Filtreret Regnvand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tobias
    Mellemristet
    • Sep 2010
    • 170

    Filtreret Regnvand

    Hej Gutter

    Nogen som har erfaringer med filtreret regnvand (makropartikler) til Espressomaskinen?

    Overvejer et større regnvandsanlæg til husholdningen. Regnvand er jo blød så på den måde burde jeg kunne undgå at skulle filtrere vandet og opvarmning i Oscaren burde dræbe alt levende som ved et uheld kunne være i regnvandet.

    mvh
    Tobias
  • JakobJ
    Grøn bønne
    • Feb 2016
    • 33

    #2
    Mit bud er at dit projekt er umuligt. Regnvand betragtes som sekundavand og må kun benyttes til toiletskyl og tøjvask...
    Bedste hilsner
    Jakob


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment

    • Coffee makes the world go
      Master Brewer
      • Jan 2010
      • 5082

      #3
      Da jeg gik i skole for et ;o) par år siden, da blev sneen i Norge farvet af nedfald fra Ruhrområdet i Tyskland, store skovområder døde ,osv
      det er vist blevet bedre , men drikke regnvand ville jeg nu ikke

      da vi i Danmark ville forbyde blyhagl til jagt, var en af grundene nedsivning af bly
      det blev forbudt , til trods for at Svenskerne ikke ville forbyde det
      Svenskerne(eller var det Normændene) sagde at bly fra luften bidrog enormt meget mere end hagl nogensinde kunne

      igen en grund til ikke at drikke regnvand
      http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

      Comment

      • Alexpid
        Coffeeholic
        • Jan 2016
        • 1496

        #4
        Selvstændig hos Alex Kaffe.
        Udelukkende på eBar som privatperson

        Comment

        • Tobias
          Mellemristet
          • Sep 2010
          • 170

          #5
          Der er firmaer som har udvikling fornuftige filtreringsystemer.
          Det er lidt mærkeligt at det nærmest skal virke forbudt. I hovedstaden drikker folk jo konstant renset overfladevand - kvaliteten vil her formentligt være noget bedre.
          Her er et eksempel på løsninger fra et norsk firma. I ødemarken kan sikkert være langt til vandværket. De her filtre fjerner selvfølgelig bly, kobber, bakterier osv.



          Sorry hvis jeg ikke var helt klar i spyttet omkring at det selvfølgelig skal filtreres.

          Comment

          Working...
          X