Rense termokande

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stalling
    Grøn bønne
    • Aug 2008
    • 42

    Rense termokande

    Hvad bruger I til rensning af termokander? Jeg synes, uanset hvor meget knofedt jeg lægger for dagen, at jeg ender op med den velkendte kandefims. Jeg bruger ganske almindelig sulfo, kogende vand og børste.
  • Skurken
    Master Brewer
    • Jun 2008
    • 1985

    #2
    Re:Rense termokande

    En tablet til brug i opvaskemaskinen. Kogende vand, plop den i, rør lidt med en ske, lad den stå 10-15 minutter og den er som 100% ny med garanti. Er selv overrasket over hvor effektivt det er.

    Husk selvfølgelig at skylle grundigt bagefter.
    Mvh. Anders


    Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

    Comment

    • Stalling
      Grøn bønne
      • Aug 2008
      • 42

      #3
      Re:Rense termokande

      Afprøvet - og godkendt:-)

      Comment

      • filip
        Stamgæst
        • Mar 2008
        • 761

        #4
        Re:Rense termokande

        så har jeg faktisk et tip, der er endnu nemmere

        kom 2 tsk bagepulver ned i termokanden, og 1 tsk der hvor \"proppen\" sættes i og kaffen hældes ud. (det er ofte der der sidder mest gammel kaffe, selvom der også kan sidde \"flager\" nede i kanden) Hæld kogende vand i og børst let med opvaskebørsten, skyl og nu er termokanden renere end da du købte den :laugh:

        det trick har virket i alle de køkkener jeg har arbejdet i.
        Mazzer Mini Electronic A
        TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
        Gene Café kafferister
        Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
        Mypressi Twist


        \\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

        Comment

        • Bang
          Lysristet
          • Jul 2008
          • 83

          #5
          Re:Rense termokande

          lidt eddike kan også bruges hvis kanden er slemt kalket (ligesom det kan bruges til brusere) ... husk dog at skylle grundigt

          bagepulver og varmt vand er btw også godt til fastbrændt i gryder etc.
          If it weren\\\'t for coffee, I\\\'d have no identifiable personality whatsoever. ~David Letterman

          Comment

          • Brownie
            Stamgæst
            • Jul 2007
            • 765

            #6
            Re:Rense termokande

            Sjovt det lige kom op - jeg rensede vores i dag. Varmt vand og groft salt....den er \'shiny and new\'
            Vibiemme Domobar Inox
            Baratza Sette 270

            ...when the pupil is ready, the teacher will appear...

            Comment

            • Stalling
              Grøn bønne
              • Aug 2008
              • 42

              #7
              Re:Rense termokande

              Er gået i gang med at snavse kander til igen. Der er nogle ting, der skal afprøves...:-)

              Comment

              • Stolze
                Grøn bønne
                • Jun 2008
                • 47

                #8
                Re:Rense termokande

                fjerner det også den smag af gammel kaffe der kan være i en kande der har været anvendt til kaffe!!! Så kanden efterfølgende kan bruges til te vand????? (Jeg undskylder allerede mange gange for at blande noget så...... som te ind på dette forum, men dette måtte være afdelingen hvor det kan gøres!

                kh, Lars
                Lars Winther
                Rancilio Silvia
                Rancilio Rocky SD
                Bumper 58 mm


                Can´t seem to be a good example - must remain a horrible warning instead.

                Comment

                • Roed
                  Administrator
                  • May 2007
                  • 1016

                  #9
                  Re:Rense termokande

                  Stolze wrote:
                  fjerner det også den smag af gammel kaffe der kan være i en kande der har været anvendt til kaffe!!! Så kanden efterfølgende kan bruges til te vand?????
                  Det kan fjerne den lettere klamme smag af the, så mon ikke det også kan dæmpe de fantastiske noter af kaffe :cheer:

                  Ellers virker to tsk Novadan eller lign også fantastisk til at rense termokander med.
                  Administator på espressobar
                  Izzo Alex Duetto
                  Toper Cafemino
                  Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                  Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

                  Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

                  Comment

                  Working...
                  X