Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emne: Indstille tryk på ECM Classika?

Mellemristet
    Registreringsdato
    Sep 2012
    Sted
    Ejby (Lejre)
    Ikke alle rider samme dag, man sadler.... I går aftes fik jeg et anfald af overskudsenergi og tog mig sammen til få justeret på OPV'en i min Classika.

Som Kristian skriver, er det nr. 4, der skal justeres på. Jeg drejede den ca 1,5 omgang mod uret for at ramme 9,5 bar. Tryk blev checket med både det indbyggede manometer og et manometer på gruppehovedet.
    Der blev ikke brug for papegøjetang - der kunne skrues med fingrene.

/Thomas

Citer Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
    Nr. 4 vil jeg mene
    De andre er sammenkoblinger.

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Dec 2018
    Jeg har fået mig en Classika og som dig Kristian så er jeg gået igang med at indstille trykket til 9-10 bar istedet for 14 som den viser nu.
    Jeg kan dog ikke skrue med en finger og bliver nød til at bruge værktøj. Men, set på nr 4 på billedet der er der 2 mulighed at skrue på. Nogle som har et fif til hvordan dette gøres uden at skrue på det forkerte?

Citer Oprindeligt indsendt af TCE Se indlæg
    Ikke alle rider samme dag, man sadler.... I går aftes fik jeg et anfald af overskudsenergi og tog mig sammen til få justeret på OPV'en i min Classika.

Som Kristian skriver, er det nr. 4, der skal justeres på. Jeg drejede den ca 1,5 omgang mod uret for at ramme 9,5 bar. Tryk blev checket med både det indbyggede manometer og et manometer på gruppehovedet.
    Der blev ikke brug for papegøjetang - der kunne skrues med fingrene.

/Thomas
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder  

Mellemristet Hegnet's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2017
    Sted
    Risskov
    Citer Oprindeligt indsendt af ChristianNord Se indlæg
    Jeg har fået mig en Classika og som dig Kristian så er jeg gået igang med at indstille trykket til 9-10 bar istedet for 14 som den viser nu.
    Jeg kan dog ikke skrue med en finger og bliver nød til at bruge værktøj. Men, set på nr 4 på billedet der er der 2 mulighed at skrue på. Nogle som har et fif til hvordan dette gøres uden at skrue på det forkerte?
    Afløbet fra OPV, hvor du skal justere, er let genkendeligt ved at benytte en blød slange, dvs ikke beregnet til tryk.
    Det er lidt svært at afgøre på dit foto, men måske taler du om, at der kan sidde en låsemøtrik tættest på “kroppen” af OPVen? Du skal løsne en sådan først, og for at komme ned i tryk, skal slangestudsen derefter skrues væk fra kroppen (mod slangen), så den indvendige fjeder er mindre spændt. Når du er tilfreds, kan du låse indstillingen med møtrikken.
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    MK K22S: Retention-reduced (Bidstrup)
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Dec 2018
    Okay og det er så den (efter jeg har fjernet imod slangen) at jeg kan indstille med fingrene?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Registreringsdato
    Sep 2017
    Sted
    Risskov
    Citer Oprindeligt indsendt af ChristianNord Se indlæg
    Okay og det er så den (efter jeg har fjernet imod slangen) at jeg kan indstille med fingrene?

Jeg tror, at du får brug for et værktøj, f.eks. en fastnøgle.
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Dec 2018
    Jeg er gået igang med dette projekt men kan se at pladsen er ret lille og jeg er nødsaget til at søge hjælp
    Den eneste jeg har kunne skrue på, er den (nr4 på billedet) som sender mig videre ind og der sidder den bløde slange stadig på. Under kan jeg ikke skrue på mere men kun hive slangen af som jeg jo selvfølgelig ikke tør .

Registreringsdato
    Sep 2017
    Sted
    Risskov
    Jeg forstår ikke 100% din beskrivelse, men måske kan du lægge et bedre billede, der viser hele din OPV. Ud fra det tidligere billede kan jeg ikke helt afgøre, om den bløde slange faktisk er spændt fast med en omløber (en møtrik, der holder slangen på plads). I så fald er det ikke denne, der skal justeres. :-) Prøv at søge på billeder af OPV og justering. De ser lidt forskellige ud, men princippet er det samme. Det eneste, der kan ske ved at hive slangen af (mens pumpen _ikke_ kører), er, at der drypper lidt vand ud; det er ikke så farligt.

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •