Så strøg forsiden igen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hobzon
    Coffeeholic
    • Dec 2007
    • 1426

    Så strøg forsiden igen...

    SUK....

    Forsiden kan igen ikke vises i 1024 pixels bredde. Efter historien om DM i hjemmebasrista er lagt på forsiden, gled præsentationen a kaffeklubben ned i første spalte, og her er grafikken venstrejusteret, hvilket betyder at siden bliver bredere end 1024 pixels.

    Kunne man respektfuldt anmode om at dette blev rettet?
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

    La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario


    Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)
  • MoBak
    Administrator
    • May 2007
    • 3610

    #2
    Re:Så strøg forsiden igen...

    Hobzon wrote:
    Kunne man respektfuldt anmode om at dette blev rettet?
    Se jeg holdt mit løfte fra sidst. Jeg kunne ikke love, at det ikke ville ske igen

    Der er nu rettet. Beklager ulejligheden
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

    La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter


    1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

    Comment

    • Hobzon
      Coffeeholic
      • Dec 2007
      • 1426

      #3
      Re:Så strøg forsiden igen...

      Yeps - jeg ved i hader at jeg gør opmærksom på det, men IGEN IGEN kan forsiden ikke læses i 1024 pixels bredde uden at skulle scrolle vandret :-(
      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
      Østerbro

      La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario


      Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

      Comment

      • MoBak
        Administrator
        • May 2007
        • 3610

        #4
        Re:Så strøg forsiden igen...

        Hobzon wrote:
        Yeps - jeg ved i hader at jeg gør opmærksom på det, men IGEN IGEN kan forsiden ikke læses i 1024 pixels bredde uden at skulle scrolle vandret :-(
        Jeg ved det godt. Jeg kan desværre ikke gøre noget ved det lige nu, da Søren låser den artikel, som er skyld i det. Han er på ferie med stærkt begrænset adgang til nettet. Jeg skal nok fikse det ved lejlighed
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

        La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter


        1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

        Comment

        • Hobzon
          Coffeeholic
          • Dec 2007
          • 1426

          #5
          Re:Så strøg forsiden igen...

          Administration -> Tools/Værktøj -> Global checkin/Global Indtjekning...

          Med mindre han sidder og arbejder på artiklen på sin computer lige nu, så kan du lukke artiklen, så du kan komme til at rette den, på denne måde.
          Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
          Østerbro

          La Marzocco GS3
          Mahlkönig K30 Vario


          Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

          Comment

          • Hobzon
            Coffeeholic
            • Dec 2007
            • 1426

            #6
            Re:Så strøg forsiden igen...

            Stadig en anelse for bred... man skal op på 1075 pixels bredde for at få det hele med på forsiden. Billedet skal gøres mindre, hvis det skal løses.

            Jeg ved, i sikkert er trætte over at høre mig \"kagle\" op om dette, men det irriterer mig, jeg skal tvinges til at ændre størrelsen på min browser, bare for at kunne være med her på espressobar.
            Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
            Østerbro

            La Marzocco GS3
            Mahlkönig K30 Vario


            Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

            Comment

            • Hobzon
              Coffeeholic
              • Dec 2007
              • 1426

              #7
              Re:Så strøg forsiden igen...

              Kan jeg få et klart svar?

              Er det administratorernes holdning, at espressobar.dk IKKE skal kunne ses i sin fulde bredde med en browser der er 1024 pixels bred?

              Nu er det snart 2 uger siden jeg gjorde opmærksom på problemet, så gik der et par dage, hvorefter det blev justeret til det bedre, men stadig ikke nok, og nu har det så været sådan i 11 dage.

              Hvis administratorerne bag espressobar.dk ikke VIL rette siden til, så den passer med 1024 pixels bredde, kan man så ikke bare udmelde dette? Det andet er lidt til grin!
              Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
              Østerbro

              La Marzocco GS3
              Mahlkönig K30 Vario


              Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

              Comment

              • el jefe
                Mellemristet
                • Oct 2008
                • 251

                #8
                Re:Så strøg forsiden igen...

                Er det MEGET vigtigt at have siden i 1024 i bredden ? Jeg forstår ikke helt hvorfor....
                Mazzer Mini E mod. B
                Mahlkönig K30
                Izzo Alex Duetto II
                Behmor 1600
                Torr Classic Tamper Grenadill

                Comment

                • Hobzon
                  Coffeeholic
                  • Dec 2007
                  • 1426

                  #9
                  Re:Så strøg forsiden igen...

                  Det er vigtigt af flere grunde:

                  [ul][li]Der er stadig mange \"derude\", der sidder på skærme der kun er 1024 pixels brede.[/li][li]Det er en god designstrategi, at tekstlinjer ikke er for brede (hvorfor skulle man ellers have spalter i avisen) Hvis man designer sin side til 1280 pixels bredde eller mere, bliver den vanskelig at læse.[/li][li]Hvis man som jeg har en skærm der er 1920 pixels i bredden, så bliver siden ganske enkelt uoverskuelig, hvis man kører med sin browser i fuld bredde. Da alle andre sider (stort set) er opbygget til at kunne vises i 1024 pixels bredde, så er det irriterende at skulle scrolle vandret for at kunne se forsiden på espresobar.dk
                  [/li][/ul]

                  Ja - jeg er perfid - jeg ved det godt... men jeg har en del erfaring omkring design af hjemmesider. Det er IKKE uden grund at ALLE de store hjemmesider (DR, TV2, CNN, ja find selv på flere), ALLE er designet med henblik på at kunne ses i 1024 pixels bredde. CNN forsøgte sig i en periode med et design der var rettet mod 1280 pixels bredde... I løbet af en måned droppede deres sidevisninger med 10%.

