Stikkontakt der automatisk slukker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kl@us
    Mellemristet
    • Aug 2014
    • 174

    Stikkontakt der automatisk slukker

    Inspireret af tråden Anbefaling af WIFI Stikkontakt..., tænkte jeg på om det måske var muligt at få en kontakt (dims) man kan sætte i stikkontakten, og så tilslutte espressomaskinen denne. Dimsen skal fungere sådan at når den ser en belastning, så skal den automatisk slukke efter f.eks. 30 eller 60 minutter.

    Det var for at undgå at tage afsted en morgen mens maskinen står tændt hele dagen derhjemme...

    Det kan man selvfølgelig også opnå med en WIFI stikkontakt, men det kræver jo at man enten husker at tjekke om man fik slukket, eller at kontakten har mulighed for at sende en mail/push notifikation, efter nogle opsatte regler.

    Alternativt vil jeg nok bruge et almindeligt tænd/sluk ur og så have arbejdstimerne "slukket", så hvis jeg glemmer at slukke maskinen så sørger denne for at der i mindste ikke kommer strøm til den igen, før om aftenen når man jo er hjemme igen.
  • aspedersen
    Master Brewer
    • Jan 2014
    • 1555

    #2
    Jeg mener godt at man kan programmere WeMo´en til at slukke og tænde ligesom et alm. tænd/sluk ur.
    /Anders

    La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
    https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
    https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

    Comment

    • martinmic
      Espresso
      • Jun 2012
      • 629

      #3
      Det kan man også.
      - Promac Club ME
      - Casadio Istantaneo
      - Gene Cafe

      Comment

      • frachlitz
        Stamgæst
        • Jul 2013
        • 936

        #4
        Du kan også programmere wemo'en med ITTT så den f.eks. Slukker når din mobil forlader et geografisk område - f.eks. Dit hjem :-)
        LMWDP #422
        La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
        Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
        Aillio Bulet R1 Pre-order
        BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

        Comment

        • Coffee makes the world go
          Master Brewer
          • Jan 2010
          • 5082

          #5
          Oprindeligt indsendt af frachlitz Se indlæg
          Du kan også programmere wemo'en med ITTT så den f.eks. Slukker når din mobil forlader et geografisk område - f.eks. Dit hjem :-)
          Kan man så stadig tænde for maskinen igen via nettet ?? for så tror jeg lige at jeg har fundet noget til ønskesedelen til Jul
          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

          Comment

          • frachlitz
            Stamgæst
            • Jul 2013
            • 936

            #6
            Jeps. Min tænder automatisk kl 5.30 hver morgen, så er den klar 6.20 når jeg har været i bad. Slukker jeg den ikke, så slukker den automatisk 7.00 mandag - fredag.

            Kommer jeg tidligt hjem tjekker jeg bare lige app'en og trykker på knappen - så er den varm når jeg kommer hjem
            LMWDP #422
            La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
            Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
            Aillio Bulet R1 Pre-order
            BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

            Comment

            • frachlitz
              Stamgæst
              • Jul 2013
              • 936

              #7
              Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1416689181.194744.jpg
Views:	1
Size:	24,5 KB
ID:	223848
              Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1416689190.136309.jpg
Views:	1
Size:	12,0 KB
ID:	223849
              LMWDP #422
              La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
              Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
              Aillio Bulet R1 Pre-order
              BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

              Comment

              • frachlitz
                Stamgæst
                • Jul 2013
                • 936

                #8
                Det er så kl 6.00 den tænder kan jeg se :-)
                LMWDP #422
                La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
                Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
                Aillio Bulet R1 Pre-order
                BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

                Comment

                • aspedersen
                  Master Brewer
                  • Jan 2014
                  • 1555

                  #9
                  Lækkert stykke legetøj. Det vare nok ikke mange år, så er det bygget ind i alt der har en ledning.

                  Har du sat et ekstra stik ind, så den også får jord?
                  Last edited by aspedersen; 22. November 2014, 22:06.
                  /Anders

                  La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
                  https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
                  https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

                  Comment

                  • applebang
                    Mellemristet
                    • Nov 2012
                    • 186

                    #10
                    Der findes også et dansk firma som laver programmerbar kontakter som passer ind i LK-dåser og programmeringen sker via en hjemmeside. Kan ik lige huske navnet men styringen sker i det eksisterende el-net i huset og ikke som hic-anlæg hvor en ekstra ledning skal føres
                    ___________________
                    EK 43 LE
                    Mazzer Mini A m. SJ knive
                    Wilfa WSCG-2

                    Aeropress
                    V60
                    Bestproject filter

                    Comment

                    • peter_il
                      Espresso
                      • Sep 2011
                      • 714

                      #11
                      D-link har også en række hjemmeautomatiseringsdimser.... Herunder video med sensor. Måske kan man få den til at tænde for maskinen, hvis den kan se, man trænger... 😎
                      La Marzocco Linea 1GR AV, Mazzer Major E, Bullet rister

                      Comment

                      • Kl@us
                        Mellemristet
                        • Aug 2014
                        • 174

                        #12
                        Den WeMo ligner noget der skal på ønskelisten... men som en anden også er inde på, hvad med jord? Ved vi hvor vigtigt det er her?

                        Comment

                        • aspedersen
                          Master Brewer
                          • Jan 2014
                          • 1555

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Kl@us Se indlæg
                          Den WeMo ligner noget der skal på ønskelisten... men som en anden også er inde på, hvad med jord? Ved vi hvor vigtigt det er her?
                          Man kan købe et Schuko adapter, for uanset hvad, skal ens maskine/kværn have jord. Det bedste du kan gøre, er at måle med et multimeter på maskinens hus og ud til stikket med WeMo´en + schuko adapteret imellem. Så er du helt sikker på om det får jord.
                          /Anders

                          La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
                          https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
                          https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

                          Comment

                          • Kl@us
                            Mellemristet
                            • Aug 2014
                            • 174

                            #14
                            Jeg har allerede schuko adapter på både kværn og maskine. Gad vide om man så skal have 2 schuko adaptere på, når der en WeMo inde over? En fra WeMo til stikkonktanten, og en fra maskinen til WeMo. Det kommer til at fylde godt på køkkenbordet...

                            Comment

                            • aspedersen
                              Master Brewer
                              • Jan 2014
                              • 1555

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Kl@us Se indlæg
                              Jeg har allerede schuko adapter på både kværn og maskine. Gad vide om man så skal have 2 schuko adaptere på, når der en WeMo inde over? En fra WeMo til stikkonktanten, og en fra maskinen til WeMo. Det kommer til at fylde godt på køkkenbordet...
                              Hvordan ser din indgang på WeMo´en ud og stikket på maskinen? Hvis indgang og stik ser ud som dem på venstre side på billedet, så er der jord.

                              Click image for larger version

Name:	Stikkombination.png
Views:	1
Size:	110,2 KB
ID:	223850
                              /Anders

                              La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
                              https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
                              https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

                              Comment

                              Working...
                              X