Pimp en DB KitchenAid,,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Husfar
    Stamgæst
    • Apr 2012
    • 769

    Pimp en DB KitchenAid,,

    Forslag til et sideløbende projekt med Kristians Oscar. Modificer en overset DB maskine..



    Måske: En form for coating af de bitre alukedler og en opdatering af bryg-opv, PID-temp og alt hvad der kan tænkes.

    Desværre brygger den pt kun eXpresso, men måske den kunne arte sig med den rigtige indsats?
    Fluid-o-tech og vægtstang
  • DanielL
    Mellemristet
    • Feb 2014
    • 222

    #2
    Har på et tidspunkt overvejet det, største minus er dog størrelsen af boilerne, boilerne er samme størrelse som i en gaggia twin kunne jeg læse mig frem til..

    Edit: Twin har åbenbart thermoblock til steam, hvilket jeg ikke tror kitchenaid har. jeg kan dog ikke finde en størrelse på damp boiler.
    Last edited by DanielL; 27. February 2015, 10:40.

    Comment

    • Husfar
      Stamgæst
      • Apr 2012
      • 769

      #3
      Ret simpel maskine, Gaggia har lavet den med dele fra deres alm sortiment. Og alm kvalitet.



      Boileren er ikke stor, men virker.

      Der skrives om maskinen på gaggia user group. De kalder den KA og proline,,

      gaggiausersgroup.com is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, gaggiausersgroup.com has it all. We hope you find what you are searching for!
      Last edited by Husfar; 27. February 2015, 11:57.
      Fluid-o-tech og vægtstang

      Comment

      • TCE
        Mellemristet
        • Sep 2012
        • 183

        #4
        Ikke just nogen køn maskine - efter min mening. Jeg kunne foreslå at den blev pimpet med en passende papkasse eller sort affaldssæk , så man er fri for at se på den

        Comment

        • ras8000
          Mørkristet
          • May 2010
          • 479

          #5
          Jeg har leget med den. Det er virkelig ikke værd at pimpe den. Det største problem er den meget meget lille steamkedel og så er de indvendige materialer meget ringe.
          Rocket Giotto
          Gaggia Achille
          Mazzer Mini E
          Behmor
          Aeropress
          Skerton med OE mod.

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #6
            Oprindeligt indsendt af ras8000 Se indlæg
            Jeg har leget med den. Det er virkelig ikke værd at pimpe den. Det største problem er den meget meget lille steamkedel og så er de indvendige materialer meget ringe.
            med andre ord klassisk KA
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • Jens_Muff
              Master Brewer
              • Sep 2011
              • 2615

              #7
              Helt vanvittig nypris de har.
              - La Pavoni
              - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
              - Aillio Bullet R1
              - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

              Comment

              • malling
                Master Brewer
                • Apr 2011
                • 4545

                #8
                pjat med dig sølle 8000,- for en maskine der er dårligere end en Silvia
                A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                Comment

                Working...
                X