TCC espressoblend ændret igen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MoBak
    Administrator
    • May 2007
    • 3610

    TCC espressoblend ændret igen?

    Nu kan jeg ikke helt følge med mere...

    Først kom TCC med en espressoblend bestående af:

    Daterra Sweet Collection, Brasilien
    Finca Vista Hermosa, Guatemala
    Ilily Deratu - Harar, Etiopien

    Så skiftede de Ilily\'en ud med Yirgacheffe, så blenden så således ud:

    Daterra Sweet Collection, Brasilien
    Finca Vista Hermosa, Guatemala
    Adado, Yirgacheffe, Ethiopia

    Så løb de tør for Adado\'en og vendte tilbage til den gamle blend, men nu er den ændret til bare at bestå af:

    Daterra Sweet Collection, Brasilien
    Finca Vista Hermosa, Guatemala

    Sikkert fordi de nu også er løbet tør for Ilily\'en?

    Er dette mon den fremtidige blend eller er dette en nødløsning til der kommer en ny? Nogen der har været forbi for nylig og ved noget om dette? Ellers håber jeg at én af TCC gutterne lige falder over denne tråd og kan oplyse os lidt om, hvad vi kan forvente
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

    La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter


    1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser
  • Jacob
    Master Brewer
    • Feb 2008
    • 1600

    #2
    Re:TCC espressoblend ændret igen?

    Jeg fik det indtryk at det var en midlertidig løsning - men i min mund en udemærket en af slagsen.
    Tror man venter på at nogen bønner får udrejsetilladelse?

    Comment

    • EPO
      Coffeeholic
      • Oct 2007
      • 1151

      #3
      Re:TCC espressoblend ændret igen?

      Har enndu ikke haft mulighed for at smage TCC blen mk 3 (men jeg det kan ikke vare længe)
      Men som Jacob skriver så er det nogle f...... Ethiopiske havnearbejdere/tolder/pirater som ikke kan få fingeren ud og få sendt noget kaffe til lille Danmark :angry:
      Michael EPO Rasmussen

      Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

      Comment

      • Skurken
        Master Brewer
        • Jun 2008
        • 1985

        #4
        Re:TCC espressoblend ændret igen?

        Jeg drikker

        Daterra Sweet Collection, Brasilien
        Finca Vista Hermosa, Guatemala

        blenden netop nu. Den er stadig rigtig, rigtig god, men jeg kunne bedre lide blend nummer to.

        Sidst jeg var derinde smagte jeg en ny espressoblend de var ved at teste, fik desværre ikke 100% fat i blandingsforholdet, men den smagte rigtig godt i en cappuccino.
        Mvh. Anders


        Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

        Comment

        • Peter D
          Grøn bønne
          • Nov 2007
          • 44

          #5
          Re:TCC espressoblend ændret igen?

          Vi er meget kede af forvirringen, men også meget glade for opmærksomheden omkring vores espresso!

          Vores mål med TCC espressoblenden er, at den til enhver tid skal være det ypperste vi kan præstere! Vi har det ikke som et mål at holde den ens for altid, men netop at udvikle den i takt med at vi bliver klogere, bedre til at riste og får fat i bedre råbønner! Lige nu er blenden en ren Direct Trade blend af 60% Daterra Sweet Collection og 40% Finca Vista Hermosa, hvilket giver en utrolig ren, blød og fantastisk balanceret espresso (som vi faktisk synes minder om Daterra & Minita espressoen Klaus og jeg udviklede til hans Verdensmesterskab, blot med et par små forskelle som eks. at Finca Vista Hermosa har mere sødme end La Minita). Sødme, renhed og rund fylde er nogle karakteristika som vi altid vil have i vores espresso blend!

          Til november lancerer vi en ny blend som vi har arbejdet på i meget lang tid! Det bliver fortsat Daterra og Finca Vista Hermosa der er grundstammen men vi har fået fat i en helt exceptionel natural YergaCheffe (nogle Aricha Lots fra Idido møllen som jeg besøgte sidste år) som i blenden primært giver en meget bæragtig aroma - mere om den på vores blog senere! Og ja den bønne har taget sin tid at få hjem

          I øvrigt kommer vi sandsynligvis til at holde et lille arrangement når vi har den nye blend helt klar i november, hvor I selvfølgelig vil være meget velkomne (hvis det har interesse vil vi selvføgelig være glade for at måtte sætte en lille notits op om det herinde når tid er?)!
          Peter Dupont
          Ristemester
          Probat L12
          www.coffeecollective.dk

          Bonde-Rister-Barista

          Comment

          • Skurken
            Master Brewer
            • Jun 2008
            • 1985

            #6
            Re:TCC espressoblend ændret igen?

            Så var det nok den blend jeg fik glæden af at smage for en måneds tid siden, det var Linus der serverede den og han nævnte også at det var et bud på en ny blend. I så fald har I helt klart en kunde i mig til den tid, den var super lækker og meget frugtagtig.
            Mvh. Anders


            Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

            Comment

            • JkMa
              Lysristet
              • Aug 2008
              • 91

              #7
              Re:TCC espressoblend ændret igen?

              Peter D wrote:
              I øvrigt kommer vi sandsynligvis til at holde et lille arrangement når vi har den nye blend helt klar i november, hvor I selvfølgelig vil være meget velkomne (hvis det har interesse vil vi selvføgelig være glade for at måtte sætte en lille notits op om det herinde når tid er?)!
              En notits her ville være super Glæder mig til at smage den nye blend :P
              Elektra Microcasa a Leva
              Demoka-Minimoka kværn
              RB 49mm short ball i træ/stål
              MokaMaster fra VEV-Vicano ita.
              Don Pedro-vaacum kaffebrygger (Bodum
              )

              Comment

              • plyngby
                Lysristet
                • Jun 2008
                • 132

                #8
                Re:TCC espressoblend ændret igen?

                Kunne det evt blive en stor notits ? Bare så man ikke misser den
                Sage espressomaskine BES920UK
                Nuova Simonelli Oscar
                Mahlkönig Vario
                Xpressivo Stamper
                Gene Cafe
                Bodum Antigua kværn

                Comment

                • klaus
                  Mørkristet
                  • Oct 2007
                  • 318

                  #9
                  Re:TCC espressoblend ændret igen?

                  plyngby wrote:
                  Kunne det evt blive en stor notits ? Bare så man ikke misser den
                  Vi skal gøre vores bedste!
                  Og måske noget helt nyt...
                  Klaus Thomsen
                  World Barista Champion 2006
                  Kig ind på vores Blog her
                  The Coffee Collective

                  Comment

                  Working...
                  X