track bikes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPO
    Coffeeholic
    • Oct 2007
    • 1151

    track bikes

    Jeg havde for et stykke tid siden en snak med Jacob om muligheden for at få fat på en old school bane racer, det var desværre ikke muligt af få finger i en gammel italierne
    Istedet fik jeg finger i en stenet tysker som gerne ville bygge en titanium låge til mig :woohoo: , den er nu lang om længe færdig og så tænke jeg at jeg lige ville simde et billed af den til Jacob og andre som evt kunne værre interesseret



    PS ja kop holderen er også i titanium og den er svejset direkte på styret!!
    Michael EPO Rasmussen

    Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
  • Hobzon
    Coffeeholic
    • Dec 2007
    • 1426

    #2
    Re:track bikes

    En kopholder til kaffe - svejset direkte på styret - det er sgu go\' stil EPO :-)
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

    La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario


    Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

    Comment

    • EPO
      Coffeeholic
      • Oct 2007
      • 1151

      #3
      Re:track bikes

      Når man skal køre 20-25 km om morgene så er 0,5 liter sigri på styret sku nødvendigt B)
      Michael EPO Rasmussen

      Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

      Comment

      • MoBak
        Administrator
        • May 2007
        • 3610

        #4
        Re:track bikes

        EPO wrote:
        Jeg havde for et stykke tid siden en snak med Jacob om muligheden for at få fat på en old school bane racer, det var desværre ikke muligt af få finger i en gammel italierne
        Istedet fik jeg finger i en stenet tysker som gerne ville bygge en titanium låge til mig :woohoo: , den er nu lang om længe færdig og så tænke jeg at jeg lige ville simde et billed af den til Jacob og andre som evt kunne værre interesseret



        PS ja kop holderen er også i titanium og den er svejset direkte på styret!!
        Den er sgu cool. Tillykke med den. Det giver et rigtig fedt udtryk med det let buede rør mellem krank og frempind (det hedder det ikke, men kan ikke lige huske hvad røret, som frempinden sidder i, hedder? Og jeg er gammel cykelhandler :blush: )

        Og det radialopspændte forhjul er også lige i øjet

        Sidder baghjulet ikke sindsygt tæt på stellet lige over kranken?
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

        La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter


        1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

        Comment

        • EPO
          Coffeeholic
          • Oct 2007
          • 1151

          #5
          Re:track bikes

          MoBak wrote:Den er sgu cool. Tillykke med den. Det giver et rigtig fedt udtryk med det let buede rør mellem krank og frempind (det hedder det ikke, men kan ikke lige huske hvad røret, som frempinden sidder i, hedder? Og jeg er gammel cykelhandler :blush: )

          Og det radialopspændte forhjul er også lige i øjet

          Sidder baghjulet ikke sindsygt tæt på stellet lige over kranken?[/quote]

          tak for de rosende ord MoBak
          Røret som frempinden sidder på hedder kronrøret med det rør som er buet hedder på dansk skrårøret.
          Med hensyn til baghjulet, så har du fuldstændig ret det er meget tæt på stellet men det er det der gør den sjov og køre på
          Michael EPO Rasmussen

          Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

          Comment

          • OleMar.
            Mellemristet
            • Mar 2008
            • 162

            #6
            Re:track bikes

            Tillykke med \"maskinen\".
            Er den med fastnav eller alm. fodbremse?
            Mvh. Ole


            Expobar Leva Dual Boiler - Macap M4D - TORR tamper - Gene Café

            Comment

            • EPO
              Coffeeholic
              • Oct 2007
              • 1151

              #7
              Re:track bikes

              OleMar. wrote:
              Tillykke med \"maskinen\".
              Er den med fastnav eller alm. fodbremse?
              fastnav, den er lavet så den minder mest mulig om min gamle orange 70\'er colnago pista, bare med et lidt mere moderne look
              Michael EPO Rasmussen

              Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

              Comment

              • MoBak
                Administrator
                • May 2007
                • 3610

                #8
                Re:track bikes

                EPO wrote:
                OleMar. wrote:
                Tillykke med \"maskinen\".
                Er den med fastnav eller alm. fodbremse?
                fastnav, den er lavet så den minder mest mulig om min gamle orange 70\'er colnago pista, bare med et lidt mere moderne look
                Jeg synes da ikke jeg kan se nogen håndbremse?!!? :woohoo: :woohoo:

                Kræver det ikke rimelig gode ben (og stærke knæ) at lave en katastrofeopbremsning på sådan en cykel med fast nav og ingen håndbremser? I øvrigt er der vist en lov om at en cykel skal have to bremser :$
                Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter


                1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                Comment

                • EPO
                  Coffeeholic
                  • Oct 2007
                  • 1151

                  #9
                  Re:track bikes

                  MoBak wrote:
                  EPO wrote:
                  OleMar. wrote:
                  Tillykke med \"maskinen\".
                  Er den med fastnav eller alm. fodbremse?
                  fastnav, den er lavet så den minder mest mulig om min gamle orange 70\'er colnago pista, bare med et lidt mere moderne look
                  Jeg synes da ikke jeg kan se nogen håndbremse?!!? :woohoo: :woohoo:

                  Kræver det ikke rimelig gode ben (og stærke knæ) at lave en katastrofeopbremsning på sådan en cykel med fast nav og ingen håndbremser? I øvrigt er der vist en lov om at en cykel skal have to bremser :$
                  jo det kræver en hvis ben styrke og stærke knæ at køre uden bremse og med fast nav. Ben styrken går det okay med men da jeg ikke har alt for gode knæ køre jeg altid med knæskinder på inch: :blush:
                  Og jo jeg tro du har ret i at loven siger at man skal ha\' bremse på men det har jeg glemt :whistle:
                  Det er vist også noget med at man skal ha\' en lås på .... det har jeg vist også glemt :P
                  Michael EPO Rasmussen

                  Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                  Comment

                  • Jacob
                    Master Brewer
                    • Feb 2008
                    • 1600

                    #10
                    Re:track bikes

                    OK - jeg troede det var en ren bane-ting du havde gang i, men styret fortæller jo en anden historie

                    Den er rigtig flot B)
                    Jeg kan godt lide de sorte fælge der giver den en slags vintage look og fravalget af de ellers så moderne 80\'er farver.

