Artikel: Beginners Guide til Espressobrygning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Søren Wolder
    Administrator
    • May 2007
    • 613

    Artikel: Beginners Guide til Espressobrygning

    Du er velkommen til at komme med kommentarer til artiklen Beginners Guide til Espressobrygning, skrevet af Sonne i denne tråd.

    Post edited by: MoBak, at: 2007/07/10 22:12
    Administrator på EspressoBar

    Black coffee rules...
  • MoBak
    Administrator
    • May 2007
    • 3610

    #2
    Re:Artikel: Beginners Guide til Espressobrygning

    Det er en ganske fin artikel til at give et overblik over de ting, det er vigtigt at være opmærksomme på, når man laver espresso. Jeg vil sige, at artiklen kan bruges som en slags checkliste og man kan derfra dykke ned i mange af punkterne og læse massevis af info.

    Sonne linker til et par sider vedr. fordeling af kaffen. Jeg synes også man bør læse denne artikel fra CoffeeGeek vedr. tamping: Tamping Science, Theory and Practice, Part One

    Og endelig er denne artikel Crema også rigtig god til at lære lidt om, hvordan man kan bruge cremaen i sin færdigbryggede espresso til at vurdere kvaliteten af denne.
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

    La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter


    1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

    Comment

    • Sonne
      Master Brewer
      • Jul 2007
      • 1641

      #3
      Re:Artikel: Beginners Guide til Espressobrygning

      Jeg kan se at jeg i punkt 12 mangler en tilføjelse for ikke at forvirre.

      12. Stop brygningen når kaffestrålen lysner. (bør først være efter 20-25 sekunder og skal give ca. 30-35 ml ved en single og 60-65 ml ved en dobbelt filterkurv)
      Sonne
      La Marzocco GS/3 AV
      Mahlkönig K30 Vario
      Mahlkönig Vario Home m/stålknive
      La Pavoni Professional
      Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
      BLOG

      Comment

      • MoBak
        Administrator
        • May 2007
        • 3610

        #4
        Re:Artikel: Beginners Guide til Espressobrygning

        Forresten - mange tak for bidraget.

        Skulle du eller andre have andre ideer til artikler, må I endelig sige til. Både hvis I vil skrive artiklen selv, men også bare hvis I har en idé til et godt emne - så kan det jo være nogle andre har lyst til at kaste sig ud i at skrive det
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

        La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter


        1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

        Comment

        Working...
        X