Odense kaffenyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FrannieCPH
    Grøn bønne
    • Sep 2013
    • 15

    Odense kaffenyt

    Hej alle kaffeentusiaster
    Skal et smut forbi Odense og håber at der er godt nyt omkring muligheden for at få en god kop kaffe i byen.
    Er der nogle der har haft en god smagsoplevelse på kaffebar/cafe for nylig?
    Sidste, lidt nedslående info, er af ældre dato.
    Tak for bud
    frannieCPH
  • Jens_Muff
    Master Brewer
    • Sep 2011
    • 2615

    #2
    Jeg er også i Odense og er ualmindelig kaffetørstig.. Hjæælp! :-/
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

    Comment

    • Jens_Muff
      Master Brewer
      • Sep 2011
      • 2615

      #3
      Endte i Cafe Biografen. De har kaffe fra Stellini. Maskinen var en 3-gruppers La Spaziale og Kværnen en K30 ES, så følte mig helt hjemme

      Jeg bestilte en db espresso og en db americano. Jeg var meget kaffetørstig efter besøg hos konens farmor, så den klarede lige skærene til et 02 på 7-trinsskalaen. De mørkristede bønner var okay, virkede det til, men 'håndværket' var enormt sjusket og espressoen løb for hurtigt.

      Jeg er skuffet, hvis det er Odenses bedste kaffested, men det var drikkeligt efter min standard. Jeg ville ikke sende den tilsyneladende travle mand ud i at steame mælk. Der blev ikke kælet for kaffen, men det er vist heller ikke på kaffen fokus ligger på cafe Biografen.
      - La Pavoni
      - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
      - Aillio Bullet R1
      - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

      Comment

      • aspedersen
        Master Brewer
        • Jan 2014
        • 1555

        #4
        Nu køber jeg selv bønner fra Stellini og der er i hvert fald ikke dem der er noget galt med, men nok mere deres barista håndværk der skranter lidt, som du også nævnte. Jeg kan ikke engang huske hvornår jeg selv har været inde i byen til en kop, men mener det var Baresso, hvor jeg nærmest fik det dårligt af en Latté.
        /Anders

        La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
        https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
        https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

        Comment

        • Xiburst
          Master Brewer
          • Feb 2012
          • 1762

          #5
          Ærgerligt jeg ikke så det før :/ lige overfor cafe biografen ligger nelles.. Det er ikke mega godt men markant bedre en cafeen sys jeg.. Til en anden gang måske
          Rocket Giotto
          Casadio Istantaneo
          Gene Café
          Aeropress
          V60

          Comment

          • Jens_Muff
            Master Brewer
            • Sep 2011
            • 2615

            #6
            Øv øv..

            Men så ved vi det til en anden gang. Der lå også en anden på den plads, men der var Illy-bønner.. Kan ikke huske hvad den hed.
            - La Pavoni
            - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
            - Aillio Bullet R1
            - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

            Comment

            • frachlitz
              Stamgæst
              • Jul 2013
              • 936

              #7
              Med Holy Bean i baghaven, må da der også findes et par steder med friskristet kaffe?
              LMWDP #422
              La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
              Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
              Aillio Bulet R1 Pre-order
              BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

              Comment

              • Jens_Muff
                Master Brewer
                • Sep 2011
                • 2615

                #8
                Jeg faldt over en lille butik (mest henvendt til midaldrende kvinder) som bl.a. havde lidt lækkert kaffeudstyr. De solgte Holy Bean-bønner.. Dog ristet for over 3 uger siden.

                Men det var ikke en kaffebar. Bare en fancy 'kop og kande'.

                Måske kan Bo selv fortælle, om han mon sælger til en cafe eller to i Odense?
                - La Pavoni
                - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                - Aillio Bullet R1
                - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                Comment

                • magnifier
                  Lysristet
                  • Oct 2013
                  • 78

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
                  Øv øv..

                  Men så ved vi det til en anden gang. Der lå også en anden på den plads, men der var Illy-bønner.. Kan ikke huske hvad den hed.
                  Tror det er Fredos Coffee du tænker på. Den ligger hvertfald også på Brandts, og han har Illy-bønner. Jeg synes de har OK kaffe - de går hvertfald mere op i det end Café Biografen.

