Grums ved backflushing.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HenrikP
    Master Brewer
    • Jul 2008
    • 1593

    Grums ved backflushing.

    Hej Alle.

    Jeg har et tilbagevendende \"problem\". Når jeg backflusher (selv om jeg har været grundig med børsten) så er der altid lidt grums i blindfilteret, når jeg har renset i bund, får jeg det væk, men første gang jeg har lavet en espresso, vupti så er der grums igen, også når jeg varmer kopperne, resultere det i en smule grums i bunden. Hvad kan problemet være? renser en gang om ugen med kemisk backflusk, har skiftet shower filteret ud, uden resultat. Min første tanke var at jeg malet for fint, men tiden passer med den afmålte mængde. oplever andre det samme???

    Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj
  • HenrikP
    Master Brewer
    • Jul 2008
    • 1593

    #2
    Re:Grums ved backflushing.

    Er der virkelig ingen der oplever lidt grums? eller er det bare sådan det skal være? Har fundet ud af at løsningen er at aftage shower filteret og rense det grundigt, men det er jo lidt voldsomt at gøre det hver gang. Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj

    Comment

    • Sonne
      Master Brewer
      • Jul 2007
      • 1641

      #3
      Re:Grums ved backflushing.

      Jeg tror altid der vil være en lille smule grums tilbage. Jeg backflusher med vand efter hver session og det minimerer problemet. Hvor meget grums snakker vi om?
      La Marzocco GS/3 AV
      Mahlkönig K30 Vario
      Mahlkönig Vario Home m/stålknive
      La Pavoni Professional
      Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
      BLOG

      Comment

      • HenrikP
        Master Brewer
        • Jul 2008
        • 1593

        #4
        Re:Grums ved backflushing.

        Hej Sonne. Det er også hvad jeg når frem til.

        Det er ikke voldsomt, men et nok til at det er tydeligt i en kop, når man varmer kopper med flush vand. Jeg køre med børsten samtidig med jeg flusher samt et til to back flush efter hver gang jeg har brygget.

        Det er nok bare fordi der går lidt vel meget nørd i den sidst på aftenen så det er nok helt normalt.

        Hilsen Henrik
        Henrik Palshøj

        Comment

        • Hobzon
          Coffeeholic
          • Dec 2007
          • 1426

          #5
          Re:Grums ved backflushing.

          Jeg oplevede det i højere grad, før jeg stjal en nyindkøbt make-up pensel fra min datter, som jeg bruger til at børste kaffen væk rundt langs kanten på bryghåndtaget og filterkurven.

          Nu er der stadig en smule grums - men det er så lidt at jeg skal anstrenge min gamle øjne lidt for at se det, og så KUN når det er i en hvid kop. Jeg kan ikke se det i glasset.

          Jeg ved at kaffe-agenterne sølger en mere officiel af slagsen, men lad den ikke ligge ovenpå espressomaskinen, for varmen får limen til at give op.
          Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
          Østerbro

          La Marzocco GS3
          Mahlkönig K30 Vario


          Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

          Comment

          Working...
          X