kan ikke rigtigt blæse det noget stedet udover ud af vinduet med et rør men vil helst ikke give naboerne hjerte stop over de tror det brænder.

    Vil man kunne se det store eller ?
  • RuneL
    Espresso
    • Jun 2007
    • 576

    #2
    Re:Gene og Røgudvikling

    Det ser ikke specielt voldsomt ud med mindre du laver french roast. Derimod lugter det ganske kraftigt, så hvis du ikke syns der skal lugte brændt i dit køkken altid, bør du nok overveje en-eller-anden form for udsugning.
    Min kammerat har i hans lejlighed haft en iRoast stående under et køkkenskab, det har taget farve af ristningen.
    Good, fast, cheap... Pick two!

    Comment

    • Sonne
      Master Brewer
      • Jul 2007
      • 1641

      #3
      Re:Gene og Røgudvikling

      Vil klart anbefale en (alu) aftræksslange ud ad vinduet. Her er fordelen ved Gene at det er en varmluftsrister og derfor selv \"puster\" røgen ud så behovet for decideret udsugning begrændses. Hvis du rister et godt stykke ind i andet knæk vil der være nogen røg. Lugten slipper du nok ikke helt for.
      La Marzocco GS/3 AV
      Mahlkönig K30 Vario
      Mahlkönig Vario Home m/stålknive
      La Pavoni Professional
      Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
      BLOG

      Comment

      • Hobzon
        Coffeeholic
        • Dec 2007
        • 1426

        #4
        Re:Gene og Røgudvikling

        Sonne wrote:
        Lugten slipper du nok ikke helt for.
        Lugent? Jeg ville betegne det so duften alene fordi det jo (efter min mening) dufter fantastisk :-)
        Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
        Østerbro

        La Marzocco GS3
        Mahlkönig K30 Vario


        Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

        Comment

        Working...
        X