                  Er det \"livsvigtigt\" - bestemt ikke. Men ledelsen på espressobar.dk har tidligere givet udtryk for at siden er designet til at kunne ses med 1024 pixels skærmopløsning, og jeg spørger bare om de har tænkt sig at leve op til denne målsætning. De gider tilsyneladende ikke selv kontrollere det, når de lægger en ny historie på forsiden, og anser det tilsyneladende ikke for ret vigtigt. Nu er det deres side, og derfor dem selv der afgører hvordan den skal se ud.

                  Personligt - gider jeg ikke bruge tid på hjemmesider, der er for besværlige at bruge, og for mig er det besværligt, når jeg skal scrolle vandret for at kunne læse klummen med \"Seneste i forum\" på forsiden.
                  Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                  Østerbro

                  La Marzocco GS3
                  Mahlkönig K30 Vario


                  Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

                  Comment

                  • Søren Wolder
                    Administrator
                    • May 2007
                    • 613

                    #10
                    Re:Så strøg forsiden igen...

                    Hobzon wrote:
                    Kan jeg få et klart svar?

                    Er det administratorernes holdning, at espressobar.dk IKKE skal kunne ses i sin fulde bredde med en browser der er 1024 pixels bred?

                    Nu er det snart 2 uger siden jeg gjorde opmærksom på problemet, så gik der et par dage, hvorefter det blev justeret til det bedre, men stadig ikke nok, og nu har det så været sådan i 11 dage.

                    Hvis administratorerne bag espressobar.dk ikke VIL rette siden til, så den passer med 1024 pixels bredde, kan man så ikke bare udmelde dette? Det andet er lidt til grin!
                    Hobzon, det er meningen siden skal kunne ses i sin fulde bredde med en browser der er 1024 pixels bred.

                    Nogen gange smutter det - beklager, men sådan er det desværre med den template vi arbejder med p.t. Vi arbejder med andre ting, som gerne skulle gøre EspressoBar endnu bedre, men ting tager desværre lidt tid. Men det vi arbejder med, vil løse alle problemerne....

                    Jeg kan ikke love, at forsiden ikke smutter igen, men vi prøver at undgå det.
                    Administrator på EspressoBar

                    Black coffee rules...

                    Comment

                    • Hobzon
                      Coffeeholic
                      • Dec 2007
                      • 1426

                      #11
                      Re:Så strøg forsiden igen...

                      Tak Søren. Den er på plads igen, hvilket er en nydelse :-) Og rart at få bekræftet at, det er jeres hensigt at fastholde \"complience\" med de alment accepterede \"standarder\" ;-)

                      Smutter den igen, skal jeg nok give lyd.
                      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                      Østerbro

                      La Marzocco GS3
                      Mahlkönig K30 Vario


                      Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

                      Comment

                      • Hobzon
                        Coffeeholic
                        • Dec 2007
                        • 1426

                        #12
                        Re:Så strøg forsiden igen...

                        Så strøg forsiden igen... igen....

                        Forsiden kan igen ikke vises i 1024 pixels bredde.

                        Jeg tror måske det skyldes at i har valgt at gøre shoutboxen bredere.
                        Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                        Østerbro

                        La Marzocco GS3
                        Mahlkönig K30 Vario


                        Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

                        Comment

                        • Hobzon
                          Coffeeholic
                          • Dec 2007
                          • 1426

                          #13
                          Re:Så strøg forsiden igen...

                          Måske en opdatering til shoutboxen er tiltrængt, så en bruger der skriver \"speciallægepraksisplanlægningsstabiliseringsperi ode\" ikke kan få lov at vælte hele forsiden og layout på espressobar.dk?
                          Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                          Østerbro

                          La Marzocco GS3
                          Mahlkönig K30 Vario


                          Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

                          Comment

                          • Søren Wolder
                            Administrator
                            • May 2007
                            • 613

                            #14
                            Re:Så strøg forsiden igen...

                            Hobzon wrote:
                            Måske en opdatering til shoutboxen er tiltrængt, så en bruger der skriver \"speciallægepraksisplanlægningsstabiliseringsperi ode\" ikke kan få lov at vælte hele forsiden og layout på espressobar.dk?
                            Forsiden er rettet til igen.

                            Det varer ikke så længe, så skulle vi være helt ude over problemet
                            Administrator på EspressoBar

                            Black coffee rules...

                            Comment

                            • Hobzon
                              Coffeeholic
                              • Dec 2007
                              • 1426

                              #15
                              Re:Så strøg forsiden igen...

                              Så er forsiden smuttet igen, igen, igen, igen...

                              Søren Wolder wrote (1 Year, 4 Months ago):
                              Det varer ikke så længe, så skulle vi være helt ude over problemet
                              Nu findes der ganske vist ikke en fast definition for \"ikke så længe\", men jeg ville have gættet på det var mindre end et år og fire måneder ;-)
                              Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                              Østerbro

                              La Marzocco GS3
                              Mahlkönig K30 Vario


                              Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

                              Comment

                              Working...
                              X