                    Fedt skrårør! Hvad er vinklerne på rammen?

                    Jeg henter mit forhjul i eftermiddag og så mangler jeg bare en \'langsom-bespændnig\' for at være færdig med min. I første omgang har jeg sat fodbremsenav på sådan som jeg havde det i gamle dage (også banecykel), men fastnavet frister - selvom det er svært at lære en gammel hund nye tricks.

                    Comment

                    • nicolai.norrid
                      Mellemristet
                      • Nov 2007
                      • 189

                      #11
                      Re:track bikes

                      Epo den holder max - fantastisk ristretto racer.

                      og som serviceinfo til dem som ikke er helt så cykelhardcore endnu kan man faktisk få noget som ligner

                      Både specialized laver messengerbikes (model langster i forskellige varianter med og uden racerstyr)

                      Felt har bl.a deres curbside.

                      begge fabrikater har et baghjul som kan vendes så man enten kan køre med alm friløb eller fast nav.

                      cyklerne er så monteret med håndbremser - så sikkerheden er lidt mere fornuftig for \"almindelige\" cyklister


                      Felts curbside har iøvrigt specialværktøj monteret på rrammen - en fastnøgle så man kan få hjulet af hvis man punkterer - det er en special felt edition - med flaskeåbner i den anden ende B)


                      Jeg har længe haft kig på en sådan variant da jeg ofte cykler ned ad bakke også 8i så fald den blå med machiattosadel - vægt uden rytter er ca 8,5 kg.

                      link følger her til interesserede - prisniveau er 6K iøvrigt

                      Expobar Brewtus II
                      Macap MC4 stepless
                      Gaggia MDF
                      Heartware Precision
                      Izzo tamper custom made konveks 58,4mm

                      Comment

                      • EPO
                        Coffeeholic
                        • Oct 2007
                        • 1151

                        #12
                        Re:track bikes

                        nicolai.norrid wrote:
                        Epo den holder max - fantastisk ristretto racer.
                        Tak Nicolia, du har lige fundet navnte til min nye fart maskine,
                        ristretto raceren!! :laugh: B)
                        hvis man vil være total harcore, og har penge nok så kan man gå all in på titanium og så ender man med en cykel som ser sådan her ud

                        Den koster en arm og et ben men den er super cool, det er en gammel trænings kamerat der har bygget den... jeg er kun lidt missundelig :blush:
                        Michael EPO Rasmussen

                        Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                        Comment

                        • Jacob
                          Master Brewer
                          • Feb 2008
                          • 1600

                          #13
                          Re:track bikes

                          Uff, jeg endte på 8,7 kilo - men det er så med Brooks saddel (med stålramme) og 900 grams fodbremsenav.
                          - Bare de 8,7K havde været prisen :dry:

                          Hvad vejer titanium og Ristretto Racerne?

                          Til sammenligning vejede den Benotto Ritter forsøgte at generobre timerekorden med i 1973 (eller var det 74) 5450 gram B)

                          Jeg er meget nysgerrig på det med saddel- og kronrørs vinklerne, hvis du kender dem.
                          Jeg skiftede hest midt i vadestedet og i stedet for noget stejlt og let, har jeg fået noget tilbagelænet og gammelt; kronrør 73, saddelrør 75 (havde kronrøret bare været 76-77)!
                          Hvor kuperede er de 20-25km? Hvad kører du med af gearing?


                          Med 6500 kr. på lommen, til en flip med bremser, havde jeg valgt en Schrøder bygget efter mål og lakeret efter ønske

                          Comment

                          • EPO
                            Coffeeholic
                            • Oct 2007
                            • 1151

                            #14
                            Re:track bikes

                            Jacob wrote:
                            Hvad vejer titanium og Ristretto Racerne?
                            Det er super let, jeg har ikke haft den på en præsis vægt endnu men badevægten sige meget tæt på 6,1 kg

                            Jacob wrote:
                            Jeg er meget nysgerrig på det med saddel- og kronrørs vinklerne, hvis du kender dem.
                            Jeg skiftede hest midt i vadestedet og i stedet for noget stejlt og let, har jeg fået noget tilbagelænet og gammelt; kronrør 73, saddelrør 75 (havde kronrøret bare været 76-77)!
                            Det er stejl uden at være tåbelig stejl sadelrøret er såvid jeg husker 76,5 og kronrøret er 76

                            Jacob wrote:
                            Hvor kuperede er de 20-25km? Hvad kører du med af gearing?
                            Turen går fra Skanderborg til Århus, så der er da et par små bump på vejen men ikke noget vild og voldsomt. Jeg køre lige nu 47 17 gearing men jeg er ikke sikker på at det er den endelige gearing
                            Michael EPO Rasmussen

                            Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

                            Comment

                            • Skurken
                              Master Brewer
                              • Jun 2008
                              • 1985

                              #15
                              Re:track bikes

                              Hold da op, så blev nørde faktoren lige hævet et par takker. Man troede det ikke muligt på et site som dette

                              Godt nok en lækker cykel dog, det ligger fast!
                              Mvh. Anders


                              Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

                              Comment

                              Working...
                              X