Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ostehamster
    Grøn bønne
    • Sep 2007
    • 11

    Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

    Hej

    I næste uge har punkt1 en Saeco Armonia Easy på tilbud til 299, normal pris 1499. Jeg vil hører om der er nogle her der kender den, og om den er noget værd?

    Da jeg er studerende, har jeg ikke råd til at kaste flere tusinder efter en maskine (omend jeg gerne ville). Derfor har jeg pt. en mokkakande, men tænkte at selv en relativt billig maskin vil lave bedre espresso, samt jeg vil få mulighed for at skumme mælken rigtigt.

    Er dette en helt forkert antagelse, eller vil jeg få noget ud af at bruge 300 på den maskine?


    Gode hilsner - og på forhånd tak
    Christoffer
  • Journey
    Espresso
    • May 2007
    • 502

    #2
    Re:Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

    Hej.. Og velkommen til

    Ja jeg skal ikke gøre mig klog på Saeco Armonia Easy. Da jeg ikke kender den..

    Men som udgangspunkt vil jeg sige nej.. Den kan ikke brygge god espresso.. Desværre..
    Problemet med de billige maskiner er at de ofte ikke kan holde trykket og temperaturen under hele skuddet..
    Og det er meget vigtigt..

    Men jeg startede selv på en maskine til 250 kr fra Kvikly sat ned fra 799..
    Men på det tidspunkt var jeg helt grøn i espresso og havde heller ikke en kværn. Så jeg brugte cellini espresso.
    Det blev som regle en noget blandet fornøjelse.. Men om jeg kunne have forbedret min teknik, og der ved lavet bedre skud ved jeg ikke.
    Men jeg droppede den hurtigt og købte min Miss Silvia. Som jeg er super glad for..

    Men man kan sige at hvis alternativet er ikke og få en espresso maskine. Og de 299 som den koster ikke vil gøre at du skal spare et andet sted..
    så var det måske værd og prøve. det er jo ikke en herregård..
    Og måske du kan få det til og due..

    Om ikke andet så kan den da steame mælk til latte og cappucino.
    Hilsen Johnny

    Faema Legend S1
    Faema MD3000 Touch
    Mahlkoenig Vario
    Jura Ena 9 OneTouch

    Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

    Comment

    • MoBak
      Administrator
      • May 2007
      • 3610

      #3
      Re:Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

      Hej og velkommen...

      Det er da et godt tilbud, men om den kan lave en rimelig espresso ved jeg ikke. Je gkan se at den har dét man på engelsk kalder pressurised portafilter (bryghåndtag). Jeg ved ikke, hvad det hedder på dansk, men formålet er, at det på én eller anden måde fremstiller \"falsk\" crema i brygprocessen. Hvis du læser diverse forums, kan du finde masser af tråde om folk der vil vide hvordan de fjerner dette \"pressurised\" fra deres portafilter. Det er åbenbart ikke toppen at have dét.

      Generelt vil jeg sige, at uanset hvilken maskine du har - om det er denne eller en HX til 10K - vil du ikke få et godt resultat uden en ordentlig kværn og friske bønner. Hvis du kan spare 1300 kr. sammen, tror jeg faktisk du vil være bedre tilfreds med at købe en kværn som denne Inox espressokværn og bruge den sammen med friskristede bønner og din mokkakande.
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

      La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter


      1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

      Comment

      • ostehamster
        Grøn bønne
        • Sep 2007
        • 11

        #4
        Re:Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

        Hej, og mange tak Det går godt nok stærkt her, lækkert...

        Journey > Jeg synes netop at mokkakande og mælkeskummer setuppet giver en \"blandet fornøjelse\". Det skyldes nok to ting, dels at skummet ikke bliver som når man køber en god cappucino på en cafe.

        Dels synes jeg mokkakanden hakker og sprøjter en gang imellem, men det er måske nok lige så meget teknik, kvalitet af kaffen osv.

        MoBak > Lige pt. køber jeg kaffe hos Kontra coffee på Østerbro, eller en bøtte Lavazza. Burde det ikke være kværnet som det skal være?

        Hvis jeg nu vælge mokkakande og en ordentlig kværn, hvordan får man så lavet en ordentlig skum, uden at have en \"dampdysse\".

        Comment

        • ChrZacho
          Master Brewer
          • May 2007
          • 1580

          #5
          Re:Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

          Enig med MoBak ... du kender vel osse de skumme kander der er de er såmend ok,
          sammen med moccakande får du en habil cappuchino/latte.



