Side 2 af 207 FørsteFørste 12341252102 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 2068

Emne: Vis os dit kaffesetup...

Administrator MoBak's avatar
    Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Odder

Re:Vis os dit kaffesetup...

Journey wrote:
    Syntes bare lige de passede der..
    ...som hånd i handske! Det er den slags små detaljer, der gør det til et rigtigt kaffesetup
    Administrator på EspressoBar

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jun 2007

Vibiemme Domobar Super Manual med rotationspumpe. Kører for tiden bare fra en tank med en kontraventil og et snavsfilter på slangen. Jeg regner med at flytte indenfor det næste halve år, så jeg venter med det helt store vvs-arbejde til den nye lejlighed.

Mazzer Super Jolly.

Impod Interrogativo stamper.

Og en stor bred base med knockbokse.

Espresso KimH's avatar
    Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Sønderborg

Hold da fast :woohoo: flot setup du har der.

Hvor har du købt Jollyen? Og passer den lille Mazzer Mini hopper på sådan en?

/KimH
    - La Spaziale S1 Dream
    - Bestmax S
    - Ceado E37S
    - Rancilio Rocky SD
    - Hottop B

Master Brewer Sonne's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2007
    Sted
    Herning

Ser godt ud med den Domobar/Super Jolly!
    Fik du solgt La Valentina?
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

Administrator MoBak's avatar
    Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Odder

Vibiemme wrote:
    Super nice maskinpark!!! B)
    Administrator på EspressoBar

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jun 2007

Ja, Valentinaen er netop blevet solgt i dag. Den fyldte godt op på køkkenbordet, så det er rart at der blev lidt mere plads.

Jo, jeg tror også at den lille hopper til Minien passer, men det fungerer fint nok med den store.

Ja, Super Jollyen er ret cool. Og jeg er egentlig godt tilfreds med at den er sort og ikke i alu. Jeg købt den over eBay Tyskland fra en bager, der nedlagde sit bageri. Men DPD smadrede den en del under forsendelsen så han fik erstatning, og jeg fik maskinen gratis. Jeg skulle dog betale forsendelsen, og så skulle der også købes en ny hopper og låg. Det kostede ikke det store hos espresssoxxl.de. Men hele sagen med DPD varede så også 2-3 måneder, med en masse telefonsamtaler til Tyskland med DPD og bageren.

Så, nu er jeg tilbage, hvor jeg startede...med en Vibiemme.

Post edited by: Vibiemme, at: 2007/09/07 22:01

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Sep 2007

Jeg går og lurer på en alex mk.2, men ser nu til min forbavselse at du har bestilt en mk3. Ved du hvori forskellen på de to maskiner ligger, og hvor jeg kan se den???

Administrator
    Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Als

prezzo wrote:
    Jeg går og lurer på en alex mk.2, men ser nu til min forbavselse at du har bestilt en mk3. Ved du hvori forskellen på de to maskiner ligger, og hvor jeg kan se den???
    Skrev jeg virkelig Mk III, jeg mente MK II. :S
    Administator på espressobar
    Izzo Alex Duetto
    Toper Cafemino
    Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
    Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jun 2007

Jeg har sat nye greb på vand og damphanerne. Jeg brød mig ikke rigtig om de originale, en lille smule for små. Så jeg skaffede dem fra Vibiemmes store Replica model. Men monteringshullet på de nye greb var 7 mm istedet for 6 mm, så jeg blev nødt til at bøje nogle firkantede \"foringer\" af 0,5 mm messingplade, og sætte på. Og de oprindelige skruer var nu 1 cm for korte. Selvfølgelig var de med engelsk tråd (WG) i inches, og ikke mm. Men intet problem alligevel, Rømerdal Værktøj har alt.... ellers laver de det bare!

Og jeg synes faktisk at resultatet er ret vellykket. Og funktionsmæssigt fungerer de nye greb meget bedre.

Nu er det kun drypbakken, der irriterer mig. Den er ikke specielt funktionel, det ville have været bedre, hvis den var designet ligesom dem på de tyske ECM Manufacture maskiner. Eller Vibiemmes prof. maskiner, f.eks. Replika modellen. Og det kunne være rart, hvis der være mulighed for at sætte direkte afløb på, at man måske kunne købe et eftermonteringskit.

Men, ellers er jeg da rigtig godt tilfreds med maskinen. :whistle:

Post edited by: Vibiemme, at: 2007/09/27 04:24

Master Brewer Sonne's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2007
    Sted
    Herning

Det ser godt ud! Det er godt med nogle projekterB)
    Hvad er der i vejen med drypbakken? Det kan vel ikke være volumen den mangler for den indeholder, så vidt jeg husker, hvad der svarer til en mindre dansk sø!
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •