Nye kopper + det løse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rattrapante
    Grøn bønne
    • May 2007
    • 25

    Nye kopper + det løse

    Halløj

    Jeg har over længere tid været på jagt efter nye espresso og cappuccino kopper.

    Jeg har været omkring flere forskellige typer og fabrikater.
    Til sidst i opløbet var der de kopper som Lavazza og Illy bruger, produceret af IPA eller d´Ancap.

    Jeg var på nettet og fandt denne http://www.caffe-milano.de/index.php tyske hjemmeside, han har masser af kopper og andre gode sager, hvis nogle skulle stå og mangle.
    Han har både internet handel og udsalg fra sin café.
    Cafén ejes af Pierre, en meget behagelig fætter.

    Jeg havde sikret mig at de varer jeg ville have var på lager så på vej hjem fra sommer ferie smuttede jeg lige forbi Gelsenkirchen for at tage min bestilling med hjem og se hvad det var for et sted.
    Cafén ligge i et lille center hvor der er gode delikatesse butikker med en del Italienske varer. Bestemt et besøg værd hvis man er på de kanter.
    Da jeg var på vej hjem fra netop Italien var jeg dog noget chokket over priserne på de italienske varer i Tyskland. Det var bestemt ikke billigt.
    Skulle man have hang til Italienske varer så kan jeg anbefale Ello food i sydhavnen, København. Der er billigere.

    Jeg fik mig et par gode macchiati og en god snak med Pierre.
    Jeg valgte Lavazza collection blu kopperne, både espresso og cappuccino ”de ligger godt mellem fingerne” og har det nødvendige gods.
    Cappuccino kopperne finde i to størrelser.
    Jeg valgte den mindste, jeg bryder mig ikke om for meget mælk;-)

    Jeg fik også lige købt mig nogle espresso skeer og en knockbox, Grindenstein.
    Den har en passende størrelse og let at rengøre.
    Jeg har ikke haft knockbox før. Først når man får en finder man ud af hvor meget man i virkeligheden har manglet den.

    Check siden ud…
  • plyngby
    Lysristet
    • Jun 2008
    • 132

    #2
    Re:Nye kopper + det løse

    Rattrapante wrote:
    Jeg har ikke haft knockbox før. Først når man får en finder man ud af hvor meget man i virkeligheden har manglet den.

    Check siden ud…
    Ved godt jeg mangler en knockbox... det har konen fortalt mig ved flere lejligheder, når der har været kaffe sprøjt ved skraldespanden :P
    Sage espressomaskine BES920UK
    Nuova Simonelli Oscar
    Mahlkönig Vario
    Xpressivo Stamper
    Gene Cafe
    Bodum Antigua kværn

    Comment

    • bss
      Mørkristet
      • Jun 2008
      • 314

      #3
      Re:Nye kopper + det løse

      Tak for tippet Det er altid godt at få lidt ny inspiration...

      Mht. knockboxen bruger jeg en gammel brandspand med en plastpose i som skraldespand. Jeg synes den fungerer rigtigt godt, da der er låg til den. Sådan en omgang gammel kaffe kan jo godt lugte lidt
      Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
      Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

      Comment

      Working...
      X