                  Comment

                  • skastdk
                    Mørkristet
                    • Aug 2008
                    • 399

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
                    Jeg faldt over en lille butik (mest henvendt til midaldrende kvinder) som bl.a. havde lidt lækkert kaffeudstyr. De solgte Holy Bean-bønner.. Dog ristet for over 3 uger siden.

                    Men det var ikke en kaffebar. Bare en fancy 'kop og kande'.

                    Måske kan Bo selv fortælle, om han mon sælger til en cafe eller to i Odense?


                    Jo vi sælger gennem The Food stall på Odense Banegårds center, samt i diverse specialforretninger i Odense. Og ja på hele Fyn
                    Jeg syntes bestemt at 3 uger fra ristedato er en OK tid for kaffebønner i en specialbutik, ellers kan man altid komme ud til os i risteriet eller bestille på nettet

                    Der er flere gode projekter i gang, men de kommer stille og roligt i takt med kaffestederne for øjnene op for bedre kvaliteter
                    SCAE certificeret kafferister & medejer af:
                    https://holybean.dk Holy Bean coffeeroasters
                    Cederfeldsgade 18A
                    5560 Aarup (Fyn)

                    Comment

                    • Kleen™
                      Espresso
                      • Jan 2009
                      • 511

                      #11
                      1'st World problems!


                      - how utterly resourceful?!
                      Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
                      Mario: Mahlkönig Vario, the Third
                      Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
                      Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

                      Comment

                      • Jens_Muff
                        Master Brewer
                        • Sep 2011
                        • 2615

                        #12
                        Oprindeligt indsendt af skastdk Se indlæg
                        Jo vi sælger gennem The Food stall på Odense Banegårds center, samt i diverse specialforretninger i Odense. Og ja på hele Fyn
                        Jeg syntes bestemt at 3 uger fra ristedato er en OK tid for kaffebønner i en specialbutik, ellers kan man altid komme ud til os i risteriet eller bestille på nettet

                        Der er flere gode projekter i gang, men de kommer stille og roligt i takt med kaffestederne for øjnene op for bedre kvaliteter
                        Det skulle heller ikke forståes som egentlig kritik. Det er helt forståeligt, når de næppe langer kilovis over disken om dagen.

                        Bare en konstatering af, at det ikke lige er der jeg køber stort ind.
                        - La Pavoni
                        - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                        - Aillio Bullet R1
                        - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                        Comment

                        • Kaffe T
                          Master Brewer
                          • Nov 2013
                          • 2263

                          #13
                          Apropos Holy Bean .... Man plejer ikk at ku købe deres kaffe i København, vel ?

                          Jeg så deres kaffe idag hos en udendørs bod ved Torvehallerne:

                          Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	74,3 KB
ID:	226683
                          Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                          Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                          ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                          Comment

                          • nceske
                            Grøn bønne
                            • Jun 2016
                            • 30

                            #14
                            Vækker lige en gammel tråd [emoji3]Skal også en tur til Odense, er der nogen opdateringer på kaffebarene?


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            [N.S. Oscar White (ChristianS mod) / OPV / WBC-Steamtip / Restrictors / Antivakuumventil/Dampventil-/håndtag fra Nuova Simonelli Appia]
                            [Quamar M80E]
                            [Brewista Smart Scale]

                            Comment

                            • LM17
                              Mellemristet
                              • Aug 2014
                              • 151

                              #15
                              Der sker desværre ikke meget på kaffefronten i Odense. Der ligger et lille sted som hedder Kafferisteriet nede omkring Munke Mose, hvor de rister selv. De er desværre blevet smidt ud af bygningerne og lukker inden længe. Måske du kan nå det alt efter hvornår du skal afsted?
                              Derudover er der åbnet en hyggelig brætspilsbar, hvor de har bønner fra Holy Bean. Både kaffen og ikke mindst kombinationen med et brætspil imens kan anbefales!
                              Alternativet er cafeer som Joe & the Juice eller Nelle's.
                              ECM Synchronika og Niche Zero.

                              Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

                              Comment

                              Working...
                              X