          Kan osse anbefale denne kværn ... hvis man nu skal nøjes, dur dog ikke til espressomaskiner.
          Administrator på EspressoBar
          Nuova Simonelli Appia 1.GR.
          Mazzer Kony Electronic

          Comment

          • ChrZacho
            Master Brewer
            • May 2007
            • 1580

            #6
            Re:Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

            Så .... nede i støvlelandet ... en moccakande med dampdyse på ... ved ikke hvor god den var.
            Administrator på EspressoBar
            Nuova Simonelli Appia 1.GR.
            Mazzer Kony Electronic

            Comment

            • ChrZacho
              Master Brewer
              • May 2007
              • 1580

              #7
              Re:Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

              Men på den anden side ... 299 ... du kan vel altid sælge den for det igen .. hvis normal pris er 1500
              Administrator på EspressoBar
              Nuova Simonelli Appia 1.GR.
              Mazzer Kony Electronic

              Comment

              • MoBak
                Administrator
                • May 2007
                • 3610

                #8
                Re:Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

                ostehamster wrote:
                MoBak > Lige pt. køber jeg kaffe hos Kontra coffee på Østerbro, eller en bøtte Lavazza. Burde det ikke være kværnet som det skal være?

                Hvis jeg nu vælge mokkakande og en ordentlig kværn, hvordan får man så lavet en ordentlig skum, uden at have en \"dampdysse\".
                Hej igen.

                Spørger du de mest fanatiske entusiaster vil de sige, at dine malede bønner er \"stalede\" (blevet flade? Det er lidt et problem, når man lærer alle sine udtryk fra amerikanske sites :dry få min. efter de er kværnede. Derfor vil du ikke opnå en rigtig god kvalitet med bønner, som du køber formalede. De vil ikke kunne lave crema, med mindre de indeholder en alt for stor del robusta bønner

                Som Journey skriver kan manskinen om ikke andet bruges til at steame, så pengene vil sikkert ikke være helt spildt. Så du kan også vælge at springe ud i det - men gør dig selv den tjeneste, at begynde at spare sammen til en kværn. Det er dér, du vil opleve den helt store forskel! Uanset hvilken metode du bruger til at brygge din kaffe.
                Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter


                1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                Comment

                • ostehamster
                  Grøn bønne
                  • Sep 2007
                  • 11

                  #9
                  Re:Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

                  ChrZacho wrote:
                  Enig med MoBak ... du kender vel osse de skumme kander der er de er såmend ok,
                  sammen med moccakande får du en habil cappuchino/latte.

                  http://www.kaffemekka.dk/default.asp...s&Item=245
                  Kunne være man skulle kigge på sådan en fætter

                  Comment

                  • ostehamster
                    Grøn bønne
                    • Sep 2007
                    • 11

                    #10
                    Re:Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

                    MoBak wrote:
                    Som Journey skriver kan manskinen om ikke andet bruges til at steame, så pengene vil sikkert ikke være helt spildt. Så du kan også vælge at springe ud i det - men gør dig selv den tjeneste, at begynde at spare sammen til en kværn. Det er dér, du vil opleve den helt store forskel! Uanset hvilken metode du bruger til at brygge din kaffe.
                    Er færdig med at læse om 1½ år, og den første månedsløn ryger efter kaffeudstyr, så jeg kan få brygget noget godt

                    Comment

                    • ChrZacho
                      Master Brewer
                      • May 2007
                      • 1580

                      #11
                      Re:Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

                      ostehamster wrote:
                      ChrZacho wrote:
                      Enig med MoBak ... du kender vel osse de skumme kander der er de er såmend ok,
                      sammen med moccakande får du en habil cappuchino/latte.

                      http://www.kaffemekka.dk/default.asp...s&Item=245
                      Kunne være man skulle kigge på sådan en fætter
                      Det er ok ... men glem alt om latteart ... mælkeskummet blir ligesom i de bedste (læs: mindst dårlige) kaffe automater ... men smagen er lige så god ... men så kan man tilgengæld få meget skum på få sekunder ....
                      Administrator på EspressoBar
                      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                      Mazzer Kony Electronic

                      Comment

                      • MoBak
                        Administrator
                        • May 2007
                        • 3610

                        #12
                        Re:Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

                        Jeg er da lidt nysgerrig efter, om du købte maskinen? Og i så fald hvordan resultaterne med den blev?
                        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                        La Marzocco GS/3
                        Baratza Forté
                        Bestmax filter


                        1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                        Comment

                        • ostehamster
                          Grøn bønne
                          • Sep 2007
                          • 11

                          #13
                          Re:Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

                          MoBak wrote:
                          Jeg er da lidt nysgerrig efter, om du købte maskinen? Og i så fald hvordan resultaterne med den blev?
                          Har lige haft lidt travlt, men status er at alt er udsolgt, så problemet løste sig selv

                          Jeg var i Punkt1 Lyngby mandag klokken 15:00, og der var der ingen tilbage på Sjælland, og de fik ikke flere.

                          Såå, jeg må tage lidt mere arbejde, så jeg kan få en \"ægte\" maskine. Men jeg vil gerne takke for alle inputs.

                          Comment

                          Working...
                          X