Oprettelse af kvalitets-kaffebønne lager??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • www.kaffeclausen.dk
    Mellemristet
    • Aug 2014
    • 240

    Oprettelse af kvalitets-kaffebønne lager??

    Hej folkens.

    Jeg overvejer at forsøge at lave et mindre "gode bønner" lager fra f.eks. Nordic approach. Jeg er derfor interesseret i at høre:

    1) hvem der kunne være interesseret i at købe bønner denne vej
    2) hvilke typer bønner I kunne være interesserede i, tænker især hvorfra, eller hvilke smagsnoter
    3) hvor meget de må koste, for at I ville kunne finde på at købe sådanne bønner
    4) Og gerne hvor mange bønner I ca. bruger af grønne bønner enten pr. måned eller år.

    Bare for at få en ide om det er værd at tage kontakt til NA og se, om jeg kan lave aftale med dem. Det skal siges at man skal købe sække af 60-70 kg. pr. sæk og hvis jeg skal have prisen ok ned, så skal jeg gerne kunne være tæt på at fylde pallen. Og fragten er lidt vild, så nødt til at købe mange bønner, hvis det skal kunne betale sig at købe fra dem tror jeg.

    Min tanke er, at jeg vil lave et lager af disse "gode" bønner, da de bønner man som oftest kan købe i mindre antal hos forhandlere, er af en ringere kvalitet. Jeg tænkte at ville forsøge at lave et "kvalitetslager" så vi ikke behøver at nøjes, og at vi ikke skal vente til de har et lille parti de bare skal af med når de er ved at være lidt ældre.

    Godt nok er jeg bosiddende i Risskov,Aarhus. Men jeg tænker at det burde være muligt at arrangere noget transport mellem landsdelene hvis det er. Enten via bønneklubberne, eller måske via espressobar.

    På forhånd tak

    Anders
Working...
X