Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Thermosyphon restrictor til ældre Rocket

Lysristet Søren's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2008
    Sted
    Århus

Thermosyphon restrictor til ældre Rocket

Hej fellow kaffenørder

Jeg vil gerne have bedre styr på temperaturen i e61 hovedet på min hx maskine, skal flushe ret meget og syntes tit min kaffe bliver brygget for varm.
    Jeg købte en restrictor af David en dag på kaffeturen til Hasselager, men den er for stor til at passe i fittings på min gamle maskine, David havde dem ikke mindre. Jeg har trollet nettet uden held efter en mindre, nogen der har haft held med dette eller en anden høker løsning for at mindske flowet i HX'eren?
    Vedhæftet et billede af hvor den skal monteres, som det fremgår er rør og fittings lidt mindre end på moderne maskiner. Hvis der er nogen der kan bruge den restrictor jeg ikke kan bruge, kan den afhentes i Åbyhøj ub.

Mvh Søren
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder   

Espresso martinmic's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2012
    Sted
    4690 Haslev
    Jeg tror godt jeg kan bruge den restrictor. Kommer til Århus på Lørdag. Kan jeg hente der? Gir selvfølgelig gerne en lille skilling for den.
    - Promac Club ME
    - Casadio Istantaneo
    - Gene Cafe

Stamgæst
    Registreringsdato
    Jul 2012
    Sted
    8541
    Jeg har tidligere haft en ECM Giotto Premium, hvor jeg monterede restrictors fra Nuova Simonelli.
    I ind- og udløb til bryghovedet sidder der to gevindstykker. Dem skar jeg gevind i og monterede restrictorerne. Der skal altså modificeres en smule, men det er absolut til at overkomme...
    Bezzera Strega
    Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive

Lysristet Søren's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2008
    Sted
    Århus
    Hej og tak for input, jeg prøver at afmontere bryghovedet og montere dem ind i gevindstykkerne, mon ikke Mekka har sådan nogle NS restrictors på lager.

@Martin, du er velkommen lørdag, smid lige en sms på 28112199 når du ved hvornår du kommer forbi. Vil ikke have penge for den, men hvis du har noget kafferelateret til overs er det velkomment.

Mvh Søren

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •