Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ostehamster
    Grøn bønne
    • Sep 2007
    • 11

    Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

    Hej

    I næste uge har punkt1 en Saeco Armonia Easy på tilbud til 299, normal pris 1499. Jeg vil hører om der er nogle her der kender den, og om den er noget værd?

    Da jeg er studerende, har jeg ikke råd til at kaste flere tusinder efter en maskine (omend jeg gerne ville). Derfor har jeg pt. en mokkakande, men tænkte at selv en relativt billig maskin vil lave bedre espresso, samt jeg vil få mulighed for at skumme mælken rigtigt.

    Er dette en helt forkert antagelse, eller vil jeg få noget ud af at bruge 300 på den maskine?


    Gode hilsner - og på forhånd tak
    Christoffer
  • Journey
    Espresso
    • May 2007
    • 502

    #2
    Re:Saeco Armonia Easy - er den noget værd?

    Hej.. Og velkommen til

    Ja jeg skal ikke gøre mig klog på Saeco Armonia Easy. Da jeg ikke kender den..

    Men som udgangspunkt vil jeg sige nej.. Den kan ikke brygge god espresso.. Desværre..
    Problemet med de billige maskiner er at de ofte ikke kan holde trykket og temperaturen under hele skuddet..
    Og det er meget vigtigt..

    Men jeg startede selv på en maskine til 250 kr fra Kvikly sat ned fra 799..
    Men på det tidspunkt var jeg helt grøn i espresso og havde heller ikke en kværn. Så jeg brugte cellini espresso.
    Det blev som regle en noget blandet fornøjelse.. Men om jeg kunne have forbedret min teknik, og der ved lavet bedre skud ved jeg ikke.
    Men jeg droppede den hurtigt og købte min Miss Silvia. Som jeg er super glad for..

    Men man kan sige at hvis alternativet er ikke og få en espresso maskine. Og de 299 som den koster ikke vil gøre at du skal spare et andet sted..
    så var det måske værd og prøve. det er jo ikke en herregård..
    Og måske du kan få det til og due..

    Om ikke andet så kan den da steame mælk til latte og cappucino.