Side 1 af 22 12311 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 212

Emne: Hvad gjorde du for din espressomaskine i dag?

Administrator KristianK's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Espergærde

Hvad gjorde du for din espressomaskine i dag?

Hej alle,

Jeg tænkte at jeg nogen gange godt kunne bruge en tråd, hvor vi poster hvad vi har gjort for vores kæreste eje i dag. Det kan være et kaffferelateret dimse-indkøb og den slags. Sådan en tråd, hvor man måske tænker; det skal jeg også have/se at få lavet... Jeg ved godt, at vi har mange forskellige maskiner og derfor er det måske ikke lige så nemt at snuppe alle indlæg og overføre til egen hverdag men måske der dukker et guldkorn op eller 2

Min tanke er, at vi poster alt fra små opgraderinger med et billede, fortæller at man har afkalket eller at man har købt en dims eller noget.
    Det risikerer at blive en dyr tråd for dem der lader sige inspirere men kan jo også være en god tråd, hvis man lige bliver opmærksom på et godt og billigt tip til et produkt eller opgradering. Lad os inspirere hinanden

Jeg lægger meget meget blødt ud med at have modtaget restrictors til min 2 gruppers Futurmat Rimini, så den ikke skal flushes så meget, forhåbentlig nærmest ikke. Alex Duettoen fik en let syreblanding igennem maskineriet, ny gruppehovedpakning og backflushrens og alt det der

Mvh.
    Kristian

Coffeeholic summer's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2011
    Sted
    Kbh
    Jeg på det senste oplevet, at jeg har skullet bruge mere og mere varme for at lave samme ristekurve i min Huky.
    Det undrede mig - indtil jeg kiggede i blæseren der trækker luft igennem risteren: Den var fyldt med snask og efter en hurtig rengøring er gennemluftningen bedre, og risteren reagerer igen hurtigt og præcist.
    Note to self: Hold dit udstyr rent

3. De følgende brugere har takket summer for denne post:

Kaffe T (1. November 2014)

Master Brewer Coffee makes the world go's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Læste på internettet ;o)
    Forstået på den måde at jeg søgte info , og billigste priser på resrvedele ,man kan/bør Lære af fejl , men ingen siger det behøver at være ens egne fejl ,man kan finde megen god info , og spare sig for ærgrelser

Borset fra det,, har jeg svigtet maskinerne , og malet noget sort kaffe til at ta med på et besøg i et sommerhus , 17 grader i dag , det er vildt på en første november

Espresso peter_il's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2011
    Sted
    Birkerød
    Har endelig fået samlet min PID-controller. Nu skal den bare sluttes til. Har lavet den som "stand alone" enhed, så jeg let i en snæver vending kan bruge den i køkkenet også, hvis jeg skal have gang i to sous vide kar (yes, det er nørdet). Har en ekstra lille controller/måler samt probe med gevind, som jeg vil prøve at skrue direkte ned i Lineaens gruppehoved. Det bliver lidt interessant.... :-)
    La Marzocco Linea 1GR AV, Mazzer Major E, Bullet rister

Mørkristet
    Registreringsdato
    Dec 2011
    Sted
    Vestsjælland
    jeg har forberedt mig mentalt på at den skal renses med cafiza i morgen
    Mazzer Robur Electronic
    Nuova Simonelli Appia II
    BWT Bestmax Premium
    Aeropress
    Wilfa kværn
    Håndkværn og et par stempelkander

Master Brewer aspedersen's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2014
    Sted
    Odense
    Ja, først ødelagde jeg den ved at knække den lille test knap af, ved varmelegemet. Men det var vist også på høje tid, da der var en utæthed omkring bolten som knappen sad på. Så gav det mig en mulighed for at se hvordan min kedel så ud indvendig og det var faktisk slet ikke så slemt som jeg havde frygtet. Har udelukkende kørt med Brita kande.

Her er kedlen efter 1 år:

Navn:  foto 3.JPG
Visninger: 1172
Størrelse:  122,7 KB

Og varmelegemet:

Navn:  fotojh.JPG
Visninger: 1183
Størrelse:  123,9 KB

Efter et bad med citronsyre:

Navn:  foto 37.jpg
Visninger: 1166
Størrelse:  25,4 KB

Og endelig klar til at blive smidt i maskinen igen, når varmelegemet kommer hjem:

Navn:  foto 27.JPG
Visninger: 1178
Størrelse:  101,1 KB
    /Anders

Parken
    La Spaziale Mini Vivaldi. Faema Faemina Blue Lable, First Edition 1956. Quickmill OMRE 1983. Ekstremt moddet Compak K6. Caravel de Luxe mølle 1962. Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering. Hjemmelavet Miniovn Rister...men drømmer om en Aillio Bullet, eller større Byg-Selv projekt.
    https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
    https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

Administrator KristianK's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Espergærde
    Stod meget tidligt op og kørte min Alex og K30 ned midt på Sjælland, hvor den skal have kærlighed og omsorg, mens jeg er på ferie

9. De følgende brugere har takket KristianK for denne post:

martinmic (8. December 2014)

Coffeeholic summer's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2011
    Sted
    Kbh
    Lavede rustbehandling på en Elektra MCaL fra 2000.
    Slibe med sandpapir/skuresvamp og derefter bad i fosforsyre. Gentog det 3 gange.
    Skilte også lige gruppen ad, og rensede/smurte/samlede igen.
    Til sidst polering af hele maskinen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder      

Stamgæst Lineamanden's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2014
    Sted
    Fredericia
    Jeg skiftede da lige Gruppehovede pakning og alle de resterende pakninger i selve gruppen
    Det kunne min baby godt lide
    Så fik den også den store rense tur ved samme lejlighed.

/Uldall
    Formerly Known As Uldall.
    #espressotechnics
    #lamarzoccodk
    #dc_customs_dk

Master Brewer aspedersen's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2014
    Sted
    Odense
    Fik sat skjoldet på, ny gruppepakning, pakninger i bryghåndtag og nogle små justeringer og Izzo´en er oppe at køre igen. Happy Days

De pucks jeg slår ud nu, er MEGET mere tør i det og det hele spiller bare bedre.

Navn:  fotojkhgikhjgb.jpg
Visninger: 1101
Størrelse:  49,9 KB
    /Anders

Parken
    La Spaziale Mini Vivaldi. Faema Faemina Blue Lable, First Edition 1956. Quickmill OMRE 1983. Ekstremt moddet Compak K6. Caravel de Luxe mølle 1962. Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering. Hjemmelavet Miniovn Rister...men drømmer om en Aillio Bullet, eller større Byg-Selv projekt.
    https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
    https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •